PDA

View Full Version : nieuwe gitaar



ronald15
2 februari 2010, 20:06
Hoi,
ik ben opzoek naar een nieuwe gitaar.
ik speel graag rock zoals acdc.
waar zou ik het best naar kunnen kijken?

Maleco
2 februari 2010, 20:08
gezien je eisen denk ik een muziekwinkel :dontgeti:

ff serieus nu, als een goed advies wil zul je toch wat meer info moeten geven over bijvoorbeeld je budget of wat voor vorm gitaar je het beste ligt..:cheerup:

hezz
2 februari 2010, 20:12
Wat is je budget?

Heb je ook een budget weggelegd voor een versterker?

Wat wil je naast AC/DC spelen?

Koenn
2 februari 2010, 20:50
als je geld heb zou ik voor een Gibson SG gaan, vooral als je AC/DC speelt

:hippie:

Tankman
2 februari 2010, 23:39
als je geld heb zou ik voor een Gibson SG gaan, vooral als je AC/DC speelt

:hippie:

Dat is idd de logische optie.

En als je minder geld hebt de Tokai SG copy. Ben geen SG-fan, maar dat zijn toch best wel leuke gitaartjes voor het geld.

ronald15
3 februari 2010, 07:17
rond de 400 500 euro ligt mijn budget en een versterker heb ik al. en ik hab al een gitaar.
ik zit zelf aan een epiphone sg te denken . Maar zijn dat wel goede gitaeren? of moet ik doorsparen voor een gibson?

Exi
3 februari 2010, 11:50
Vintage VS6
Epiphone SG G400
Tokai SG


Deze drie gitaren zeer goed voor het geld en naar welke je voorkeur uitgaat is puur persoonlijk.
Probeer ze eens uit in de winkel.

AgileGhost
3 februari 2010, 12:25
kijk ook eens naar een indie sg (http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=1959). Wellicht nog een stukje meer kwaliteit dan die andere drie.

geert1976
3 februari 2010, 13:05
Voor E 500,00 vind je wel een 2e handse Gibson SG Special of Gibson Special Faded, daar zou ik persoonlijk voor gaan.

bv:

http://link.marktplaats.nl/316953475

Instant AC DC:rockon:

JeroenP
3 februari 2010, 18:41
Inderdaad, SG special!
Als je kapjes over de elementen zet kom je ook meteen dichter bij de looks van agnus.

Optie 2 is natuurlijk de double cut gretsch van malcom. De electromatic versie kost nieuw zo'n 400 euro. Die zijn ook erg leuk voor hun geld!

ronald15
4 februari 2010, 07:20
dankjewel heb ik nog wat meer idieen van gekregen.

mezelf
4 februari 2010, 19:32
Ronald , ik denk mischien een Sg wel , maar ik weet niet of je daar heel gelukkig mee word.
Want met een SG vind ik persoonlijk dat je erg beperkt zit.
En wat ik jou ook al eerder advieseerde , zoek eerst eens goed op internet waarna je op zoek bent;)

PS: Ronald is klasgenoot / kameraad van mij , ik weet wel een beetje wat hij wil.

geert1976
4 februari 2010, 20:57
Ronald , ik denk mischien een Sg wel , maar ik weet niet of je daar heel gelukkig mee word.
Want met een SG vind ik persoonlijk dat je erg beperkt zit.
En wat ik jou ook al eerder advieseerde , zoek eerst eens goed op internet waarna je op zoek bent;)

PS: Ronald is klasgenoot / kameraad van mij , ik weet wel een beetje wat hij wil.

leg uit, hij speeld graag rock en AC DC:???:

mezelf
4 februari 2010, 21:44
Hij houd voornamelijk van AD/DC ,maar hij wil ook wel andere rock sijtlen op kunnen spelen.
Wat ik probeerde te zeggen is dat een SG goed is voor AC/DC.
Maar ik vind hem persoonlijk ( mijn mening dus hé ) een beetje beperkt.
Ik speel namelijk andere stijlen.
Daar komt nog bij dat niet elke SG het zelfde is.

soup
4 februari 2010, 21:56
Wat zou je dan niet met een SG kunnen, ik denk eerder dat jij beperkt bent in je spel dan dat de gitaar jou beperkingen oplegt.

geert1976
4 februari 2010, 22:09
Hij houd voornamelijk van AD/DC ,maar hij wil ook wel andere rock sijtlen op kunnen spelen.
Wat ik probeerde te zeggen is dat een SG goed is voor AC/DC.
Maar ik vind hem persoonlijk ( mijn mening dus hé ) een beetje beperkt.
Ik speel namelijk andere stijlen.
Daar komt nog bij dat niet elke SG het zelfde is.


De SG kan heel veel rockstijlen aan, van 70's tot metall en wat er tussenin ligt, dus ik begrijp je stelling niet echt:makeup:

mezelf
5 februari 2010, 12:59
Wat zou je dan niet met een SG kunnen, ik denk eerder dat jij beperkt bent in je spel dan dat de gitaar jou beperkingen oplegt.

Dankje wel. ( mogen mensen geen mening meer geven? :dontgeti:
Ik heb zelf ook een SG , en een strat.
Ik persoonlijk vind op mijn strat veel meer mogelijk.
Daar heb ik jouwn afkrakerij op mijn gitaar spel niet voor nodig;).

soup
5 februari 2010, 14:37
Het is maar hoe je het bekijkt :) maar als je zegt dat de SG niet overal bruikbaar is ...

TimS
5 februari 2010, 14:55
Een strat is inderdaad erg veelzijdig, maar als je toch alleen rock speelt zijn humbuckers wel fijn, helemaal voor beginners.

mezelf
5 februari 2010, 15:28
Couldn't agree more :)

guitarkid
5 februari 2010, 17:17
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132016

Staat misschien wel alles in wat je wilt weten....

Gr. C.

Tankman
5 februari 2010, 23:05
Een strat is inderdaad erg veelzijdig, maar als je toch alleen rock speelt zijn humbuckers wel fijn, helemaal voor beginners.

Iedereen maakt goede punten, maar ik ben van mening dat ook al denk je alleen rock te gaan spelen, ben je nog altijd beginnen, en wie weet gaan andere muziek stijlen je toch trekken om die toch wel te leren spelen. Ik raad altijd aan om voor de veelzijdigheid te gaan.

Om een voorbeeld te noemen: Wij hebben zelf een starterpaket samengesteld, waarin een gitaartje met een humbucker, 2 single coils en een 5-standen schakelaar zit. Daarbij krijg je nog een Peavey Vypyr, die zowat iedere hoek van de muziek in kan.

Ik begon ook met het idee dat ik alleen maar rock en metal zou spelen. Ik heb dus mooi de eerste 2 jaar klasiek gespeeld op een Spaans gitaar. Ondertussen speel ik ook van alles (naast de metal in mijn band).

Als je een SG wilt, prima, moet je doen, maar ik denk dat aan het begin de veelzijdigheid veel belangrijker is in de zoektocht naar wat je uiteindelijk gaat vinden.

TimS
5 februari 2010, 23:27
Iedereen maakt goede punten, maar ik ben van mening dat ook al denk je alleen rock te gaan spelen, ben je nog altijd beginnen, en wie weet gaan andere muziek stijlen je toch trekken om die toch wel te leren spelen. Ik raad altijd aan om voor de veelzijdigheid te gaan.
Klopt, maar je kiest niet simpelweg voor veelzijdigheid of geen veelzijdigheid, je kiest tussen een gitaar die iets redelijk doet of een gitaar die meer dingen matig doet. Daarnaast vind ik 9 van de 10 keer goedkope singlecoils zwaar kut klinken terwijl goedkopere humbuckers nog wel te doen zijn.

Tankman
5 februari 2010, 23:31
Ja...en daarom hebben wij dus het startersetje zelf samengesteld. Zo'n standaard Squier of Ibanez setje was het gewoon niet. Wat ik noem doet alles gewoon (en je zegt het zelf) redelijk. De gitaar is niet super, maar meer dan goed genoeg voor een beginner. De versterker is belachelijk goed. Dit compenseert weer voor de redelijke gitaar, die dan weer wat beter gaat klinken. Dus...:soinnocent:...



:seriousf:

stikel
5 februari 2010, 23:54
Ja...en daarom hebben wij dus het startersetje zelf samengesteld. Zo'n standaard Squier of Ibanez setje was het gewoon niet. Wat ik noem doet alles gewoon (en je zegt het zelf) redelijk. De gitaar is niet super, maar meer dan goed genoeg voor een beginner. De versterker is belachelijk goed. Dit compenseert weer voor de redelijke gitaar, die dan weer wat beter gaat klinken. Dus...:soinnocent:...



:seriousf:

En wat voor redelijke gitaar mag dat dan wel zijn ? Als je woonplaats zo zie zul je wel bij Sp. werken

Groet Jan

Tankman
6 februari 2010, 00:04
En wat voor redelijke gitaar mag dat dan wel zijn ? Als je woonplaats zo zie zul je wel bij Sp. werken

Groet Jan

Ja idd. Het zijn Cruizer ST-200'tjes. Dat komt weer van Crafter. De standaard reactie van iedereen bij de naam is dat ze het niks vinden. Dat was namelijk ook mijn eerste reactie, tot ik die gitaartjes ging uittesten, en het zijn echt hele leuke gitaartjes om mee te beginnen. Als ze binnenkomen worden ze allemaal gecontroleerd, en het verbaasd me echt steeds hoe goed ze ze direct uit de doos al zijn.

richwoodplayer
6 februari 2010, 00:06
Een les Paul is zowaar nog mooier en heeft ook humbuckers en kan alle stijlen aan.

+10 :ok:

10 tekens

Tankman
6 februari 2010, 00:07
Een les Paul is zowaar nog mooier en heeft ook humbuckers en kan alle stijlen aan.

In het starter-ish segment zijn die LP's van Vintage erg leuk. Ook een leuk ding voor 300 euro.

TimS
6 februari 2010, 00:14
Een les Paul is zowaar nog mooier en heeft ook humbuckers en kan alle stijlen aan.
Behalve de muziekstijlen waar geen rugpijn bij hoort dan he :seriousf:

Tankman
6 februari 2010, 00:15
Behalve de muziekstijlen waar geen rugpijn bij hoort dan he

Dat gewicht...dat valt meestal wel redelijk mee hoor. Je hebt uiteraard de uitzonderingen, maar ik heb toch wel zwaarder gehad.

stikel
6 februari 2010, 00:23
Ja idd. Het zijn Cruizer ST-200'tjes. Dat komt weer van Crafter. De standaard reactie van iedereen bij de naam is dat ze het niks vinden. Dat was namelijk ook mijn eerste reactie, tot ik die gitaartjes ging uittesten, en het zijn echt hele leuke gitaartjes om mee te beginnen. Als ze binnenkomen worden ze allemaal gecontroleerd, en het verbaasd me echt steeds hoe goed ze ze direct uit de doos al zijn.

Ben wel eens bij jullie in de winkel geweest. Vond het wat smal en krapjes allemaal vooral boven op de gitaarafdeling.

On topic. Heb van de week een cheapo gitaarje (worden aangeboden tussen euro 300 a 350) gekocht en ben erg verbaasd over de veelzijdigheid van deze gitaar. Heb geen foto's wel een filmpje op Youtube gevonden. Ideetje voor TS ?

http://www.youtube.com/watch?v=Kf6g0U4rfkc


Groet Jan

geert1976
6 februari 2010, 00:29
Iedereen maakt goede punten, maar ik ben van mening dat ook al denk je alleen rock te gaan spelen, ben je nog altijd beginnen, en wie weet gaan andere muziek stijlen je toch trekken om die toch wel te leren spelen. Ik raad altijd aan om voor de veelzijdigheid te gaan.

Om een voorbeeld te noemen: Wij hebben zelf een starterpaket samengesteld, waarin een gitaartje met een humbucker, 2 single coils en een 5-standen schakelaar zit. Daarbij krijg je nog een Peavey Vypyr, die zowat iedere hoek van de muziek in kan.

Ik begon ook met het idee dat ik alleen maar rock en metal zou spelen. Ik heb dus mooi de eerste 2 jaar klasiek gespeeld op een Spaans gitaar. Ondertussen speel ik ook van alles (naast de metal in mijn band).

Als je een SG wilt, prima, moet je doen, maar ik denk dat aan het begin de veelzijdigheid veel belangrijker is in de zoektocht naar wat je uiteindelijk gaat vinden.

Tjee Tankman, ruikt nu wel een beetje erg naar Spam.

@stikel, de Hagstrom ziet er prima uit, heeft eigenlijk wel iets weg van een SG

stikel
6 februari 2010, 00:42
Tjee Tankman, ruikt nu wel een beetje erg naar Spam.

@stikel, de Hagstrom ziet er prima uit, heeft eigenlijk wel iets weg van een SG

Beste Geert,

Mijn zoontje heeft een Epi SG - 400 en die komt er dicht in de buurt. Vind de Hagstrom iets veelzijdiger maar een sound heel dicht tegen de Sg is er zeker uit te krijgen.

Groet Jan

Tankman
6 februari 2010, 00:45
Tjee Tankman, ruikt nu wel een beetje erg naar Spam.

@stikel, de Hagstrom ziet er prima uit, heeft eigenlijk wel iets weg van een SG

Helemaal niet zo bedoeld. Ik vond het gewoon een mooi voorbeeld die ook nog eens effectief is. Ik heb namelijk zelf geen prijzen of winkels genoemd. :ok:

stikel
6 februari 2010, 00:51
Helemaal niet zo bedoeld. Ik vond het gewoon een mooi voorbeeld die ook nog eens effectief is. Ik heb namelijk zelf geen prijzen of winkels genoemd. :ok:

Klopt, Dat heb ik gedaan. Als een onderonsje tussen mij en Tankman spam is dan excuses.

Welterusten

Groet Jan

jutter
6 februari 2010, 01:09
Helemaal niet zo bedoeld. Ik vond het gewoon een mooi voorbeeld die ook nog eens effectief is. Ik heb namelijk zelf geen prijzen of winkels genoemd. :ok:

Ja, maar je liet al eens doorschemeren waar je werkt, welke winkel en je prijst al je artikelen wel aan.....verkapte spam????

Tankman
6 februari 2010, 01:13
Ja, maar je liet al eens doorschemeren waar je werkt, welke winkel en je prijst al je artikelen wel aan.....verkapte spam????

Het is geen geheim waar ik werk, en ik laat het ook niet lijken alsof het dat wel is. Het zou ook raar zijn als ik niet achter hetgeen wat ik verkoop zou staan. Als ik de artikelen zou afkraken, dan verkoop ik sowieso nooit meer wat. Nogmaals, het noemen van dat paketje was niet als spam bedoeld, maar als voorbeeld die naar mijn mening in de discussie pastte. Als ik iemand kan helpen met een probleem dan doe ik dat ook. Einde discussie, back on topic.

jutter
6 februari 2010, 01:16
Het is geen geheim waar ik werk, en ik laat het ook niet lijken alsof het dat wel is. Het zou ook raar zijn als ik niet achter hetgeen wat ik verkoop zou staan. Als ik de artikelen zou afkraken, dan verkoop ik sowieso nooit meer wat. Nogmaals, het noemen van dat paketje was niet als spam bedoeld, maar als voorbeeld die naar mijn mening in de discussie pastte. Als ik iemand kan helpen met een probleem dan doe ik dat ook. Einde discussie, back on topic.

Okay, maar laat dan voortaan achterwege om die merken die jullie verkopen hier zo aan te prijzen. Dat is gewoon reklame, en helemaal wanneer je erbij verteld waar je werkt.....

rijsberman
6 februari 2010, 01:20
Hee Jutter, ben je moderator geworden? Gefeliciteerd man! :ok:

Tankman
6 februari 2010, 01:21
Okay, maar laat dan voortaan achterwege om die merken die jullie verkopen hier zo aan te prijzen. Dat is gewoon reklame, en helemaal wanneer je erbij verteld waar je werkt.....

Ja dat snap ik allemaal, maar er werd ook gevraagd naar het merk van het gitaartje waar het om ging (en om waar ik werk). Dan vind ik het persoonlijk wel zo netjes om te antwoorden op de vraag.

stikel
6 februari 2010, 12:41
Beste medeforummers in dit topic. Ik kende Tankmans beroep voorheen niet vandaar mijn vraag waarop hij netjes antwoord gaf.(de naam van de zaak is niet voluit genoemd). Ik vind het erg flauw dat jullie na mijn vraag aan Tankman, de man nu gaan afbranden. Vooral omdat m.i. sommige reageerders zelf verre van spamvrij zijn. Wie de schoen past trekke hem aan. Ik ga ze niet noemen. Rest mij echter een vraag. Op onderstaande (voorbeeld, 't was de eerste die ik tegenkwam) qoute heb ik van geen jullie allen reactie gezien. Angst voor een ban misschien schijters ?




Jazeker, in dit specifieke geval mag ik best mijn sig spammen. Poor man's 339. Lichter te dragen dan een 335, vergelijkbaar vette sound en een heel mooi controleerbare feedback.


Groet Jan

jutter
6 februari 2010, 13:22
Beste medeforummers in dit topic. Ik kende Tankmans beroep voorheen niet vandaar mijn vraag waarop hij netjes antwoord gaf.(de naam van de zaak is niet voluit genoemd). Ik vind het erg flauw dat jullie na mijn vraag aan Tankman, de man nu gaan afbranden. Vooral omdat m.i. sommige reageerders zelf verre van spamvrij zijn. Wie de schoen past trekke hem aan. Ik ga ze niet noemen. Rest mij echter een vraag. Op onderstaande (voorbeeld, 't was de eerste die ik tegenkwam) qoute heb ik van geen jullie allen reactie gezien. Angst voor een ban misschien schijters ?






Groet Jan

Hé Jan!
Het sloeg niet op jou hoor! Ergens anders heeft hij wel ronduit verteld waar hij werkt.....Een gitaar aanprijzen heb ik totaal geen moeite mee, maar wel als je gaat vertellen wat je allemaal verkocht,wat je in het winkelassortiment hebt en waar je werkt. Dat gaat mij te ver. Ik vind gewoon dat daar een stokje voor moet worden gestoken. Hoe je het ook bekijkt, het is niet netjes van hem.

Offtopic; je weet ook wel dat ik niet bang ben voor een ban.....Ik geef alleen mijn mening als ik weet dat hij terecht is, ban of niet.

Groetjes,
A.

Tankman
6 februari 2010, 13:27
Hé Jan!
Het sloeg niet op jou hoor! Ergens anders heeft hij wel ronduit verteld waar hij werkt.....Een gitaar aanprijzen heb ik totaal geen moeite mee, maar wel als je gaat vertellen wat je allemaal verkocht,wat je in het winkelassortiment hebt en waar je werkt. Dat gaat mij te ver. Ik vind gewoon dat daar een stokje voor moet worden gestoken. Hoe je het ook bekijkt, het is niet netjes van hem.

Groetjes,
A.

Dude...vind je zelf niet dat je overdrijft. Ik noemde 1 product als voorbeeld ter bevordering van de discussie. Ik sta niet te verkopen, ik noem niet mijn hele assortiment op met prijs. De enige reden waarom ik elders heb genoemd waar ik werk, is omdat het daar ook gevraagd is.

Ik vind echt dat jij overdrijft, en je dreigt nu ook te ver te gaan. Nu moet je echt kappen.

jutter
6 februari 2010, 13:36
Dude...vind je zelf niet dat je overdrijft. Ik noemde 1 product als voorbeeld ter bevordering van de discussie. Ik sta niet te verkopen, ik noem niet mijn hele assortiment op met prijs. De enige reden waarom ik elders heb genoemd waar ik werk, is omdat het daar ook gevraagd is.

Ik vind echt dat jij overdrijft, en je dreigt nu ook te ver te gaan. Nu moet je echt kappen.

Nee! Je kan ook iets aannemen als er kritiek op je manier van posten is. Ik wijs je er gewoon even op. Niets mis mee, zolang het maar eerlijk is. En volgens mij ben ik volkomen eerlijk in mijn mening. Maar inderdaad, ik stop ermee om kritiek te leveren op je manier van posten, dat laat ik voortaan wel aan de mods over omdat je blijkbaar niets wil aannemen van medeforummers.
Wat mij betreft zet ik hier een dikke punt achter.

jutter
6 februari 2010, 14:08
Grappig! Kusje Tankman?:seriousf:

Tankman
6 februari 2010, 14:27
Grappig! Kusje Tankman?:seriousf:

Vooruit dan maar weer! :grouphug:

:seriousf::ok:

guitarkid
6 februari 2010, 14:43
Op onderstaande (voorbeeld, 't was de eerste die ik tegenkwam) qoute heb ik van geen jullie allen reactie gezien. Angst voor een ban misschien schijters ?


Groet Jan

Nou Jan, jij weet mensen wel te motiveren om antwoord te geven... :seriousf:

Gr. C.

geert1976
6 februari 2010, 15:01
Dude...vind je zelf niet dat je overdrijft. Ik noemde 1 product als voorbeeld ter bevordering van de discussie. Ik sta niet te verkopen, ik noem niet mijn hele assortiment op met prijs. De enige reden waarom ik elders heb genoemd waar ik werk, is omdat het daar ook gevraagd is.

Ik vind echt dat jij overdrijft, en je dreigt nu ook te ver te gaan. Nu moet je echt kappen.

mwah je hebt het al vaker gedaan, ik heb er toen in het openbaar niets over gezegd maar je een pm gestuurd, maar je ging daarna toch meerdere keren door bv over amps die je aanprees en vervolgens aangaf dat de betreffende winkel waar je werkte ze voor een prijs had staan incl lange garantie etc., zo-ook over diverse gitaren.

Ik heb je in de pm toen al gezegd dat je hier wel een beetje mee uit moest kijken, omdat mensen zich wellicht hieraan gingen storen.

Maar ala tis aan de moderators die meelezen om te beslissen waar de grens ligt.

Tankman
6 februari 2010, 15:21
Ja...en nog hou ik me nog bij mn standpunt.

Dat van garantie is niet bijzonder van onze winkel hoor. Dat is een regeling van Peavey op bijna al hun producten. Ik noemde het dan ook alleen als het om Peavey versterkers etc ging. :dontgeti:

Geoffrey
6 februari 2010, 15:34
Zeik zeik zeik zeik.....
Ieder topic staat hier 2/3 vol met off-topic gelul!

Gaat het hier niet om een TS die een SG model zoekt?!

bert k
6 februari 2010, 17:43
Effe over spam. Ik vind dat Tankman nog wel binnen de marge gebleven is. Ik vind het aanduiden van een winkel met Sp. ongelofelijk hypocriet. Ik vind verder dat commentaar via de mods moet lopen, en niet in een topic thuishoort.

Definitie van spam: ongevraagde reclame. Als er om gevraagd wordt is het helemaal niet zo'n probleem. Ook is het geen schande als er hier medewerkers van muziekwinkels langskomen, graag zelfs. Als het je niet bevalt, er zit onderaan een rapporteerknop.

Nu weer on topic graag.

stikel
7 februari 2010, 18:54
Beste Bert,

Je noemt mij hypocriet. Ik kan daar prima tegen. Eens kijken of jij er ook tegen kunt. Als mod. van het subforum elect. gitaren had je bij de quote, eerder door mij aangehaald in dit topic, van je collega Mitch moeten ingrijpen. Dat je dit niet hebt gedaan noem ik nou hypocriet. Ter verduidelijking onderstaande tekst komt uit de gedragregels van het forum en daar heb je niet naar gehandeld. Daar is voorgaande discussie volgens mij, en ook jij erkend dat, peanuts bij. Rest mij nog te melden dat ik het, door sommigen aangehaalde z.g.n spamverleden van Tankman niet kende vandaar mijn voorzichtigheid door zijn werkegever te benoemen met (Sp)anjaard.

Het plaatsen van je aangeboden waar in je signature wordt getolereerd, zolang je je niet in discussies mengt met als enig doel om je spullen te kunnen verkopen.

Wens je evengoed een prettig weekend (wat er nog van over is)

Groet Jan

Nog een hint. Ik (51 jaar) ben van dezelfde generatie als jij en huldig al een tijdje: erger u niet, verbaast u slechts. Daar ben jij nog niet aan toe kennelijk. Ik zou eraan beginnen als ik jouw was. Tis een verrijking van je leven.:ok:

ON TOPIC. Ik hoor t.z.t graag welke gitaar het is geworden.

mezelf
8 februari 2010, 21:07
Ik denk dat we met dit soort berichtjes ronald niet erg helpen met het uizoeken van een gitaar.

( niet verkeerd / aanvallend bedoeld)