PDA

View Full Version : Jimmie Vaughan naar Nederland!



rockandrolling
1 februari 2010, 16:19
Yeps, de obscure blueslegende Jimmie Vaughan komt naar Nederland, ik lees het op www.highlandsfestival.nl

ThaBluesBreaker
1 februari 2010, 18:35
Leuk maar ik word nooit zo warm of koud van zijn spel.

Brewskie
1 februari 2010, 19:38
Yeps, de obscure blueslegende Jimmie Vaughan komt naar Nederland, ik lees het op www.highlandsfestival.nl

Synoniem van obscuur: donker
Synoniem van obscuur: dubieus
Synoniem van obscuur: duister
Synoniem van obscuur: glibberig
Synoniem van obscuur: louche
Synoniem van obscuur: onguur
Synoniem van obscuur: vaag
Synoniem van obscuur: verdacht

Kunnen jullie mij even bijpraten, waar Jimmie deze omschrijving aan verdiend heeft ? ...ik ken zijn historie eigenlijk niet, anders dan hij de broer is van de SRV-man.

Pepe
1 februari 2010, 19:44
Vaughan is geen flashy blueslick kanon maar komt uit de T-Bone Walker school. Hoe knap zijn broer ook kon spelen, ik heb meer met Jim en zijn Texas old skool big band.

Obscuur is onzin natuurlijk voor iemand die te zien is in de lettermans, grammy awards, magazines en alle grote podia.

Jack de Ripper, die was obscuur.

rockandrolling
1 februari 2010, 23:26
Jajaja, obscuur is misschien dan verkeerd gekozen, maar zeker "bijzonder" en niet vaak te zien.

En Jimmie is zeker geen "broer van" waar ie bekend van is maar staat bekend om z'n scherpe texasblues stijl, luister naar de vroege Fabulous Thunderbirds, artiesten als Doyle Bramhall II zijn erg door die sound geinspireerd.

het is een legend.

rijsberman
1 februari 2010, 23:34
Ik ken jimmie eigenlijk ook alleen van een cd die hij met z'n broer maakte. Nogal flauw plaatje, vergeleken bij het andere werk van SRV.

BamBuFan1
1 februari 2010, 23:43
Ik ken jimmie eigenlijk ook alleen van een cd die hij met z'n broer maakte. Nogal flauw plaatje, vergeleken bij het andere werk van SRV.

En de Understatement-award van de week gaat naar....

rockandrolling
2 februari 2010, 00:08
Ik ken jimmie eigenlijk ook alleen van een cd die hij met z'n broer maakte. Nogal flauw plaatje, vergeleken bij het andere werk van SRV.

Ja als "The Vaughan Brothers" is een hele slappe plaat... Zowel Jimmie als SRV doen op hun eigen werk gelukkig wel wat beters :)

rocker_71
2 februari 2010, 13:33
Vind de Fabulous Thnderbirds erg gaaf.

Sowieso een sterke line-up dat festival. Zeker voor blues-liefhebbers.
Ik kende deze helemaal niet en zit er nu serieus aan te denken om er heen te gaan. :strat:

edit: verander de naam even, is vaut geschreven.