PDA

View Full Version : SD Alnico II Pro pups in solid body?



deftone82
3 februari 2010, 15:45
Hallo allemaal

Ik speel ondertussen al enkele jaren op een Gibson SG standaard. Afgezien van het feit dat ie plots buzz't als een gek en opnieuw (professioneel) afgesteld moet worden, wil ik de pups vervangen. Ik ben op zoek naar een iets rauwer, plucky geluid à la slash, ac/dc, SRV...

Ik heb gehoord en gelezen dat de Seymour Duncan Alnico II Pro humbuckers wel een goede optie zijn (volgens mij speelt slash er ook mee). Alleen weet ik niet of ze ook goed passen in mijn solid body SG?

Verder vindt ik de samples van de WCR pups ook wel lekker klinken. De Darkburst, Godwood en Crossroads zijn allen kanshebbers...

Iemand een onderbouwde mening over wat kan/lekker klinkt in de SG?

ik speel over een MB Mark IV combo

Orpheo
3 februari 2010, 16:49
de alnico2pro pickups zijn heel, heel warm, vergis je er niet in. ik denk dat, als je 't wilt zoeken bij duncan, je goed zit met de pearly gates, de '78 (customshop) of mijn persoonlijke favoriet: de '59/duncan custom hybrid.


wcr pickups zijn leuk, aardig, maar niet bijzonder veel beter dan duncans, maar wel heel veel duurder.

deftone82
8 februari 2010, 09:19
En als ik het bij eventueel andere merken moet zoeken?

Ik wil niet persé duncan's...die Alnico pro II leek me wel wat, maar weet niet of ie past in een solid body?

macwilliams
8 februari 2010, 09:32
Ik heb de alnic twee (brug) icm de pearly gate (nek) in een geflambeerde LP studio met ebben toets zitten. Dus die is solid, en dat kan dus. Orpheo heeft hem pas in z'n handen gehad. En die kan denk ik beamen dat er een prima geluidje uit te halen valt.

Orpheo
8 februari 2010, 11:58
alnico2 pickups werken, de customcustom bijvoorberld.maar de alnico2pro is echt heel,heel warm.ik vind de customcustom veel lekker dan de a2p.

deftone82
8 februari 2010, 12:44
Ik heb in ander forum hier gelezen over de GFS pickups...ik vind er bijna niets van op internet, maar volgens enkele leden hier zijn ze voor die prijs zeer goed...ook een optie?

ps: welk geluidje produceren jullie met die pups in een solid?

macwilliams
8 februari 2010, 12:52
Met de custom custom twee krijg je een mooi slaggeluid geen hinderlijk hoog maar een mooi rond midhoog, schakel je de PG in komt er een mid/ laag erbij zonder het mid hoog te verliezen. Enkel de PG ingeschaked heb je meer mid(warm).

Als ik er namen aan moet hangen dan:
slash, gary moore en zztop.

Orpheo
8 februari 2010, 15:54
gfs is van n totaal ander kaliber dan duncan. beetje line6 vs bogner.leuk,maar niet te gek.

de customcustom is open,airy,organisch,warm met n beetje bite.de pearly gates is rude,bruusk,romig,gearticuleerd en precies.vergis je niet,de pg is vetter dan bijvoorbeeld de seth lover,ondanks nagenoeg gelijke dc en magneet.de manier van winden maakt enorm verschil in output en tone...ik vind de pg set veel lekkerder bijvoorbeeld dan de sethlover of de 59.

wat macw zegt over de artiestassociaties:helemaal me eens.

J.G.
8 februari 2010, 18:07
Ik heb van gisteren een SG en daar zitten SD Phat cats in, wel P90 maar dit is de beste sound die ik al gehad heb (heb nog wel niet zo veel ervaring).
Vooral de bridge geeft een bruut geluid.

Ik heb zelf niet de middelen om iets op te nemen maar op de site van SD kun je samples horen

`phat Cat Bridge ` (http://files.seymourduncan.com/audio/support/humbucker/SPH90BridgeDirty.mp3)

deftone82
2 april 2010, 15:08
Dus custom custom in de brug en Pearly Gates in de nek zou een killer combo kunnen zijn om lekker 'hot' geluidje te produceren op mijn mark IV?

Gaat ie dan ook nog genoeg scheuren hebben als ik een keertje het riff-register à la Metallica wil open gooien?

macwilliams
2 april 2010, 15:20
Of dat ook matched met je amp? Geen idee, gewoon even een gitaar lenen waar die combi in zit.

deftone82
2 april 2010, 20:15
hmm, ik heb niemand in mijn vriendenkring met zo'n gitaar, laat staan met die combi van elementen...

hier iemand die tot tongeren wil komen?

macwilliams
2 april 2010, 21:15
Tongeren is mij iets te ver weg anders zou ik het gedaan hebben.
Mocht je ooit met je amp in de buurt van zwolle komen geef dan een waarschuwing via dit wonderschone medium.