PDA

View Full Version : Help me out... Cube30 of V-amp2



Nocki
16 april 2003, 11:48
ik weet het niet meer.
voor kleine oefenningen wil ik iets hebben waarmee ik mn rack kan nadoen. ik gebruik alleen maar clean en overdrive en reverb.
nu zit ik te kiezentussen een vamp2 en een roland cube 30
er zit ongeveer 100 euro verschill tussen die 2 maar dat geeft niet.

nadeel van de cube is zn speaker. ik vebouw m waarchijnlijk gelik zodat ik er een mesa evm speaker kast onderzet.
dus het slepen met pullen blijft.

nadeel van de vamp is dat ik ook blijf slepen met pedaal en topje + cabinetje (heel klein allebei)

voordeel van de cube
ik kan gelijk spelen en hoef niet altijd een cabinet mee te nemen.
geen moeilijk gedoe 2 kanalen schakelen met een footswitch klaar...
ik kom binnen gitaar in amp footswitch in amp en spelen.

voordeel van de vamp2
veel mogelijkheden en voor later ook makkelijk als ik iets anders wil kan ik m altijd blijven gebruiken. en hij kman op mn poweramp aangesloten worden...

wat moet ik nou doen.
ik wil eigenljk eer terug naar een combo geen gedoe binnen, spelen.

maar wil aan de andere kant ook wel gewoon gelijk de pa in met een leuk geluidje...

nocki

Pee
16 april 2003, 12:25
je kan ook een zeer leuk klein combootje door de pa sturen met mic. dan heb je het allebei.

sash
16 april 2003, 20:42
Ik zou gaan voor de V-Amp. Als er wat gebeurt met je pre-amp kan je altijd dat ding gebruiken totdat je een vervanger hebt. De geluiden zijn veel beter en veel gevarieerder.

BLOK182
16 april 2003, 21:47
ik zou ook eens kijken naar een tweedehands pod2, niet veel duurder dan een nieuwe vamp (die je niet vaak tweedehands ziet) en ik vond hem duidelijk beter klinken.

Nocki
29 april 2003, 10:41
tja...

het is dus een mesa subway rocket geworden...

Nocki

Ic3gl0vE
18 mei 2003, 21:37
hoppa :smile:

Dude
19 mei 2003, 19:51
een wat ?