PDA

View Full Version : Colour haze



Sixten
1 februari 2010, 19:03
Hey!

Colour haze maakt echt geweldige muziek, maar ik kan echt nergens tabs vinden (noten vind ik ook best). en nu ben ik nog niet zo ervaren dus het zelf uitvogelen duurt me te lang :P
ik hoop dus dat een van jullie een website weet waar er een aantal opstaan, of misschien heb je er zelf eentje op je computer staan. maakt niet uit welke, ze zijn allemaal goed ^^
of misschien bestaat er een tabs (of noten..) boek, ik kan er in ieder geval niks over vinden op het internet

edit: ik kan ook NERGENS informatie vinden zoals in welke tuning ze spelen, dat maakt het zelf uitvogelen van de noten nog lastiger... :p

A green grocer
12 december 2010, 22:45
Hey Sixten,

Nice, een fellow Colour Haze fan. Stefan stemt zijn gitaar in C, volgens Kyuss-traditie. Dus iedere snaar een grote terts omlaagstemmen. In noten (van dun naar dik: C-F-B♭-E♭-G-C). Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/C_tuning_(guitar)

De gitaarpartijen van colour haze zijn overigens een ramp om uit te schrijven, die gasten spelen namelijk echt heel vrij. Ik zou lekker twintig keer de CD opzetten en daarna de basismotiefjes van je lievelingsnummer proberen na te doen. Daarna met CD meespelen en kijken hoever je komt.

Groeten,
een groenteboer

Acoustic Capo
13 december 2010, 14:30
Haha, ik dacht toen ik dit topic keek, huh, het was tog 'purple haze' van jimi hendrix en niet colour haze:???:Kijk ik de tekst, is het een heel ander liedje:P

A green grocer
21 december 2010, 13:56
Haha, ik dacht toen ik dit topic keek, huh, het was tog 'purple haze' van jimi hendrix en niet colour haze:???:Kijk ik de tekst, is het een heel ander liedje:P
Jongen, wat lees jij scheel, Colour Haze is geen liedje maar een van de beste bands die momenteel spelen... luister naar het album Tempel, daar staan echt een aantal van de beste hedendaagse rocknummers op. Overigens is het overduidelijk dat die gasten zelf veel naar Hendrix luisteren.

En nee, dat 'scheel' was niet onaardig bedoeld. Maar je bent het wel.

The Unforgiven
22 december 2010, 01:45
Jongen, wat lees jij scheel, Colour Haze is geen liedje maar een van de beste bands die momenteel spelen... luister naar het album Tempel, daar staan echt een aantal van de beste hedendaagse rocknummers op. Overigens is het overduidelijk dat die gasten zelf veel naar Hendrix luisteren.

En nee, dat 'scheel' was niet onaardig bedoeld. Maar je bent het wel.

Ze zijn zo goed dat er nergens een tab van ze te vinden is?

A green grocer
7 februari 2011, 15:47
Ze zijn zo goed dat er nergens een tab van ze te vinden is?
Obvious troll. Staat volledig los van elkaar.

The Unforgiven
27 februari 2011, 13:44
Obvious troll. Staat volledig los van elkaar.

Dat valt best mee, een band die een paar van de beste rocknummers van het moment schrijft zal vast een grote fanbase hebben, en dat trekt natuurlijk een hoop mensen aan die deze muziek tabben.