PDA

View Full Version : HNGD gibson sg standard



allochthomas
1 februari 2010, 22:55
gekregen uit een deal met een mesa boogie dual rectifier. werkelijk wonderschone gitaar van nog geen 2 maanden oud. Vrees alleen dat hij geen lang leven zal lijden in mij collectie en ik wil hem zo spoedig mogelijk de deur uit hebben om de mesa financieel verantwoorden.

snelle foto, morgen meer
http://img638.imageshack.us/img638/9416/img1649o.jpg

Chocola
1 februari 2010, 22:55
Hmmm, leuk dingetje. Succes met de verkoop dan maar XD

HaroldA
1 februari 2010, 23:12
werkelijk wonderschone gitaar van nog geen 2 maanden oud.

Tip: speel er niet teveel op anders gaat ie nooit meer weg!


SG's zijn gaaf. :rockon:

allochthomas
1 februari 2010, 23:26
Inderdaad iets wat ik probeer te voorkomen. Morgen eerst maar eens een setje nieuwe snaren er op leggen en alles netjes afstellen, dan kijk ik wel verder.

mikeyaxeman
1 februari 2010, 23:37
Zo'n schatje wijs je toch niet de deur? :???:

vulvasonic
2 februari 2010, 00:21
Ik geef je er drie tientjes voor en dan lullen we nergens meer over. Deal? :cooler:

Jay75
2 februari 2010, 01:09
Wat heeft ķe je gekost dan als inruil? Goede deal?

macwilliams
2 februari 2010, 06:24
Het verhaal begon leuk, en eindigde al gauw als een verkoops praatje.
Hoe dan ook gefeliciteerd met je ruil, sg's zijn zoveel gaver dan mesa's.
:ok:

kenx
2 februari 2010, 07:37
Gefeliciteerd!!! Wel jammer dat je hem gaat weg doen... Zonde van de gitaar... :makeup:

Ferraririk
2 februari 2010, 08:10
Een OLP met emg's voor die gitaar!

soup
2 februari 2010, 12:17
Over welke deal ging het dan: mesa + SG vs ... ?

lindstrom
2 februari 2010, 12:21
Echt een mooie gitaar!!!!

zou hem graag eens in het wit willen hebben!

geert1976
2 februari 2010, 13:00
Een OLP met emg's voor die gitaar!

Welnee, hij wil graag een Gibson LP Studio uit 1991

allochthomas
2 februari 2010, 13:10
Over welke deal ging het dan: mesa + SG vs ... ?
Inderdaad.

Even voor de duidelijkheid, het gaat hier nu niet om verkapte spam. Een gibson SG standard is een gitaar die ik als beginnende gitarist altijd al wou hebben. Ik zit hier nog steeds naar de gitaar te staren en te schitteren. Ben nu druk bezig met hem netjes af te stellen en ik post zometeen meer foto's en het verhaal achter de sg en de mesa

rocker_71
2 februari 2010, 13:30
Wow, is wel een gaaf ding.

Heb net een Epi SG gekocht en ben best gek geworden met SG's en deze is natuurlijk helemaal da bomb. :crazyhappy:

allochthomas
2 februari 2010, 13:57
Maar meteen even met de sg beginnen.

Het begon allemaal met mijn zoektocht naar een mesa dual rectifier. Na wat zoeken kwam er opeens dit weekend een ad op gitaarmarkt te staan van iemand die een oude 2 kanaals dual rectifier en een gibson sg standard verkocht als 1 deal voor een wel erg lage prijs. Dus ik hem mailen want hey, sg de deur uit trappen en ik heb een mooie dual rectifier. Blijkbaar was ik niet de enige met interesse want er werd al geboden en ik had me al snel terug getrokken omdat het mij puur om die mesa ging en de prijs niet meer aantrekkelijk was. Zondag toch nog een mailtje over wat mijn final bod zou zijn. na wat heen en weer gemaild was de set van mij en kon ik hem komen ophalen.

De sg was dus onderdeel van een gezamelijke verkoop en was dus de dealmaker die er voor zorgt dat aan het einde van de rit ik een mooie deal op de mesa heb. Hij is echt splinter nieuwe, nog geen 2 maanden oud. Hij ruikt zelfs nog nieuw. Het is echt een schoonheid om naar te kijken. Net even nieuwe snaren op gezet en afgesteld en de tering, wat speelt hij soepel. Veel soepeler dan mijn fender voorbij de 12de fret. Ik weet nou niete cht zo goed wat ik met het beestje ga doen, aan de ene kant is het niet echt mijn ding(rosewood fretboards en gelakte halzen werken niet bij mij) en het was iets dat ik samen kocht en van plan was weer de deur uit te trappen als onderdeel van de gehele aankoop. Aan de andere kant is het toch wel een gitaar die ik als beginnende gitarist altijd al wou hebben(ben zelf op een epi sg special begonnen) en ik weet dat ik spijt ga krijgen als ik hem de deur uit doe.

genoeg geluld, foto's!
http://img709.imageshack.us/img709/6198/img1651g.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/4877/img1653w.jpg
http://img695.imageshack.us/img695/4972/img1654l.jpg
Familie foto:
http://img709.imageshack.us/img709/3434/img1659i.jpg
Complete overkill wat ik nu heb, hoog nodig tijd om de heggeschaar in de collectie te gaan zetten zeg.

Hendriks
2 februari 2010, 14:09
Grappig ik ben ook tegen eenzelfde SG aangelopen en ik twijfel nu ook wat ermee te doen.

Mufftin
2 februari 2010, 14:34
oeh lekker... appels!

allochthomas
2 februari 2010, 14:41
Je moet als student wel gezond blijven:D

AART
2 februari 2010, 15:44
Vet gitaartje kerel, maar je fender speelde ook erg soepel.

Eigenlijk moet je gewoon de caliber inruilen voor een goede 4x12 en je bent klaar...

Luke-wannabe
2 februari 2010, 15:56
Hou die SG in godsnaam! Als je een keer geld nodig hebt trap je hem de deur uit.

allochthomas
2 februari 2010, 16:07
Dilemma's dilemma's

soup
2 februari 2010, 16:08
Wat voor muziek speel je eigenlijk?

allochthomas
2 februari 2010, 16:11
Ik speel echt van alles, van classic rock to snoeiharde trash metal. Ook nog een tijdje pop/funk gespeeld met een bandje. Ben nu zelf weer meer bezig met punk(project samen met AART). erg veelzijdig dus

soup
2 februari 2010, 16:17
Ik veronderstel dat je buiten je fender nog gitaren hebt maar als dit niet zo is zou ik deze bijhouden, kun je deze in een andere stemming laten staan.

allochthomas
2 februari 2010, 16:31
Ik heb 1 gitaar en daar wil ik het eigenlijk bij houden. Het is een fender hw1 strat met een sd jb humbucker in de brug. Ik probeer vaak mijn collectie zo simpel mogelijk te houden.