PDA

View Full Version : hotrails



Dude
16 april 2003, 09:41
wie heeft ze en in welke gitaar zitten ze, ik wil er 1 in de brug van mkijn 79 stratocaster zetten omdat ik qua gain gewoon niet meekom in de band, gibson heeft daar geen last mee dus vandaar dat mijn strat de oefenruimte nooit meer ziet.,...

waar is de hotrails mee te vergelijken ?

bedankt, bart

Grandma_Placenta
16 april 2003, 10:22
Ik heb een tijd geleden op een USA strat gespeeld waar een Hotrails in de brugpositie zat. Het enige wat ik nog kan herinneren is dat hij echt heel bassig was. Ik speelde hem toen over een Fender Deville, en die hebben nou niet echt een geweldige distortion, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Ik weet wel dat hij de sound aardig opdikte wat lage tonen betreft, maar in het hoog klonk hij nogal scherp en lelijk. Dus als je veel soleert is dit denk ik niet de ideale pickup. Ik zou naar iets zoeken wat meer gebalanceerd is, bijvoorbeeld een JB jr.

Antal
16 april 2003, 17:27
Op 2003-04-16 09:41, schreef iamyou:
wie heeft ze en in welke gitaar zitten ze, ik wil er 1 in de brug van mkijn 79 stratocaster zetten omdat ik qua gain gewoon niet meekom in de band, gibson heeft daar geen last mee dus vandaar dat mijn strat de oefenruimte nooit meer ziet.,...

waar is de hotrails mee te vergelijken ?

bedankt, bart


Waarom kan die andere gitarist op een veel mindere strat dan wel meekomen? Of mis ik hier iets....

@iro
16 april 2003, 17:45
ik had ze in m'n tele maar sinds vandaag zitten er terug m'n stock elementen in, ik miste de twang, maar scheuren deed hij echt super, tja tis kiezen hé.

BLOK182
16 april 2003, 18:27
Zaterdag ga ik een hotrail in de strat van onze zanger proberen te bouwen, als het goed is weet je dan hoe het gaat klinken!

belfrink
17 april 2003, 11:54
Ik denk juist dat de hotrails wel de ideale soleer pickup is. In combinatie met een Equaliser en een compressor kun je je solo`s aardig laten zingen denk ik, Iron Maiden gebruikt trouwens ook hotrails en is hun geluid ook schel?

Dude
17 april 2003, 16:47
antal: omdat die andere gitarist een effectprocessor heeft die zijn geluid nogal oppompt..

ik heb de hotrails gekocht en ben echt tevreden over het geluid, Erg strakke distortion alleen clean voor geen meter... maar daar hebben we een brug element voor.

Wat ook gaaf is is de hoge output wat ook een lekkere volume boost geeft als je van elementen switch, leuk voor solootjes

josh.vandenberg
17 april 2003, 18:28
probeer gewoon een goeie ruisarme pre amp .veel beter

Metoshade
18 april 2003, 13:14
Ik heb zelf ook een strat met een hotrails in de brug. Erg lekker alternatief voor een fullsized humbucker. Het is dus een humbuckertje in single-coil formaat. Het ding heeft een heel hoge output en veel ballen. Ik heb Alnico II Pro single coils in de hals en midden positie en de hotrail in de brug. Ik heb geen last van irritante klankverschillen waardoor de hotrail schel klinkt ofzo. Het ding klinkt gewoon goed. Je kunt trouwens wel horen dat het geen fullsized humbucker is, maargoed, dat is het ook niet. Een JB Jr heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb wel een fullsize JB in een thinline tele zitten en dit element heeft minder output dan de hotrail. De hotrail heeft dus gewoon een heel hoge output. Oja, je kunt um ook gewoon coil tappen zodat je kunt schakelen tussen humbuck of single coil stand. Erg handig.

sash
18 april 2003, 18:19
Hotrails zijn idd coole elementjes, want het bespaart je een hoop freeswerk. Alleen vind ik een gewone humbucker een mooier gezicht dan 2 van die kleine streepies die ook nog is schuin staan.

hoofd
18 april 2003, 19:20
Op 2003-04-18 18:19, schreef sash:
Alleen vind ik een gewone humbucker een mooier gezicht dan 2 van die kleine streepies die ook nog is schuin staan.


Mierenneuker!!! :wink:

Hotrails zijn gewoon goed, heb er 2 in m'n tele zitten :grin:

Kjiratsiekoedel
19 april 2003, 00:10
beetje jammer van je tele-sound??!!

hoofd
19 april 2003, 00:22
Ach, de stock pick-ups waren echt ongelofelijk kut, die heb ik ook echt meteen weggeflikkerd. En voor de echte tele sound koop ik nog wel een '52 tele reissue :wink:.

BLOK182
19 april 2003, 16:39
Vriend van me heeft vanaf vanmiddag een hotrail in zun strat, klinkt erg lekker!

sash
19 april 2003, 19:23
Op 2003-04-16 18:27, schreef BLOK182:
Zaterdag ga ik een hotrail in de strat van onze zanger proberen te bouwen, als het goed is weet je dan hoe het gaat klinken!


Dat is het resultaat daarvan?

SiNiSTRaL
19 april 2003, 20:16
Op 2003-04-19 00:22, schreef mtlhead:
Ach, de stock pick-ups waren echt ongelofelijk kut, die heb ik ook echt meteen weggeflikkerd. En voor de echte tele sound koop ik nog wel een '52 tele reissue :wink:.


3 keer raden waar... :wink:

BLOK182
19 april 2003, 20:39
Yepz dat is het resultaat, vanmiddag hebben we die zooi ingebouwd en het klinkt goed.

sash
19 april 2003, 21:04
Op 2003-04-19 20:16, schreef SiNiSTRaL:


Op 2003-04-19 00:22, schreef mtlhead:
Ach, de stock pick-ups waren echt ongelofelijk kut, die heb ik ook echt meteen weggeflikkerd. En voor de echte tele sound koop ik nog wel een '52 tele reissue :wink:.


3 keer raden waar... :wink:


? Geen idee

hoofd
19 april 2003, 21:20
Troost je Sash, ik heb ook geen idee waar Sinis het over heeft.

Barret Wallace
19 april 2003, 22:15
ik heb 2 seymour duncan hotrails in men jackson zitten, ze klinken erg helder en geven een mooie ''fluitende'' sound voor bijvoorbeeld rustige solo's in ballads..