PDA

View Full Version : fender fretboard lak



gengar
3 februari 2010, 17:31
hoi, ik ben een reperatie aan het doen aan een fender nek, met die afschuwelijke wittige lak er op. Nou heb ik geen wit pigmenten, de amerikaanse gasten kunnen me ook geen goed advies geven. Ik heb het met sanding sealer geprobeerd, veel te helder. Ik kan geen duidelijk antwoord krijgen bovendien of er poly of nitro op zit, maar ik heb het idee dat het poly is. Ik heb wel nog thinner based airbrush lak die ik zou kunnen gebruiken om in mijn nitro te mengen, maar ik heb geen clue wat het eindresultaat zal zijn.
Heeft een van jullie deze tint weten te matchen, Fred misschien?

grz Mario

edit; g.g. titel aangepast

fred dons
3 februari 2010, 22:51
je hebt zeker geen plaatje van die neck ? (ik heb op dit moment niet echt een idee wat je precies bedoeld :D )

gengar
4 februari 2010, 13:01
Hoi Fred, geen goed plaatje....http://www.gbase.com/gear/fender-precision-bass-1979
je kunt hierop niet echt het melkachtige zien wat ik bedoel. Ik denk dat ik de liquid pigment van stewmac zou moeten proberen, hier echter niet te bestellen...

fred dons
4 februari 2010, 14:37
ik heb wel eens flesjes vloeibaar pigment bij een nederlandse verhandel gehaald, nadeel was wel dat de kleur heel snel solid werd zelfs met een klein beetje pigment (zijn van die mengkleuren die ze gebruiken om die grote potten verf op kleur te krijgen)

je hebt van Schminke airbrushverf een acryl op waterbasis die federweis heet dat is een erg transparante witte acryl (dekt echt voor geen meter :D) die zou je anders als "grondlaag" kunnen gebruiken en daarna met je gebruikelijke blanke lak kunnen aflakken ?

gengar
4 februari 2010, 19:03
dat is misschien helemaal nog niet zo stom Fred, ik heb nog wel wat witte staan, verrek ik heb even gekeken, schmincke transparant weis staat er ook bij! Probeer ik wel eens, zet ik er daarna een blanke 2k op, zou wel eens kunnen werken.
Ik laat je weten wat het geworden is, bedankt Fred.

fred dons
5 februari 2010, 12:01
als de neck ongelakt is (of plaatselijk de lak is doorgesleten en het hout verkleurd is) kun je ook met een waterstofperoxide oplossing het hout weer "wit" krijgen

sterkte !