PDA

View Full Version : Nieuwe amp; mesa boogie dual rectifier



allochthomas
1 februari 2010, 22:55
Net opgehaald in Amsterdam als onderdeel van een 2delige deal.

alvast wat snelle foto's, morgen wat betere foto's maken en een reviewtje schrijven.
http://img199.imageshack.us/img199/9649/img1647t.jpg

caliban
1 februari 2010, 22:59
Signature aanpassen! Wat was er fout aan de caliber? :)

Recto is niks voor mij maar ze zien er wel megacool uit!!

allochthomas
1 februari 2010, 23:05
:seriousf:morgen eerst maar eens alles goed op de foto zetten en de boel gaan organiseren. Ik zit echt al een hele tijd achter een rectifier aan. De 50cal+ was bruut maar deed het niet echt voor mij

new deep
1 februari 2010, 23:15
Coole bak, ga je waarschijnlijk veel plezier aan beleven!

Liquid_Metal
1 februari 2010, 23:17
Signature aanpassen! Wat was er fout aan de caliber? :)

Recto is niks voor mij maar ze zien er wel megacool uit!!

Hier idem. Gefeliciteerd!

allochthomas
1 februari 2010, 23:25
Jammer dat het laat is, maar morgen ga ik de onder buurman eens lekker uit z'n bed schudden. De mesa heeft me een partij laag daar doe je het spontaan van in je broek.

kenx
2 februari 2010, 07:39
Prachtig! Veel plezier ermee!

TimoSomers
2 februari 2010, 07:52
Vette shit! Ga je veel plezier aan beleven!

JeroenSchaaf
2 februari 2010, 09:28
Gefeliciteerd! Ziet er goed uit!

En nu zijn je Mesa Boogie cal50. en de CMW weg?

AART
2 februari 2010, 13:43
Zozo, toch gelukt?:)

Ben benieuwd. Hopelijk klinkt dat straks bruut naast mijn Mark IV in de oefenruimte:ok:

caliban
2 februari 2010, 13:56
Samen in een band?

allochthomas
2 februari 2010, 13:58
Inderdaad

@AART, ga maar alvast dekking zoeken:seriousf:

marc_o
2 februari 2010, 14:13
Mooie bak!
Bruutheid alom, veel plezier ermee!

Mr. Dynamite
2 februari 2010, 14:34
Echt zo'n vette versterker :cooler:

1 keer op gespeeld en binnen 10sec helemaal verkocht, wat een geluid :rockon:

FALLINGLEGACY
2 februari 2010, 14:36
Raar dat iedereen zo enthousiast is over die mesa ?
Ik heb een tijd een oude 2 kanaals gehad en dat was helemaal m'n ding niet..
Niet strak, te schel en te bassig tegelijkertijd. (Met boost was dat hetzelfde!)

Een 3 kanaals met maxon OD808 op rode kanaal was wel bruut op m'n mesa cab..

Toch veel plezier ermee! ;)

Misery Signals
2 februari 2010, 14:39
Natuurlijk zijn veel mensen enthousiast over die Mesa. Nog steeds één van de meest gegeerde versterkers in het hardere genre, en terecht.

Die sound herken je uit de duizend, en door veel bekende bands gebruikt.

MS

allochthomas
2 februari 2010, 14:40
Hier ook maar even eens stukje schijven

De amp kwam dus samen met een sg als 1 deal(de rest van het verhaal staat bij de sg)

Ben al echt een hele tijd op zoek naar een rectifier, echt alles wat ik een mooie sound had speelde over een rectifier. Ik ben zelf nog havig aan de amp aan het tweaken om alles precies goed te krijgen, maar bij elke setting krijg ik spontaan een stijve. De amp is echt extreem veelzijdig en ik kan er alle kanten mee op. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat de main setup gewoon het groene kanaal als clean en de rooie als distortion en dan eventueel de rooie omschakelen naar oranje mocht de situatie vragen om wat minder zware gain. Hij heeft wel echt bakken met laag, niet normaal. zelfs op een beschaafd niveau loopt hij al te drukken als een idioot en ik heb echt het idee dat hij los wil breken. De kt77 buizen zijn een maand of 2 geleden vervangen, de rectifier tubes heb ik geen idee over. Misschien kan het geen kwaad om ze te vervangen, de vorige gebruiker gebruikte alleen maar de silicon rectifier en ik heb dus geen idee hoe oud ze zijn.

foto's!
http://img30.imageshack.us/img30/9776/img1655t.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/6408/img1658o.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/6163/img1656f.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/3434/img1659i.jpg

FALLINGLEGACY
2 februari 2010, 14:45
Natuurlijk zijn veel mensen enthousiast over die Mesa. Nog steeds één van de meest gegeerde versterkers in het hardere genre, en terecht.

Die sound herken je uit de duizend, en door veel bekende bands gebruikt.

MS

Mij mag je toch anyday m'n orange rockerverb doen :lovelove:
Of een 5150/6505 voor nog zwaarder te gaan.

Misery Signals
2 februari 2010, 14:46
Mooi setje.

Dat bassige gaat er wel uit als je de versterker opengooit. Op kamervolume hebben zo'n amps altijd de neiging om te bassig te klinken. Met mijn Uberschall wordt het in tegendeel enkel harder :blast:

Ik heb vier Recto's gehad en nooit die Rectifierlampen ingeschakeld. je kan ze zelfs trekken moest je ze niet willen gebruiken.

Twee keer raden bij wie je dat setje bent gaan halen... xMichielx natuurlijk! Met zijn idioot lage prijzen om van iets overhaast gekocht vanaf te geraken :soinnocent:

MS

Misery Signals
2 februari 2010, 14:47
Mij mag je toch anyday m'n orange rockerverb doen :lovelove:
Of een 5150/6505 voor nog zwaarder te gaan.
Zo'n Rockerverb kan ik dan weer absoluut niets mee. Wordt te modderig als je er wat gain tegenaan gooit, met weinig gain klinkt ie nog ok. Een oude Orange daarentegen jummie.

MS

FALLINGLEGACY
2 februari 2010, 14:50
Zo'n Rockerverb kan ik dan weer absoluut niets mee. Wordt te modderig als je er wat gain tegenaan gooit, met weinig gain klinkt ie nog ok. Een oude Orange daarentegen jummie.

MS

indeed, modderiger vanaf dat de gain boven 6 komt..
Maar daar kom ik toch nooit :D

Een oude orange komt er ook nog wel eens! :rockon:

allochthomas
2 februari 2010, 14:55
Mooi setje.

Dat bassige gaat er wel uit als je de versterker opengooit. Op kamervolume hebben zo'n amps altijd de neiging om te bassig te klinken. Met mijn Uberschall wordt het in tegendeel enkel harder :blast:

Ik heb vier Recto's gehad en nooit die Rectifierlampen ingeschakeld. je kan ze zelfs trekken moest je ze niet willen gebruiken.

Twee keer raden bij wie je dat setje bent gaan halen... xMichielx natuurlijk! Met zijn idioot lage prijzen om van iets overhaast gekocht vanaf te geraken :soinnocent:

MS
Je hebt de persoon in 1 keer goed gereden:seriousf:, ik heb de set inderdaad van hem.

Dat hij wat basserig is maakt mij niet zo veel uit, ik hou er wel van. Ik moet alleen oppassen dat ik de gehele flat niet bij elkaar tril. Ik vind hem zelf net iets te schel klinken zonder de rectifier tubes, maar dat is een kwestie van smaak.

En nu we het over amps hebben waar je niks mee kan dan is het voor mij vox. Ik weet niet wat het is maar ik krijg er gewoon niks fatsoenlijks.

ps. kan ik de footswitch van mijn 50cal+ gebruiken bij mijn rectifier

Misery Signals
2 februari 2010, 15:00
Met de Recto Tubes ana klinkt hij iets warmer en bluesy, zonder heb je die ronkende in your face, kouder maar strakker.

MS

AART
2 februari 2010, 15:53
ps. kan ik de footswitch van mijn 50cal+ gebruiken bij mijn rectifier

Degene die een led heeft ja.

Schuey
2 februari 2010, 16:17
Dondernokke wat ben ik jaloers, mooi ding :D

Maar hoe doe je dat met volume? Zeker aangezien je in een flat woont?

allochthomas
2 februari 2010, 16:29
Hij is nog tembaar(ik heb zelf een paar verdiepingen beneden een josti met een drumstel zitten en iemand die van keiharde stamp muziek houd dus ze mogen niet klagen, verder zijn mijn huisgenoten vrij tolerant). Je moet wel echt oppassen met de master volume, 1 mm(echt waar) te veel en hij gaat meteen van beschaaft naar loeihard.

caliban
2 februari 2010, 18:41
De caliber samen met de recto moet ook vet klinken...

allochthomas
2 februari 2010, 20:37
Dat wil idd wel knallen

Tijdje bezig geweest met het oranje en het groene kanaal te verkennen, ik kan maar 1 ding zeggen::lovelove:. Ik denk zelfs dat het oranje kanaal voor mij beter tot zijn recht komt dan het rooie kanaal. Lekker palm mute op de bas snaar en je hebt spontaan die rectifier tone. Ik kan niet wachten tot ik het beest los mag laten in de oefenhokken

xmichielx
2 februari 2010, 21:31
Mooi setje.

Dat bassige gaat er wel uit als je de versterker opengooit. Op kamervolume hebben zo'n amps altijd de neiging om te bassig te klinken. Met mijn Uberschall wordt het in tegendeel enkel harder :blast:

Ik heb vier Recto's gehad en nooit die Rectifierlampen ingeschakeld. je kan ze zelfs trekken moest je ze niet willen gebruiken.

Twee keer raden bij wie je dat setje bent gaan halen... xMichielx natuurlijk! Met zijn idioot lage prijzen om van iets overhaast gekocht vanaf te geraken :soinnocent:

MS

Je moest weten hoeveel jongetjes ik blij heb gemaakt met mijn verkopen!
Mensen moeten me dankbaar zijn!
Dankzij mij is de NL economie weer 10 % gestegen ;)
Ik heb toch 2 5150's die ik fijner vind voor de muziek die ik graag speel.
Tis weinig geld, maar ik en de koper zijn er content mee.
In NL kijkt men veel meer neer op de centjes.
50 euro meer of minder is voor veel nederlanders te veel verschil in je vraagprijs, ookal kost de set nieuw ongeveer 3200 euro nieuw en kan je hem weg doen voor zeker 2000.

Misery Signals
2 februari 2010, 21:36
Jij kijkt precies als enige NIET op je centjes als ik je deal CV van de laatste twee jaar zie :cooler:

MS

minoin
2 februari 2010, 21:52
Een Rectifier is gewoon supervet, mits goed ingesteld.. Want ik heb menig gitarist zien scheuren met bloedende oren, damn, dat ding kan echt verkeerd ingesteld staan.
Cool dat beide partijen blij zijn! Meeeeeerrr foto's :P

caliban
2 februari 2010, 23:03
Je moest weten hoeveel jongetjes ik blij heb gemaakt met mijn verkopen!
Mensen moeten me dankbaar zijn!
Dankzij mij is de NL economie weer 10 % gestegen ;)
Ik heb toch 2 5150's die ik fijner vind voor de muziek die ik graag speel.
Tis weinig geld, maar ik en de koper zijn er content mee.
In NL kijkt men veel meer neer op de centjes.
50 euro meer of minder is voor veel nederlanders te veel verschil in je vraagprijs, ookal kost de set nieuw ongeveer 3200 euro nieuw en kan je hem weg doen voor zeker 2000.

Gulle mens, goeie zaak!

xmichielx
2 februari 2010, 23:16
Precies...tis soms eenmaal zo dat je er niet altijd voor kan krijgen wat je wilt.
De 5150's en mijn cabs en gitaren zijn de gear die ik zocht..vond het vroeger al vet maar heb het weg gedaan wegens de Laboga endorsement deal.(aangezien je dan meer over je endorsement deal wil spelen en je dan te veel amps heb).
Spoilengine zijn ook terug gegaan naar hun mesa en 5150, voornamelijk de 5150.
Het heeft bij mij flink wat geld gekost maar de 5150 is weer terug in mijn bezit en klinkt precies zoals ik het wil.
Ik ben helaas vaak niet tevreden met wat ik heb, das jammer..maar gunstig voor diegene die bijv een mesa zoekt zoals de TS :)
Voor hem is de amp ideaal, voor mij bleek hij toch niet strak genoeg. (toffe amp om mee op te nemen bijv te mixen met : juist een 5150). maar bijna alle bands en ikzelf incluis vond ik hem niet strak genoeg of wegvallen in de mix.
Testament, devildriver en candiria vind ik wel vet met de mesa..die spelen btw ook allemaal met de mesa, dus niet de 1 een 5150 en de ander een mesa.

On topic: het is niet mijn amp en ben blij dat ik er iemand blij mee heb kunnen maken waar hij een beter huisje zal hebben :)

allochthomas
2 februari 2010, 23:33
Een goed huis heeft hij wel gevonden, hij staat momenteel naats me opgesteld en ik sta nog steeds te glimlachen. De settings die ik nu gebruik zijn wel echt compleet anders dan die van jouw michiel:seriousf:. Het rooie kanaal wil idd nog vrij snel gaan flubberen, maar het oranje kanaal is echt rete strak(maja de amp staat nu op slaapkamer niveau, iets waar hij niet echt voor gemaakt is)

casper innosence
3 februari 2010, 13:43
probeer ook vooral de Vintage mode op t oranje kanaal. Wel weer kompleet andere settings nodig dan in Modern mode, maar ik vond m wel vetter klinken uiteindelijk. Goed voor melopunk/hc stuff (waar ik m voor had toendertijd).

allochthomas
3 februari 2010, 14:02
Ik heb hem op die setting nu staan, i like

andoni
4 februari 2010, 13:23
Ook een tevreden Rectifier-gebruiker hier, weliswaar een 3-kanaals.

Toen ik vooral hakkende trashy riffs speelde was het Modern-Diodes alles wat de klok sloeg (chunk chunk chugga chunk).

Ik speel nu in een band waar het tempo lager en doomier ligt, en het best wat log mag klinken, en dan is kanaal 2 Vintage mode met Tube Rectifier wel erg lekker met die dikke, grommende mids en fluwelen hoge tonen. Het warme-deken-distortion-effect ipv zoemende bijen zegmaar.
Vooral leuk dat het zeer vol klinkt maar nog altijd genoeg low-gain om afzonderlijke noten mooi te kunnen horen bij dissonante arpeggio's en dergelijke fratsen.
Wel niet strak natuurlijk, maar daarvoor heb ik dan nog altijd het 3e kanaal op Modern staan moest er een chugga chugga-uithaal gewenst zijn (hoewel ik dat zelden nog gebruik).

ieme
4 februari 2010, 15:53
ik heb ook zo'n 2 kanaals dual, erg goeie versterker, gebruikte hem eerder icm mijn 3 kanaals triple, erg goeie combi, de 2 kanaals dual is iets meer vintage tov de modernere 3 kanaals triple.

Ik heb tevens de single rectifier rectoverb en de 3 kanaals dual gehad, vet maar niet zo vet als de 3 kanaals triple en de 2 kanaals dual!

allochthomas
4 februari 2010, 16:09
Ik heb hem nu op de vintage setting staan en ik vind hem een stuk aangenamer dan de modern setting die iets te chunky is voor mij. Vanavond wordt hij losgelaten in de oefenhokken dus morgen meer erover

ps. weet iemand een goedkope footswitch? Want ik heb geen zin om grof geld neer te leggen voor een officieele mesa switch en de footswitch van mijn 50cal+ laat me alleen maar van groen naar rood switchen meer niet terug.

ieme
4 februari 2010, 16:11
Ik heb hem nu op de vintage setting staan en ik vind hem een stuk aangenamer dan de modern setting die iets te chunky is voor mij. Vanavond wordt hij losgelaten in de oefenhokken dus morgen meer erover

ps. weet iemand een goedkope footswitch? Want ik heb geen zin om grof geld neer te leggen voor een officieele mesa switch en de footswitch van mijn 50cal+ laat me alleen maar van groen naar rood switchen meer niet terug.

in principe zou elke (normale) switch met 1 knop moeten werken, die marshall switches werken er ook op...

allochthomas
4 februari 2010, 16:33
Hmmmm, ik zal eens kijken of ik succes heb met de marshall switch van de amps in de oefenruimte.

pol
4 februari 2010, 17:23
Ik heb nog een 2kanaals triple recto gehad, maar niet zo lang, vond em super op lage stemmingen, maar niet zo in Eb.

Strak was die zonder problemen te krijgen met een tubescreamer ervoor, als dat niet lukt ligt het toch wel aan je manier van spelen of de gitaren.
maar ik kreeg em nooit geweldig door de mix heen, ofwel hoorde ik mezelf niet goed, ofwel begroef die de rest wat.

't is ook uitkijken met de instellingen, bas deed ik nooit boven de 12uur, en met de presence op dat rood kanaal kan je beter ook niet te hoog gaan, dan wordt die te fizzy.

allochthomas
5 februari 2010, 01:53
Donderdag avond voor het eerst in de oefenhokken gebruikt en ik ben een tevreden mens. Zoals AART al zei: het is een muur van geluid, en dat is nou precies waar ik naar op zoek was. Ik hou wel van een muur van geluid waar veel druk achter zit. Ik hoe niet perse door de mix heen te snijden(alhoewel de recto daar prima toe instaat is). Heb hem de meeste van de tijd op het 2de kanaal gehad en die met de channel cloning omgezet in de vintage channel(de modern was toch iets te). Scheurt prima, heeft genoeg gain en strakheid voor punk etc en als je de recto niet hoort voel je wel zijn aanwezigheid. Zoals iemand al eens eerder zei: ik ben zo blij als een aap met 7 piemels:seriousf:

ps. ik heb een footswitch van een marshall geprobeerd(zo 1tje met 1 knop en een led en die werkte ook niet. het enigste wat er gebeurde was dat hij van channel switchte toen ik de plug er in deed en verder wou hij niks meer doen, lampje van de switch ging wel aan en uit maar hij veranderde niet van kanaal)

caliban
5 februari 2010, 14:50
Prachtig om te horen!

allochthomas
5 februari 2010, 19:11
:DIk ben echt dolgelukkig

Bolder
5 februari 2010, 19:58
Ik voel van twee kanten met je mee:
Blij voor je amp

Héeél erg verdrietig van je SG:makeup::(

Iceman
5 februari 2010, 22:51
Als ik dit lees wil ik ook wel weer een Recto.
De lompheid van deze amp blijft aantrekkelijk.

allochthomas
6 februari 2010, 14:02
Lomp vind ik een goeie, de recto is luid, erg aanwezig en absoluut niet subtiel:seriousf:

maar weet iemand een footswitch die werkt met mijn oude rectifier? Ik kan alleen nog aan de nieuwe mesa footswitches komen met de 5 pin cable en die costen een vermogen en die passen ook niet.

iWishmaster
6 februari 2010, 15:30
Als ik dit lees wil ik ook wel weer een Recto.
De lompheid van deze amp blijft aantrekkelijk.

Same here ... Ik blijf ze vet vinden!

AART
6 februari 2010, 16:58
Ik vind ze ook vet klinken, maar ik zou er zelf niet echt snel op spelen, ze 'voelen' minder fijn aan oid.

caliban
7 februari 2010, 12:01
Ik vind ze ook vet klinken, maar ik zou er zelf niet echt snel op spelen, ze 'voelen' minder fijn aan oid.

Ik krijg het gevoel alsof mijn noten blijven hangen op een recto.. Een mark 3 met te veel bas in de eerste EQ klinkt ook lomp hoor :soinnocent:

xmichielx
7 februari 2010, 19:16
Het hangt er een beetje van af waar je de recto voor wilt gebruiken..ik zou hem voor alles behalve rete strakke metal inzetten.
Met een OD pedaal kan je het op zich prima doen maar er is een reden waarom ik voor de 5150 en 6505 heb gekozen: eenvoud en strak en gain genoeg voor de muziek die ik wil maken.
De mesa miste net wat extra's en ik moest hem redelijk boosten en meer van dat soort fratsen om hem redelijk door de mix te laten prikken, waar ik dat nu met mijn 5150 easy doe.
Voor de TS is dit DE amp, beetje punk en hardcore kan je hier easy op spelen.
Vooral de akkoorden vond ik erg vet klinken op een rectifier, die korrel en die grom. Maar die zorgde er ook voor dat als ik gedempte moest spelen bepaalde strakke ondertonen miste.
Gelukkig worden ze voor niet al te veel geld 2e hands aangeboden..alhoewel ik soms nog mensen zie die hun mesa voor de hoofdprijs aanbieden..