PDA

View Full Version : 9v/12v naar 24 v (verloopstekker o.i.d.)



Bolder
3 februari 2010, 12:53
Ik kreeg maandag de warwick Rockcase 23120B binnen, prachtig ding, heeft ingebouwde voeding (5 x 9v en 1 x 12v).
Maar NU; mijn Electro Harmonix Memory Man deluxe is 24 volt (met omgedraaide polen ook nog!).

Is hier een verloopstekker of iets dergelijks voor?

Suggesties, links zijn van HARTE welkom :D

nico verduin
3 februari 2010, 13:24
Van een verloopstekker heb ik nog nooit gehoord. Er bestaan wel spanningsverdubbelaars, maar het lig er een beetje aan hoeveel stroom dat apparaat gaat afnemen. Staat wel in de specs.
Anders zijn er nog wel wat opties:
- toch een aparte adapter
- apart voeding maken
- geisoleerde of ongeisoleerde schakelende voeding chip.

Bolder
3 februari 2010, 13:36
- geisoleerde of ongeisoleerde schakelende voeding chip.

Kan je iets vertellen hierover?

nico verduin
3 februari 2010, 14:19
Het zijn kleine blokjes (8x20x13-15mm waar in n feite een volledige converter zit. Bijv. 12V erin en +/- 12V eruit. Die in serie en je hebt 24V. De min gaat gewoon aan massa. Doordat ze ge-isoleert zijn, kun je hem rustig aan de 12V hangen en ben je toch ge-isoleert van die 12V zelf. Prijs zal rond de 10-15 euri liggen. Eenvoudig aan te sluiten (moet wel op een klein printje), + en - erin... + en - eruit...
Hooguit klein capje ervoor en eentje aan de uitgang.
Maar wat belangrijk is, is hoeveel mA ga je trekken. je hebt ze in 1W (rond de 40 mA, 2W rond de 80 mA en 3W rond de 120mA). Maar de prijs is er ook naar. Zit je daarboven, kun je beter een aparte adapter nemen.

Bolder
3 februari 2010, 14:34
Het zijn kleine blokjes (8x20x13-15mm waar in n feite een volledige converter zit. Bijv. 12V erin en +/- 12V eruit. Die in serie en je hebt 24V. De min gaat gewoon aan massa. Doordat ze ge-isoleert zijn, kun je hem rustig aan de 12V hangen en ben je toch ge-isoleert van die 12V zelf. Prijs zal rond de 10-15 euri liggen. Eenvoudig aan te sluiten (moet wel op een klein printje), + en - erin... + en - eruit...
Hooguit klein capje ervoor en eentje aan de uitgang.
Maar wat belangrijk is, is hoeveel mA ga je trekken. je hebt ze in 1W (rond de 40 mA, 2W rond de 80 mA en 3W rond de 120mA). Maar de prijs is er ook naar. Zit je daarboven, kun je beter een aparte adapter nemen.

Ik ga 100mA trekken, heb je een linkje waar ik die dingen kan kopen?

nico verduin
3 februari 2010, 16:16
PM me maar ff.
Had al bij conrad gekeken. Die heeft ze niet. Dus wordt het de groothandel.