PDA

View Full Version : Nieuwe serie Vox AC30!



episua
3 februari 2010, 08:52
Hee allemaal.
Ik heb er nog niets over gelezen op dit forum, dus hierbij het bericht dat er dus een nieuwe lijn AC15/AC30 is. Deze gaat de huidige Custom Classic serie vervangen. Heb 'm gisteren even getest en één op één vergeleken met de oudere CC met wharfedale speakers.
Ze klonken allebij echt totaal anders. Omdat ik zelf een CC heb ben ik aan dat geluid gewend en is dat voor mij dus het AC30 geluid. Maar die andere klonk strakker, hij miste wat van de helderheid van de CC serie.
Er zitten tevens wat andere specs op;
Zo gaat de nieuwe AC30 dacht ik rond de 850 euro kosten.
Een behoorlijke prijsdaling dus.
- Heeft 2 Celestion greenback speakers
- Geen buizen gelijkrichter maar solid state
- 4 inputs (hi en lo per kanaal) die je met een patch kabeltje kunt linken.
- Easy acces buizen die je kan zien hangen aan de achterkant
- Geen 22 watt/33 watt schakelaar en geen modern/vintage schakelaar.
- Geen meegeleverde footswitch
- Geen extra schakelaars voor o.a. reverb of kanaal blend

Vond het wel prettig dat de nieuwe een stukje lichter is dan de oude.
LInk naar Vox site: http://www.voxamps.com/us/custom/

En er is dus een nieuwe AC15, met enkele verbeteringen t.o.v. het vorige model zoals;
- Celestion Greenback speaker
- Normal en Top Boost (ipv alleen topboost)

Oh ja, en er is een VR serie van de ac15 en ac30. Valve reactor serie, dus met buisje voor dummyspeaker en transistor eindtrap. http://www.voxamps.com/us/valvereactor/

Hebben anderen hier al die nieuwe dingen getest? Wat zijn jullie bevindingen?

Mitch
3 februari 2010, 09:37
Zo op het eerste gezicht helemaal niet verkeerd. Die nutteloze switches eraf, gewoon 4 inputs zodat je 'm ook kan A/B 'en, G12M's standaard in plaats van Wharfedales, twee kanalen op de AC15, netjes hoor. Enigszins een mix tussen de CC en de Heritage lijn. Alleen jammer dat er geen buizen gelijkrichter in komt. Vraag me af of dat iets te maken heeft met de betrouwbaarheidsproblemene die ze gehad hebben met hun buizen of dat ze gewoon naar een iets simpeler ontwerp toe wilden. Dat laatste zou best kunnen omdat ze dus ook de bereikbaarheid vn de buizen wilden verbeteren en dus toch al de layout omesten veranderen.
Zal ze zeker eens aan de tand voelen, maar ik ga niks kopen :D

dennis_rhcp
3 februari 2010, 10:56
ik wil dankzij de prijs verlaging de ac 30 kopen,
maar zit de tremelo functie er nog op? die vond ik toen ik de vorige serie teste wel heel tof!

Mitch
3 februari 2010, 11:01
Je kan de link in de openingspost gewoon volgen en zelf kijken naar de mogelijkheden van de amp, voor zover die al niet genoemd zijn.

dennis_rhcp
3 februari 2010, 11:43
oh ja stom! natuurlijk

Mitch
3 februari 2010, 11:46
Erg grote volumeverschillen tussen het praten en het spelen in deze clip en jammer genoeg niks cleans voor de liefhebbers, maar erg lekkere sound!
http://www.guitarplayer.com/GearVideo.aspx?bctid=62053978001
(Je moet even door de 'subscribe' heen klikken, video komt niet meteen)

RoelTM
3 februari 2010, 11:58
Oh ja, en er is een VR serie van de ac15 en ac30. Valve reactor serie, dus met buisje voor dummyspeaker en transistor eindtrap. http://www.voxamps.com/us/valvereactor/
Iemand enig idee hoe dit zal gaan met het volume? geschikt voor thuisgebruik? (geen buren hier, maar ik niet constant op 'repetitieniveau' spelen)

@Mitch: hij klinkt inderdaad lekker. :)

Chris Winsemius
3 februari 2010, 12:19
Zelf nog niet gehoord maar afgaande op eerdere/huidige ontwerpen:
- met tremolo dus
- mastervolume vermoedelijk post pi type dus behoorlijk bruikbaar op lagere volumes

Hier 'n foto v/h paneel:

http://www.voxamps.com/images/custom/lg-ac30c2-top.jpg

Jimmyvp
3 februari 2010, 12:24
Hallo,
Ik zit er sterk aan te denken om een Vox AC 15 aan te schaffen. Ik las dat er een nieuwe reeks komt met standaard de Greenback speaker er in. Heeft een van jullie ervaring met deze speaker? Ik weet dat de Wharfdale niet veel is, dus ik was benieuwd of de Greenback aan de Blue Celestion kan tippen.
M.V.G.
Jimmy

Chris Winsemius
3 februari 2010, 12:27
Hallo,
Ik zit er sterk aan te denken om een Vox AC 15 aan te schaffen. Ik las dat er een nieuwe reeks komt met standaard de Greenback speaker er in. Heeft een van jullie ervaring met deze speaker? Ik weet dat de Wharfdale niet veel is, dus ik was benieuwd of de Greenback aan de Blue Celestion kan tippen.
M.V.G.
Jimmy

Huidige M25 is geen Alnico Blue maar imo wel lekkerder dan een Wharfdale...

Jimmyvp
3 februari 2010, 13:38
Oke,
Maar zit er ook een groot verschil qua kwaliteit tussen die Blue Celestion speakers, en die Greenbacks? Want dit is eigenlijk het enige waar ik nog aan zit te tijfelen als ik voor de Vox Ac-serie ga. Ik ben van plan om het gitaarspelen toch wat serieuzer aan te pakken, en begin nu ook met een bandje. Ik weet dat die Blue's erg mooi klinken, zowel op laag als hoog volume, dus daar zit je wel goed mee dan:)
Groet,
Jimmy

Blend
3 februari 2010, 15:25
Hoe duur zal die AC15 dan gaan worden?

Les Paul R8
3 februari 2010, 15:37
Hoe duur zal die AC15 dan gaan worden?

479 bij Thomann. Erg aantrekkelijk ;)

Chroxy
3 februari 2010, 16:43
dit zal de 2ehands markt lekker omgooien.

2ehands ac-15cc zijn nu 400-450 en ac30cc's 650-750.. Dat zijn zo goed als de nieuwprijzen van de nieuwe modellen!

ieme
3 februari 2010, 17:33
Klinkt erg aantrekkelijk, wil hem wel testen naast mijn ac30 TB/6 met 2 greenbacks

Mitch
3 februari 2010, 21:48
dit zal de 2ehands markt lekker omgooien.

2ehands ac-15cc zijn nu 400-450 en ac30cc's 650-750.. Dat zijn zo goed als de nieuwprijzen van de nieuwe modellen!

Zou wel eens kunnen gaan meevallen, beide amps hebben toch andere specs en dat kan maar net zijn wat iemand zoekt. De AC30CC heeft bijvoorbeeld een buizengelijkrichter, de AC30C niet. Als je dat belangrijk vindt is de CC juist gewilder.