PDA

View Full Version : Omnivore - Lonely



pupanus1
2 februari 2010, 10:38
Vorige week hebben we ons meest recente nummer opgenomen in de oefenruimte. Het is opgenomen met een koptelefoon en aan goede videocamera (niet echt optimaal dus :D). Het nummer moet nog wat bij gepolijst worden (de solo's zijn nu nog geïmproviseerd en de drummer experimenteert nog een hoop).

Je kan het nummer hier luisteren/downloaden:
http://gowtu.nl/omnivore/Lonely.mp3

Laat me weten wat jullie ervan vinden, ben benieuwd :)

jasses
3 februari 2010, 11:01
laat ik al eens aftrappen...
ik vind het basisidee goed, en als ik een beetje door het feit dat het nog in ontwerp is en crappy opnamekwaliteit heen luister (wel wat ervaring mee, wij tapen ook al wel eens met 1 micro in repetitiehok), vind ik het mooi klinken ook. De harde en zachte stukken sluiten ook op een natuurlijke manier op elkaar aan, een dikke plus.
Maar het kan niet allemaal lof zijn, dus ook nog wat kritiek die hopelijk een beetje nuttig kan zijn ook. Die is samengevat: het is een tikkeltje saai, 5min30 is niet kort, en als je die tijd boeiend wil houden moet er meer gebeuren. Strofelijn is mooi maar een tikkeltje standaard, varieer daar wat op, niet elke keer krak hetzelfde. Gebruik die tweede gitaar wat meer om het geheel aan te kleden, ik hoor die enkel bij de solo's. Het probleem is gewoon dat zoals je het nu in elkaar hebt gezet, het nummer moet worden gedragen door de zang. En die is daar in alle eerlijkheid gewoon niet goed genoeg voor. Op zich geen ramp, om boeiende muziek te maken moet je niet perse een wereldzanger of virtuoze muzikanten hebben, maar dan moet je het wel op andere manieren boeiend maken.

Maar vergeet vooral niet, de beste stuurlui gaan naar de walletjes...

pupanus1
5 februari 2010, 16:17
Hey toch nog iemand die reageert super! :)

Bedankt voor je commentaar, ja we gaan de tweede gitaar ook nog gebruiken om wat meer ambiance to creëren. De zanger is inderdaad nog niet echt geweldig maar hij volgt sinds een kwart jaar zangles en gaat daar gestaag in vooruit. Maar hij zingt in de oefenruimte met earplugs in en dat komt zijn zang niet ten goede.