PDA

View Full Version : Nieuw Speelgoed! Fender Custom Shop limited edition Esquire



Michael AE
3 februari 2010, 20:36
Nu ben ik al een tijdje op zoek geweest naar een goede telecaster. Bij 1 van de meetings in Almere had ik eens een Custom Shop limited edition Esquire geprobeerd die me van mijn sokken blies. Had toen niet het geld om hem mee te nemen, en daar heb ik veel spijt van gehad.

Toevallig stond er vorige week eenzelfde soort gitaar op gitaarmarkt en ik heb meteen gemaild of ik hem kon proberen. Vandaag was het zover.

In een MacDonalds wachtte de vreselijk vriendelijke verkoper op me. Erg leuke man met een eigen reparatie shop in België. Wist veel leuke dingen te vertellen over de gitaar en andere zaken, maar ik wilde natuurlijk maar 1 ding weten; hoe klinkt 'ie?!

Na hem uit de koffer gepakt te hebben viel me meteen op hoe licht deze gitaar is. Echt onvoorstelbaar.

De klank kan ik maar 1 ding over zeggen; WOW!

De gitaar was besnaard met 0.009's en de actie was veel te laag voor mijn smaak, maar gelukkig had ik in de auto nog wat 0.011's liggen. Met 0.009's viel me al op hoe resonant deze gitaar is, maar de 0.011's maakte de gitaar meteen een stuk opener en nog resonanter.

Ik ben zo gelukkig als een kind! :)

Foto's morgen na het spelen...

TimoSomers
3 februari 2010, 20:38
Congratz, klinkt als een heel lekker gitaartje!

Michael AE
3 februari 2010, 20:39
Thanks, man! Het is echt een topper. Hij klinkt bijna vetter dan mijn Les Paul R9. LOL

Barloef
3 februari 2010, 20:44
Gefeliciteerd ermee hoor. wacht met smart op de foto's.
Enne klink ie net zo goed als die HB tele van Flitslicht ? ;)

hezz
3 februari 2010, 20:51
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de foto's! Oh en, zie mijn sig he ;)

Sinner1980
3 februari 2010, 21:04
Congrats man! Is zeker meer voor erbij/thuis want King Nitro en telecasters...aparte combi lijkt me;)

Jay75
3 februari 2010, 21:09
Een Mactelecaster?

lcvanderhelm
3 februari 2010, 21:17
Heb je de gitaar alleen akoestisch uitgeprobeerd?Ik neem aan dat er in de mac donalds geen versterker stond?

Luke-wannabe
3 februari 2010, 21:27
Foto's, Michael!

tillens
3 februari 2010, 21:58
He ik was daar toen bij met die Esquire in Almere, mijn god wat klonk die gitaar inderdaad vet.Mocht toen 4k kosten...

Hendriks
3 februari 2010, 22:15
Hoezo morgen foto's???

Nu!!!!!

Mitch
3 februari 2010, 22:41
Dat gezeik om foto's, julie hadden op moeten letten op Gitaarmarkt :D

Michael, van harte gefeliciteerd. Ik weet genoeg ;)

vulvasonic
3 februari 2010, 23:08
Cool, Esquire, setje .011, nette buizenbak en los! :cooler:

Proost Michael!!!
Endatteme..... :cheerup:

Bolder
3 februari 2010, 23:14
ja hoe zit het met die versterker in de Mac!?!
bij mij in Rotterdam doen ze daar niet aan hoor

Les Paul R8
3 februari 2010, 23:29
Hey Michael, Gefeliciteerd! Ben erg benieuwd. Wanneer kom je hem over mijn nieuwe amp laten horen? ;) Hij komt komende zondag.....

Tristan
4 februari 2010, 00:36
Kicken!
Ennuh, nu moet je dus wel een Tele gaan gebruiken bij King Nitro he!

marc_o
4 februari 2010, 00:41
Rock!!!!!

:rockon:

Michael AE
4 februari 2010, 01:50
Gefeliciteerd ermee hoor. wacht met smart op de foto's.
Enne klink ie net zo goed als die HB tele van Flitslicht ? ;)

Hahaha!

Tsja, wat moet ik zeggen. Ik vond mijn Japanse Tele een beetje tegenvallen in Almere, maar ik had ook een mega zwaar weekend achter de rug en dan doen je oren het niet zo goed meer, dus wat ik nou allemaal gehoord heb die dag...Joost mag het weten.

Ik vond in elk geval de tele van Mitch goed open klinken, de tele van Kim Wilson erg lekker rocken en de HB van flitslicht viel me heel erg mee.

Dit is echter gewoon een andere league. Opener, lichter, vetter, meer sustain, meer ballen, etc.

Ben zo blij als een kind!

Michael AE
4 februari 2010, 01:51
Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de foto's! Oh en, zie mijn sig he ;)

Thanks! Ik zal er rekening mee houden. Hoop dat het licht morgen wil meewerken...anders knal ik wel wat foto's van de verkoper neer!

Michael AE
4 februari 2010, 01:52
Congrats man! Is zeker meer voor erbij/thuis want King Nitro en telecasters...aparte combi lijkt me;)

Ik doe ook veel andere dingen naast King Nitro, hoor. Speel de laatste tijd veel rock en blues en afentoe wat country.

Ik ben wel bezig met een 7-string tele voor King Nitro. Tele's zijn gewoon de meest eerlijke gitaren voor mij. Geen gezeik, alleen maar ballen en twang. Heerlijk.

Michael AE
4 februari 2010, 01:53
Een Mactelecaster?

hehehe, nee, maar wel een vette gitaar!

Michael AE
4 februari 2010, 02:00
Heb je de gitaar alleen akoestisch uitgeprobeerd?Ik neem aan dat er in de mac donalds geen versterker stond?

Ik ben het meest geïnteresseerd in hoe een gitaar akoestisch klinkt. Is de basis goed, dan kun je met de juiste elementen een topgitaar hebben. Klinkt een gitaar akoestisch nergens naar, dan ben ik er al snel klaar mee.

Wat vaak wel lastig is; als de afstelling niet naar je zin is, hoor je dan wel het akoestische potentieel van een gitaar? Ik klop altijd even om te horen of de tonen van het hout van de hals en de body in de juiste verhouding zijn (het liefst een rein interval) en ben ook niet heel erg fan van al te zware gitaren qua klank; alhoewel dat niet altijd iets zegt.

Deze gitaar was dus besnaard met 0.009 en bovendien was de actie me te laag en de elementen stonden veel te hoog. Dat is iets waar iemand met een softe of weinig dynamische aanslag prima mee weg komt, maar waar ik met mijn spel gewoon dwars doorheen sla.

Nadat ik hem thuis even lekker naar mijn smaak had afgesteld, was dat echt een openbaring. De gitaar kwam in mijn handen helemaal tot leven.

Vanavond tijdens de repetitie even op vol volume electrisch kunnen checken en ik viel echt van mijn stoel. Vet, vet, vet en nog eens vet!

Michael AE
4 februari 2010, 02:05
Foto's, Michael!

Komen er aan!

(Wacht, ik doe wel even een sneak preview:)


http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/tn_P1225176.jpg

Foto is van de verkoper...

Michael AE
4 februari 2010, 02:05
He ik was daar toen bij met die Esquire in Almere, mijn god wat klonk die gitaar inderdaad vet.Mocht toen 4k kosten...

Deze is zeker net zo vet als die toen en voor een stuk minder geld.

Michael AE
4 februari 2010, 02:06
Hoezo morgen foto's???

Nu!!!!!

Hehehe, zie mijn vorige post. Ik denk alleen niet dat je nog wakker bent nu! :p

Michael AE
4 februari 2010, 02:07
Dat gezeik om foto's, julie hadden op moeten letten op Gitaarmarkt :D

Michael, van harte gefeliciteerd. Ik weet genoeg ;)

Thanks Mitch! Binnenkort maar weer eens mini-meeten? ;)

Is wel weer aardig wat nieuw spul bij iedereen bij gekomen om te checken volgens mij.

Michael AE
4 februari 2010, 02:08
Cool, Esquire, setje .011, nette buizenbak en los! :cooler:

Proost Michael!!!
Endatteme..... :cheerup:

Bedankt hoor, Mario! Gij weet als geen ander hoe volvet Tele's zijn! Zeker lelijke gouden tele's!

Michael AE
4 februari 2010, 02:09
ja hoe zit het met die versterker in de Mac!?!
bij mij in Rotterdam doen ze daar niet aan hoor

Ik had hem in een Quarter Pounder geplugd, maar daar kwam geen geluid uit? :makeup: Even een nieuw topic in Vintage versterkers maken!

Michael AE
4 februari 2010, 02:10
Hey Michael, Gefeliciteerd! Ben erg benieuwd. Wanneer kom je hem over mijn nieuwe amp laten horen? ;) Hij komt komende zondag.....

Hey Robbert, moeten we maar even een datumpje prikken, hè? ;)

Ben benieuwd, man!

Michael AE
4 februari 2010, 02:11
Kicken!
Ennuh, nu moet je dus wel een Tele gaan gebruiken bij King Nitro he!

Hahaha! Ja, dat gaat zeker gebeuren, maar ik heb gewoon een 7-string nodig. Die zit er wel aan te komen, maar voorlopig nog even een dode superstrat. :hippie:

Michael AE
4 februari 2010, 02:11
Rock!!!!!

:rockon:

Metal!!!!!


:blast::blast::blast:

Michael AE
4 februari 2010, 02:26
Oh, even voor de duidelijkheid; het is ECHT een Esquire!

Deze limited serie is uitgebracht in 2005 als promotie voor de NAMM show destijds. Hij werd standaard geleverd met een routing voor een halspickup en daar zit momenteel een handgewonden Steffsen Blues Special in, maar die is me net iets TE vet. Ik denk dat ik of op zoek ga naar een leuk gouden element, of de gitaar weer in zijn originele staat (met wat aanpassingen van de electronica weliswaar) ga terugbrengen.

Les Paul R8
4 februari 2010, 10:26
Metal!!!!!


:blast::blast::blast:

Country


:ok::ok::ok:

Luke-wannabe
4 februari 2010, 10:27
Gaaf ding hoor. Als Tele liefhebber zal ik ook ooit iets van een Custom Shopper of Rebelrelic hebben. Écht helemaal de shit!

Henri H
4 februari 2010, 11:03
Een Tele moet er ook nog een keertje bij mij komen, maar geen gouden. :stop: ;)

Maaruh, gefeliciteerd Michael, als jij d'r maar happy mee bent. :ok:

Les Paul R8
4 februari 2010, 11:12
Een Tele moet er ook nog een keertje bij mij komen, maar geen gouden. :stop: ;)

Maaruh, gefeliciteerd Michael, als jij d'r maar happy mee bent. :ok:

Als deze qua klank ook maar in de buurt komt van die gouden in Almere, dan ben ik nu stinkjaloers. En zou ik de gouden kleur geen enkel probleem vinden.

Ibanez666
4 februari 2010, 11:22
Gefeliciteerd man! Hoeveel Teles heb je nou?

Chris Winsemius
4 februari 2010, 11:23
Michael: tof!!!

Mijn ver-esquirde squire Tele is nog steeds een van m'n favoriete gitaren en de Holycaster is ook niet meer terug te zetten in de koffer.....

FOTO'S!!! ;)

EDIT: terwijl ik dit poste stond Roy Buchanan op de achtergrond te spelen.....

Tim..
4 februari 2010, 11:28
Ziet er goed uit op die sneak preview foto!:ok:

(enne.. je kunt ook meerdere quotes tegelijk selecteren he :D dan hoef je niet 15 keer te posten;))
maar who cares, mooie gieter!

Nellyrocks
4 februari 2010, 13:26
Komen er aan!

(Wacht, ik doe wel even een sneak preview:)


http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/tn_P1225176.jpg

Foto is van de verkoper...

Mooi....

Zucht.

gaaf Michael, lekker kitsch maar erg gaaf.

schizo910
4 februari 2010, 14:13
Vette plank! Ik ben gek op Tele's en ik hou van bling... win-win dus!

Dweezman
4 februari 2010, 14:20
echte jaloezie voelt toch zo slecht, he? bah.
ben d'r ziek van.











;-)

marc_o
4 februari 2010, 15:06
Ik vind 'm echt heel erg tof, teringjantje zeg! Wat zou ie goed klinken bij mij thuis op mijn spullen.

Nicks
4 februari 2010, 15:20
Vette plank! Ik ben gek op Tele's en ik hou van bling... win-win dus!

en ik maar denken dat ik hier gelynched zou worden als ik mijn zilveren telecaster neer zou zetten :ok:

schizo910
4 februari 2010, 15:21
en ik maar denken dat ik hier gelynched zou worden als ik mijn zilveren telecaster neer zou zetten :ok:


Egnie! Heb je m'n Gretsch wel eens gezien? :satisfie:

macwilliams
4 februari 2010, 15:29
Met goud zit je goed :ok:

schizo910
4 februari 2010, 15:37
Met goud zit je goed :ok:

Tenzij het om je kiezen gaat... :satisfie:

almarvk
4 februari 2010, 15:57
topictitel aangepast.

robzilla
4 februari 2010, 16:03
Gefeliciteerd Michael, mooie plank! :)

ieme
4 februari 2010, 17:18
die bij NL muziek was zo'n gouden, die bedoel je toch? was een erg goeie gitaar!!

Michael AE
4 februari 2010, 17:20
Country


:ok::ok::ok:

hahahaha!

:noob:

Michael AE
4 februari 2010, 17:21
Gaaf ding hoor. Als Tele liefhebber zal ik ook ooit iets van een Custom Shopper of Rebelrelic hebben. Écht helemaal de shit!

Ja, het kost wat, maar ik ben nog geen betere tele tegengekomen. Zelfs de oudjes die ik getest heb uit de 60-er en 70-er jaren klonken niet zo vet.

Michael AE
4 februari 2010, 17:22
Een Tele moet er ook nog een keertje bij mij komen, maar geen gouden. :stop: ;)

Maaruh, gefeliciteerd Michael, als jij d'r maar happy mee bent. :ok:

Het maakt mij echt geen ene reet uit hoe een gitaar er uit ziet, als hij maar lekker speelt en goed klinkt. Dan ga je vanzelf aan de looks wennen. Bovendien ziet hij er in het echt prachtig uit. ;)

Michael AE
4 februari 2010, 17:24
Als deze qua klank ook maar in de buurt komt van die gouden in Almere, dan ben ik nu stinkjaloers. En zou ik de gouden kleur geen enkel probleem vinden.

Hij komt zeker in de buurt. Wat een monster is dit, zeg. Bijna net zo vol in het laag als mijn R9.

Michael AE
4 februari 2010, 17:26
Gefeliciteerd man! Hoeveel Teles heb je nou?

Bedankt, Michel!

Dit is mijn tweede tele. Ik ben dol op ze, maar had nooit geld om een betere dan mijn huidige Japanner te kopen. Bovendien wilde ik, na bij Nederland Muziek die andere gouden te hebben geprobeerd, eigenlijk een Esquire met toploader brug en die zijn of heel duur, of niet te vinden.

Les Paul R8
4 februari 2010, 17:27
Hij komt zeker in de buurt. Wat een monster is dit, zeg. Bijna net zo vol in het laag als mijn R9.

Ok, ik ben stinkjaloers :sssh:

Michael AE
4 februari 2010, 17:27
Michael: tof!!!

Mijn ver-esquirde squire Tele is nog steeds een van m'n favoriete gitaren en de Holycaster is ook niet meer terug te zetten in de koffer.....

FOTO'S!!! ;)

EDIT: terwijl ik dit poste stond Roy Buchanan op de achtergrond te spelen.....

Thanks, Chris! Tele's zijn ook langzaam aan mijn favoriete gitaar aan het worden, maar ik zou nooit zonder een goede strat en LP kunnen. Nu heb ik van alles een goed exemplaar en kan ik eens naar de wat obscuurdere gitaartjes gaan kijken!

Foto's komen er zeker aan, maar ik heb vandaag gewoon geen tijd en geen goed licht. Nog even geduld dus! ;)

Michael AE
4 februari 2010, 17:28
Ziet er goed uit op die sneak preview foto!:ok:

(enne.. je kunt ook meerdere quotes tegelijk selecteren he :D dan hoef je niet 15 keer te posten;))
maar who cares, mooie gieter!

Ja, weet ik, maar ik vind dit gewoon praktischer.

Thanks!

Michael AE
4 februari 2010, 17:29
Mooi....

Zucht.

gaaf Michael, lekker kitsch maar erg gaaf.

Thansk!

Ik hou wel van een Kitsch gitaar, vooral als hij zo waanzinnig klinkt.

Michael AE
4 februari 2010, 17:29
Vette plank! Ik ben gek op Tele's en ik hou van bling... win-win dus!

Thanks, Gio!

Ik heb niets meer toe te voegen.

Michael AE
4 februari 2010, 17:31
echte jaloezie voelt toch zo slecht, he? bah.
ben d'r ziek van.

Hahaha!

Je mag hem gerust eens vast houden, hoor. ;)

Michael AE
4 februari 2010, 17:31
Ik vind 'm echt heel erg tof, teringjantje zeg! Wat zou ie goed klinken bij mij thuis op mijn spullen.

Binnenkort kar ik wel weer een keer naar Middelburg en zal ik mijn telefoon wel opnemen!

Michael AE
4 februari 2010, 17:32
Met goud zit je goed :ok:

Yep!

Ik hou er helemaal niet van, maar goed. Deze tele klinkt zo onwijs goed dat het me niet had uitgemaakt als er een anus op geschilderd zou zijn. :ok:

Michael AE
4 februari 2010, 17:33
Gefeliciteerd Michael, mooie plank! :)

Bedankt! :ok:

Michael AE
4 februari 2010, 17:34
die bij NL muziek was zo'n gouden, die bedoel je toch? was een erg goeie gitaar!!

Ja, precies. Dat was ook een 2005 limited edition. Deze is echt minstens net zo goed als die. Wat een krachtbak!

Michael AE
4 februari 2010, 17:36
Ok, ik ben stinkjaloers :sssh:

Hahaha, dan weet je eens hoe het voelt. :p

Ik was stinkjaloers op jouw r8, maar gelukkig heb ik iets gevonden dat in de buurt komt met mijn r9. ;)

Les Paul R8
4 februari 2010, 17:47
Hahaha, dan weet je eens hoe het voelt. :p

Ik was stinkjaloers op jouw r8, maar gelukkig heb ik iets gevonden dat in de buurt komt met mijn r9. ;)

Hahaha....Maar het is je gegund hoor. En ik hoop je snel weer jaloers te krijgen .... (bijv met mijn nieuwe amp ;) ):blast:

ellisvertellis
4 februari 2010, 18:33
Helemaal naar Deurne gereden voor deze? Toffe peer he, den John!

Heerlijke gitaar trouwens!

Lexvandoef
4 februari 2010, 23:11
Damn, Micheal de PIMP Kabouter!!!

Nice man! Ben zeer benieuwd! :blast:

vulvasonic
5 februari 2010, 02:33
Superrrrrrrrgeil!!!!
En wat zou ze leuk staan bij mijn gouden kies. :D

Michael AE
5 februari 2010, 02:52
Helemaal naar Deurne gereden voor deze? Toffe peer he, den John!

Heerlijke gitaar trouwens!

Dank je wel, man!

John is een "gouden" gozer! Hele leuke man met verstand van zaken.

Zo kom je ze niet vaak tegen in de "verkoop wereld". Topper! :ok:

Michael AE
5 februari 2010, 02:55
Damn, Micheal de PIMP Kabouter!!!

Nice man! Ben zeer benieuwd! :blast:

Heerlijk. :D

Samen moeten we toch de gitaarnet Kabouters representen!

Michael AE
5 februari 2010, 02:57
Superrrrrrrrgeil!!!!
En wat zou ze leuk staan bij mijn gouden kies. :D

Hahahaha!

Ik heb hem gekocht omdat ik zo'n gouden lul heb volgens mijn vriendin. :soinnocent:

Chris Winsemius
5 februari 2010, 10:07
Allemaal leuk en aardig maar 't ging toch om een ESQUIRE?

(Ik zie een halselement......., yak!)

rijsberman
5 februari 2010, 10:09
Het is een limited edition Esquire, Chris. Eentje met extra halselement. Beste zeldzaam, een Esquire met halselement. Kost wat, maar daar betaal je dan ook voor. :ok:

Ibanez666
5 februari 2010, 10:17
Ik bedenk me net..ik bevind me maar een kilometer vanaf deze Tele :)

Chris Winsemius
5 februari 2010, 10:18
Andere die ik zag had dat niet.

De Esquires die off. twee elementen hadden waren de Esquires uit 1950 (incl. iets dunnere body van pine, meestal een hals zonder trusrod en stalen brugzadels), daarna heette dat Braodcaster, toen ff niets ('Nocaster") en toen Telecaster.

Ongeacht wel of geen hals-pu: toffe plank, ben zeer benieuwd.....

Lexvandoef
5 februari 2010, 12:30
Heerlijk. :D

Samen moeten we toch de gitaarnet Kabouters representen!

Haha, gaan we doen man! Ik voel foute dingen aankomen :seriousf:.

Michael AE
5 februari 2010, 14:21
Allemaal leuk en aardig maar 't ging toch om een ESQUIRE?

(Ik zie een halselement......., yak!)


Oh, even voor de duidelijkheid; het is ECHT een Esquire!

Deze limited serie is uitgebracht in 2005 als promotie voor de NAMM show destijds. Hij werd standaard geleverd met een routing voor een halspickup en daar zit momenteel een handgewonden Steffsen Blues Special in, maar die is me net iets TE vet. Ik denk dat ik of op zoek ga naar een leuk gouden element, of de gitaar weer in zijn originele staat (met wat aanpassingen van de electronica weliswaar) ga terugbrengen.

Check mijn oudere post, Chris. ;)

Chris Winsemius
5 februari 2010, 14:27
Check mijn oudere post, Chris. ;)

Waar staat ie?

;)

Anyway: als je een hals-element wilt gebruiken; nickel-silver cover (geen verguld of verchroomd messing), NoCaster, Don Mare, Lollar oid.