PDA

View Full Version : Vraagjes voor een bouwer



Easy Rider
16 april 2003, 11:43
Er zat hier tenminste 1 bouwer op het forum dacht ik... Maar als iemand anders het weet vind ik het ook prima :smile:

Ik heb het nu even wat minder druk en ga mijn fretless projectje maar weer eens oppakken.
Ik heb een vraagje over het bevestigen van een hals aan een body: de 'pocket' waar de hals in moet, hoe is die het beste te maken? Is dat alleen met een grote vaste bovenfrees te doen of zijn er ook manieren om dat (quasi) met/uit de hand te doen? Ik dacht zelf aan het huren van zo'n handfrees die je ook voor deuren gebruikt.
En is dat ook een goede methode om het verdiepte stuk waar de brug op moet te maken?
Oh, en ik ga uiteraard voor een aangeschroefde hals, wel zo makkelijk.
Hoop dat iemand het weet.

EZ

Clunk
16 april 2003, 12:13
ik weet het niet, maar het lijkt mij erg presies werken,.. dus dat uit de hand zal ik maar vergeten, je komt wel een heel eind met de beitel denk ik, maar een vrees lijkt me netter :smile:

bassopotmus
16 april 2003, 15:03
Hey EZ, leuk te horen dat je aant het "klussen" gaat, maar ik denk toch dat je beter voor die pocket iets precieser te werk moet gaan, lat het anders even doen, de rest kan je vrijwel zelf denk ik.

Misschien leuk voor je op http://www.voxhumana.nl (dan werkplaats)staat een walktrough hoe je een gitaar maakt vanaf het plank stadium.

Zien er vrij profi uit die maschines..ik waag me er nog niet aan...doe ik liever vanuit half fabrikaten(is eigenlijk cheaten jah..)

Easy Rider
16 april 2003, 18:39
Vox Humana, daar wil ik de hals gaan laten maken. Hmz, moet ik toch maar even langsgaan. Ruwe body meenemen enzo, kan ik het gelijk eigenlijk allemaal wel vragen.

Tja, als er een moderator was kon er een slot op dit topic.

EZ

P.S. De 18-string bass blijft killerrrrrrr! :grin:

bassopotmus
16 april 2003, 19:51
no prob..hey houd ons op de hoogte he!!

bassopotmus
16 april 2003, 19:53
Ow, mischien is Van der End ook en goede keus,hij schijnt hele goede jazz bassen te maken enzo. Mischien dat ik me volgende bas wel laat maken, kan ik echt 100% mijn smaak laten maken.

Clunk
16 april 2003, 20:15
wat dacht je van een piet visser?