PDA

View Full Version : Fender 50s Road Worn Strat



Koenn
1 februari 2010, 19:08
heeft iemand ervaring met de Road Worn?
Klinkt ie goed en is ie het geld waard?

:hippie:

Luke-wannabe
1 februari 2010, 19:09
Ja en ja.
Ik zou hem alleen zelf niet nieuw kopen, maar dat is omdat ik gewoon niet zomaar 900 eu heb.

Sinner1980
1 februari 2010, 19:21
Hey Koen, gebruik de zoekfunctie even. Er zijn al heeeel veel topics over deze gitaren...en ja,ze zijn best goed;)

DeiDRagonas
1 februari 2010, 19:50
Road Worn.. Is dat een nwe serie ofzo? Zegt me zo ff helemaal nix.

:dontgeti:

EGH
1 februari 2010, 20:02
Road Worn.. Is dat een nwe serie ofzo? Zegt me zo ff helemaal nix.

:dontgeti:

Bestaan al een aardige tijd. Relic MIM strat's en tele's. Klik (http://fender.com/products/search.php?section=guitars&prod_series=Road+Worn%84%A2)

DeiDRagonas
2 februari 2010, 04:05
Bestaan al een aardige tijd. Relic MIM strat's en tele's. Klik (http://fender.com/products/search.php?section=guitars&prod_series=Road+Worn%84%A2)

:seriousf: :cheerup:

I know.. Vandaar de smiley. Heb zelf een tijdje geleden een MIM Classic Player gekocht. Heb toen veel getest waaronder de Road Worns. Geweldige gitaren zijn het met een lelijke relic job. De Classic Player klonk imho trouwens echt duidelijk beter dan de RW's.

D.

guitarkid
2 februari 2010, 12:14
:seriousf: :cheerup:

I know.. Vandaar de smiley. Heb zelf een tijdje geleden een MIM Classic Player gekocht. Heb toen veel getest waaronder de Road Worns. Geweldige gitaren zijn het met een lelijke relic job. De Classic Player klonk imho trouwens echt duidelijk beter dan de RW's.

D.

Ik was ook wat verbaasd dat iemand met meer dan 2000 posts dit niet wist...
Maar je moet ook deze ;) gebruiken i.p.v. deze :dontgeti:
Dat je dát niet weet... :seriousf:
Ben het overigens absoluut met je eens wat betreft je mening over de RW's !
Dan moet die Classic Player wel heel erg lekker zijn.

Gr. C.

nielsnielsniels
2 februari 2010, 13:36
Ik vind de RW's lekker spelen, klonken goed alleen de relicjob ziet er erg nep uit. Opzettelijk relicen is al 'nep', maar de relic zelf ziet er totaal niet realistisch uit.

matty
2 februari 2010, 13:42
:seriousf: :cheerup:

I know.. Vandaar de smiley. Heb zelf een tijdje geleden een MIM Classic Player gekocht. Heb toen veel getest waaronder de Road Worns. Geweldige gitaren zijn het met een lelijke relic job. De Classic Player klonk imho trouwens echt duidelijk beter dan de RW's.

D.

ik ben het totaal oneens :)
de road worn (60's) speelde en klonk beter dan eender welke andere strat die ik toen getest heb (american standard, classic player, mex 60's) (laten we de looks in het midden laten)

Rick trodat
2 februari 2010, 13:55
Ik heb erop gespeeld en hij klinkt gewoon erg goed. Oke de relic is niet ''je van het''. Maar het gaat om de sounds. Hij klinkt onversterkt bijhoorlijk hard vind ik en heeft een heldere felle toon. Zelf zou ik de pickups vervangen, ik denk dat het met de pickups te maken heeft. Ik zou er een setje lollar inzetten o.i.d.

Verder vind ik de neck erg goed, de neck voelt goed aan en heeft een lekkere twang.

De voordelen:

- Klinkt zeer goed
- Echt een fender geluid
- Voelt goed
- Goede neck met jumbo frets

De nadelen

- de Relic ziet er niet uit
- de body mag dan wel nitro lak hebben, de neck heeft dat niet. Hierdoor plakt hij niet, maar echt vintage is het ook niet. Verder ziet er een dikke primer onder de lak. Toch klinkt hij een stuk meer ''open'' dan de american standards.
- De pickups vind ik zelf niet echt super

Sinner1980
2 februari 2010, 16:41
Quote; De nadelen

- de Relic ziet er niet uit---ben ik met je eens,relicen moet je sowieso zelf doen maar goed..
- de body mag dan wel nitro lak hebben, de neck heeft dat niet. Hierdoor plakt hij niet, maar echt vintage is het ook niet----f*ck vintage man,wees blij dat de hals niet nitro gelakt is want dat is helemaal ruk,plakkerige boel. Bij mn vintage hot rod is enkel de achterkant van de hals niet nitro gelakt,fretboard en de headstock wel en dat vind ik dan wel weer erg cool:strat: