PDA

View Full Version : SD Alnico II Pro pups in solid body?



deftone82
3 februari 2010, 15:45
Hallo allemaal

Ik speel ondertussen al enkele jaren op een Gibson SG standaard. Afgezien van het feit dat ie plots buzz't als een gek en opnieuw (professioneel) afgesteld moet worden, wil ik de pups vervangen. Ik ben op zoek naar een iets rauwer, plucky geluid à la slash, ac/dc, SRV...

Ik heb gehoord en gelezen dat de Seymour Duncan Alnico II Pro humbuckers wel een goede optie zijn (volgens mij speelt slash er ook mee). Alleen weet ik niet of ze ook goed passen in mijn solid body SG?

Verder vindt ik de samples van de WCR pups ook wel lekker klinken. De Darkburst, Godwood en Crossroads zijn allen kanshebbers...

Iemand een onderbouwde mening over wat kan/lekker klinkt in de SG?

ik speel over een MB Mark IV combo

Orpheo
3 februari 2010, 16:49
de alnico2pro pickups zijn heel, heel warm, vergis je er niet in. ik denk dat, als je 't wilt zoeken bij duncan, je goed zit met de pearly gates, de '78 (customshop) of mijn persoonlijke favoriet: de '59/duncan custom hybrid.


wcr pickups zijn leuk, aardig, maar niet bijzonder veel beter dan duncans, maar wel heel veel duurder.

deftone82
8 februari 2010, 09:19
En als ik het bij eventueel andere merken moet zoeken?

Ik wil niet persé duncan's...die Alnico pro II leek me wel wat, maar weet niet of ie past in een solid body?

macwilliams
8 februari 2010, 09:32
Ik heb de alnic twee (brug) icm de pearly gate (nek) in een geflambeerde LP studio met ebben toets zitten. Dus die is solid, en dat kan dus. Orpheo heeft hem pas in z'n handen gehad. En die kan denk ik beamen dat er een prima geluidje uit te halen valt.

Orpheo
8 februari 2010, 11:58
alnico2 pickups werken, de customcustom bijvoorberld.maar de alnico2pro is echt heel,heel warm.ik vind de customcustom veel lekker dan de a2p.

deftone82
8 februari 2010, 12:44