PDA

View Full Version : Helder Tele-neck-pickup met hogere output?



dml
3 februari 2010, 10:17
Ben op zoek naar een neck pup voor m'n Tele, doch met een hogere output dan een "standaard" neck pup. Qua helderheid moet het richting een Strat gaan. Ik geef overigens niet om het cosmetisch correcte chromen kapje dat erop zit en/ of de fysieke grote, dus ik druk er net zo lief een Strat pup in. Voorstellen?

Chris Winsemius
3 februari 2010, 10:31
kapje dan iig. nickel silver en GEEN verchroomd messing

indien qua budget mogelijk: check Don Mare of Jason Lollar qua elementen

Kakihara
3 februari 2010, 10:42
Bill Lawrence L280 TN - helderder dan dat komen ze (denk ik) niet. Voor amper $40 (+ shippping) de jouwe.

Heibel
3 februari 2010, 15:56
@ DML,

Ik heb twee tips voor je:

GFS standaard tele- neck pick-up. Kapje d'r af en voila..Heb ik een tijd lang in m'n tele gehad. Momenteel heb ik 'n Tonerider Hot Classic geïnstalleerd. Ik ben zo tevreden dat ik daarvan ook de brug pu ga aanschaffen. Open, helder en power.

Blend
3 februari 2010, 16:04
Een humbucker in SC formaat? Of is dat weer 'n brug tever...

Fvdb1985
3 februari 2010, 16:48
Ik heb een Classic 50s tele, waarin een Mini-Strat pickup in de brug zit. Merk: Harmonic Design. Deze strat pickup is precies gemaakt op de afmetingen van een tele neck pup, zodat hij precies past zonder aanpassingen in je body.

Check:
http://www.harmonicdesign.net/allpages/teles.html (en dan ff naar beneden scrollen)

Klinkt heerlijk trouwens (niet onbelangrijk)

Butcher
3 februari 2010, 17:03
Joe Barden T-Neck

dml
6 februari 2010, 09:08
Allen bedankt voor de tips. Bij Don Mare heb ik gekeken maar daar is het aanbod zo groot, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik weet nog niet wat het gaat worden, heb ook geen zin om weer allerlei verschillende pups aan te schaffen om te proberen.

Voor de time beeing heb ik maar een setje GFS Modern Vintage Lil Punchers besteld, ondertussen vervolg ik mijn zoektocht naar de heilige graal.