PDA

View Full Version : Programma voor achtergrond?



Thiez
3 februari 2010, 18:12
Wij zijn met de band bezig aan balad achtig nummer. En we willen daarin achter het tokkelstuk een soort opvulling doen.
Wat ik bedoel is hier wel goed te horen:
http://www.youtube.com/watch?v=pXzO4v3dpho&feature=related (de achtergrond dus niet dat panfluit achtige maar wat je daar op de achtergrond hoort en achter de eerste gitaar intro)

Ik heb hier wel een klein keyboardje staan maar dat ding klinkt zo digitaal als wat. Dat lijkt meer op een gameboy dan dat we serieus resultaat krijgen.
Weet iemand een programma waarmee dit mooi te krijgen is? (guitarpro heb ik al geprobeerd maar dat is ook erg digitaal en erg midi)

nielsduursma
3 februari 2010, 18:27
Een panfluit in Shine On You Crazy Diamond:seriousf:

Het geluid wat jij bedoelt is een combinatie van een Hammond orgel, een Arp en EMS VCS. En last but not least, wijnglazen waar je met je vinger langs de rand draaid.

Teveel om zo "even" te doen.

Probeer van internet een gratis softsynth te halen (een synthesizer in software vorm) en probeer daar wat mee. Vaak zijn bij standaard presets dit soort "achtergrondgeluiden" te vinden bij "pads"

Thiez
3 februari 2010, 18:56
haha jah ik wist even niet hoe ik het moest omschrijven. Ik bedoelde de 'lead' voordat de gitaar solo begint zeg maar.
Vooruit tis misschien meer een dwarsfluit ;) haha
Maar goed je snapte wat ik bedoel :P

Ik zal eens wat rondzoeken voor softsynths

PanzerfaustNL
3 februari 2010, 20:38
Je zou bij Arturia eens kunnen kijken, Analog Factory. Daar zitten veel van dit soort geluiden in.