PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst Mesa MKIII... ;-)



groovieguitarguus
2 februari 2010, 22:09
Even mijn ''nieuwe'' aanwinst posten. Een ''mint'' mesa MKIII uit 1992... 60 watt, EQ, Reverb. Sinds enkele weken aangeschaft. Heel gave amp. (het is mkIII geworden omdat mijn zoektocht naar een IIb niet geslaagd is, maar tot op heden zeker geen spijt).
Ik heb een combo angeschaft omdat ik het gesjouw met mijn 19" rack niet altijd zie zitten (o.a. Triaxis en 20/20 + G-system).
Tevens wil ik ook wat meer aan de slag met losse pedalen...

Mooie amp met veel sounds. Heel lekkere clean en een scheurkanaal (ingesteld met niet al te veel gain, in combi met een Fulldrive) ook erg lekker. Het zoeken naar een juiste balans en het goed gebruik maken van de 3 kanalen is nog zoeken.

http://lh4.ggpht.com/_GR8j9Kgt22M/S2gyyt8J9SI/AAAAAAAAAEk/29BzrYhjBp0/s1280/IMG_5707.jpg


http://lh6.ggpht.com/_GR8j9Kgt22M/S2gyx54mYKI/AAAAAAAAAEg/XIKQE8lZ-hQ/s1280/IMG_5681.jpg

new deep
2 februari 2010, 22:18
Coole set, veel plezier ermee!

sjaak1990
2 februari 2010, 22:19
Mooi ding! Heb er nooit door gespeeld maar weet dat je er echt een heerlijke scheur uit kan halen! Prachtige gitaren ook! :lovelove:

interessander
2 februari 2010, 22:52
Gefeliciteerd! Ik ben nog altijd zeer tevreden met de top versie.
Het vinden van de juiste balans tussen alle drie de kanalen is inderdaad niet makkelijk (daar bestaat overigens een mod voor, de zogenaamde r2 mod), maar ik gebruik zelf enkel clean en lead en dan is het goed te doen.

Als ik het zo zie heb je de eerste volume knop nog vrij laag staan, op 6 of 7 moet die toch ook nog clean kunnen blijven, en dan kun je ook nog wat meer halen uit het lead kanaal.

minoin
2 februari 2010, 23:01
Wauw, vette amp Guus! Hoe vind je de scheur van de MKIII klinken in vergelijking met de Yellow en Orange Lead 2 van de TriAxis? Heb me altijd afgevraagd hoe de MKIII in het TriAxis verhaaltje past.

caliban
2 februari 2010, 23:06
Die markserie combo's zien er heel erg mooi uit :). En het zijn heel leuke amps, veel plezier!

JeroenSchaaf
2 februari 2010, 23:08
Gefeliciteerd met je nieuwe amp!

Dus de versterker heeft 3 kanalen, maar delen allemaal de EQ? IS dat niet lastig in te stellen?

caliban
2 februari 2010, 23:38
3 kanalen niet helemaal, twee met een boost op het eerste eigenlijk. En de equalizer vooraan de preamp is gedeeld, evenals de grafische equalizer achter de preamp, maar de grafische kan je aan en uit zetten per kanaal, vond ik wel handig. Voor de rest moet je wat toegevingen doen, maar een goed geluid op alle drie de modes is perfect doenbaar.

Iceman
3 februari 2010, 00:07
Mark series, altijd goed.

Brewskie
3 februari 2010, 23:05
Guus,
Vanmorgen je post gelezen en vanavond de nieuwe magazine van de Gitarist gekocht, waar een artikel in staat over de Mark Five. Ik schrok wel van de prijs voor een combo. 3400 euro ! ...ben wel benieuwd wat zo'n 2e hands mark 3 gekost heeft. En leuke foto's weer, met flankerende gitaren.

Offtopic: Ik zag dat je band recentelijk ter ziele is gegaan, met afscheid in Alkmaarse Notaris ? Speel je nog wel in de andere band ?

Liquid_Metal
3 februari 2010, 23:14
Ja die Mark V is inderdaad een veel te prijzige versterker.
Gefeliciteerd, je maakt me jaloers! :D

minoin
3 februari 2010, 23:54
Ik weet wel wat Guus nu aan het doen is :D

Brewskie
4 februari 2010, 07:59
Ik weet wel wat Guus nu aan het doen is :D. Ik heb zelf even op marktplaats gekeken, en daar kwam ik een Mark III tegen voor 1300 euro. Dus mijn vraag is beantwoord. En als Guus zelf veeel meer heeft betaald, zullen we zijn reactie wel zien ;)

groovieguitarguus
4 februari 2010, 08:47
Dank voor alle leuke reacties. Top. Ben er erg mee in mijn schik. Ook de sounds. Gebruik er daarnaast nog een delay, Fulldrive en OCD bij.
De mesa 'vreet' de pedalen ook erg goed.

Er stond op gitaarmarkt nog een mk III MET flightcase te koop.
Bijna identiek aan die van mij, echter is die op gitaarmarkt 60/100 watt schakelbaar. Had ik bijna gekocht... toen kwam ik ergens wel een heel mooie aanbieding tegen... dus is het deze geworden. Zoeken en mazzel hebben dus.

@Brewskie. Leuk dat je ons in De Notaris hebt gezien. Ken ik je ook persoonlijk? Je nickname zegt me niets!
Ik speel ook nog in een te gekke funk/coverband www.whatthefunk.nl

gr. Guus

caliban
4 februari 2010, 10:48
Guus,
Vanmorgen je post gelezen en vanavond de nieuwe magazine van de Gitarist gekocht, waar een artikel in staat over de Mark Five. Ik schrok wel van de prijs voor een combo. 3400 euro ! ...ben wel benieuwd wat zo'n 2e hands mark 3 gekost heeft. En leuke foto's weer, met flankerende gitaren.

Offtopic: Ik zag dat je band recentelijk ter ziele is gegaan, met afscheid in Alkmaarse Notaris ? Speel je nog wel in de andere band ?

De mark 3 gaat tegenwoordig net boven de 1000 euro denk ik. De coliseum full option die ik een tijdje geleden heb verkocht was wel meer, maar daar bestaan er ook niet zo heel veel van (en ik heb hem nog veel te goedkoop laten gaan in feite, ik wilde het geld gewoon voor mijn Gibson Les Paul).

Misery Signals
4 februari 2010, 10:57
Ik had die al niet gewild net omdat 't een Colloseum was, 150 watts is veel te hard...

MS

caliban
4 februari 2010, 11:22
Ik had die al niet gewild net omdat 't een Colloseum was, 150 watts is veel te hard...

MS

Het verschil is niet zo groot denk ik. Als ik naar half power schakelde was dat amper hoorbaar. Maar het is sowieso wel overdreven, 150 watt, dat is een feit, maar zeldzaam is zeldzaam. En het is een geweldige amp, de koper heeft er zeker een heel goeie zaak mee gedaan :)