PDA

View Full Version : De "El Dorado", oftewel de mythische Gouden Stad...



Teye
2 februari 2010, 07:11
Heren Moderatoren,
(en eigenlijk alle forumdeelnemers)

ik ben kommersieel (van beroep) gitaarbouwer en heb onlangs een bestelling binnengekregen voor n model van een zeer gelimiteerde editie van mijn 'Electric Gypsy' gitaren: de 'El Dorado': tot dusver slechts een foto van een stapeltje hout en een mooie babbel op de web-site.

Ben net begonnen met de bouw: 't wordt een zeer speciaal en uniek instrument ('k heb toegezegd er slechts twee ooit van te bouwen).

Ik zou graag het bouwproces delen met de forumlezers, deels omdat ik het hier op dit forum enorm naar m'n zin heb, deels omdat ik apetrots ben op deze nog-te-maken-gitaar.

ECHTER:

Het IS een kommersieel projekt, en ik wil zeker de forumregels niet overschrijden.

Uw reaktie AUB. Ik ga pas posten wanneer ik het groene licht krijg.

Robdop
2 februari 2010, 07:14
dit is een kwestie voor de mods.

maar ik zeg doen:crazyhappy:

Hiro
2 februari 2010, 07:25
wat ik eruit begrepen heb is als je niet gaat spammen en de prijzen niet gaat promoten, mag je t posten.

Zolang je maar niet iedere keer aangeeft dat het commercieel is.

Maar ja blijft onder ons nog steeds een beetje grijs, dus even afwachten wat de mods zeggen, maar ik zou het inderdaad graag willen zien :)

Valoosj
2 februari 2010, 09:00
Geen merken, geen reclame etc en posten die handel! En rap een beetje ;)

snaarplukker
2 februari 2010, 10:00
Haha, hij maakt wel gitaren waar "made in USA" op staat. Zijn collega's Fender en Gibson worden hier ook vaak aangeprezen.;)

Jay75
2 februari 2010, 10:20
Lijkt me heel interessant om te zien, ook hoe een echte pro te werk gaat is leuk!
Gewoon posten en verder niet meer zeuren! Kijk en leer....

Hiro
2 februari 2010, 10:23
inderdaad weghalen dat je er aan verdient niets over klanten noemen geen spam reclame maken, en posten :)

lindstrom
2 februari 2010, 10:32
inderdaad weghalen dat je er aan verdient niets over klanten noemen geen spam reclame maken, en posten :)

+1 !!!

ben benieuwd!

Puerco
2 februari 2010, 10:48
Als het een gelimiteerde oplage is die bovendien al helemaal uitverkocht is voordat het proces gestart is dan kan er toch nooit sprake zijn van spam??
Niet alsof je klanten loopt te zoeken hier ofzo, en wij willen allemaal graag het proces zien, hoewel velen er niet mee gezien zouden willen worden (anderen weer wel) blijft het vakmanschap en de inventiviteit toch erg bewonderenswaardig!!!

hezz
2 februari 2010, 12:09
Ik ben er enorm benieuwd naar!

no 1 hops
2 februari 2010, 12:42
in de reclame roepen ze dan
'showtime'
ben zeer benieuwt

Roger Vanduffel
2 februari 2010, 12:56
net eens je site gegoogeld en nu zal ik je moeten verplichten om hier een bouwverslag te posten!

Teye
2 februari 2010, 17:50
Bedankt allemaal! Maar ik zie alleen "senior members", nog geen kommentaar van een moderator.

Elk forum heeft regels, zonder regels krijg je 90% politieke praat afgewisseld met eigenreklame: dan is er niets meer aan. Het onderhavige geval van mijn gitaar ligt m.i. in een grijs gebied. Juist DAAROM wil ik eerst een moderator hierover horen.

Aan de andere kant, wanneer het buiten de regels valt, kan ik hier wel vertrekken, want immers iedere post die ik plaats zou als reklame gezien kunnen worden. Maar als dat zo is, nou dan zo zij het.

Heren Moderatoren: een rood of groen licht AUB!

Maar bedankt voor al jullie aanmoedigende reakties!

Teye

Cocobolo
2 februari 2010, 19:04
Je hebt bij je dubbelhals al een nette reactie gehad van een van de mods :


Als gitaarnet lid:

Geweldig project. Mooi om je erbij te hebben. Altijd leuk die extra kennis.

Als mod:
Ik kan uit je posts niet opmaken wie je bent, waar ik wat kan kopen. Enige dat iets verklapt is de zin hierboven. Lijkt mij geen probleem. (iemand heeft wel een link naar je site gepost, maar daar kan je zelf niets aan doen = is geen eigen actieve spam).

Deze hele discussie leeft momenteel erg (sommigen maken zich er iets drukker om dan nodig zou zijn). Ik heb het eerder al gezegd: Alle bouwers en alle topics zijn welkom, probeer alleen alles te vermijden dat kan verwijzen naar handel / eigen voordeel / commersie etc...

Welkom op het forum en ik hoop nog veel schitterende topics, foto's, verslagen en tips te zien.

Dit is toch duidelijke taal geweest : ga je gang! Veel plaatjes en details graag :ok:

niekb
2 februari 2010, 19:06
Exact dus laat maar komen!

Teye
2 februari 2010, 19:10
De dubbelhals was voor mezelf, deze is voor een klant... dus kommersieel.
'k Heb deze zelfde inderdaad sympathieke moderator al een PM gestuurd, effe wachten wat ie zegt.

'k Ga wel alvast fotos maken...

Juist OMDAT ik dit forum zo leuk vind, wil ik me aan de regels houden. Ik ben d'r van overtuigd wanneer de regels gebroken worden, het een zootje wordt. 'k Heb dit gezien op de Amerikaanse Gearpage, waar soms mensen gewoon aan het reklamemaken zijn, met hele citaten, en ze de posts gewoon kapen voor eigenbelang. Dan is het leuke er zo af.

Vandaar.

Hiro
2 februari 2010, 20:57
Je hebt groot gelijk Teye het zekere voor het onzekere.

Het is fijn je er hier bij te hebben en dat je bescheiden blijft door niet te gaan spammen en je je aan de regels wilt houden.

Even wachten dan inderdaad, maar de mods zullen hier niets tegen hebben en al heelmaal niet als je jezelf er zo tegenop stelt.
Ik weet wel dat ik heel graag zou willen zien hoe jij je werk doet :)
Veel plezier met het bouwen en het ontwerpen, er zitten veel radicale dingen in je ontwerpen die heel veel discussies doen oplaaien, maar dat is er nou altijd zo leuk aan :) en sommige dingen zou ik gewoon heel graag willen zien in je werk.

hezz
2 februari 2010, 21:03
De dubbelhals was voor mezelf, deze is voor een klant... dus kommersieel.
'k Heb deze zelfde inderdaad sympathieke moderator al een PM gestuurd, effe wachten wat ie zegt.

'k Ga wel alvast fotos maken...

Juist OMDAT ik dit forum zo leuk vind, wil ik me aan de regels houden. Ik ben d'r van overtuigd wanneer de regels gebroken worden, het een zootje wordt. 'k Heb dit gezien op de Amerikaanse Gearpage, waar soms mensen gewoon aan het reklamemaken zijn, met hele citaten, en ze de posts gewoon kapen voor eigenbelang. Dan is het leuke er zo af.

Vandaar.

Er zijn hier wel eerder projecten langs geweest die in opdracht waren, dus zo erg is dat niet hoor. :ok:

Je hebt in ieder geval the people's vote :seriousf:

Teye
4 februari 2010, 00:57
Okee: het is OFFICIEEL:

diezelfde moderator heeft het onderwerp goedgekeurd, met een algemene en makkelijk te volgen richtlijn voor toekomstige onderwerpen ook.

Ik maak een nieuwe discussie aan, zodat geïnteresseerden niet door de twee paginas van DEZE discussie heen hoeven te ploeteren.

De discussie gaat gewoon: "De El Dorado" heten.

Super! Ik zie jullie daar.

G.G.
4 februari 2010, 18:02
Deze gaat dus op slot, de rest in de andere discussie.