PDA

View Full Version : Snaar benden.



/Slash
1 februari 2010, 16:16
Hey forum,

Ik leer zojuist een song ( http://www.youtube.com/watch?v=H01d9sQ__jY )

En de eerste bends zijn wat moeilijk voor mij te doen, de "full?" bends, ik kan wel korte doen maar niet zulke volle.

Wat ik nu doe is:

wijsvinger+mid vinger snaar benden, en duim tegen de zijkant van de hals, maar het benden verloopt niet smooth (kan het niet ver doen)

Iemand een goeie manier om zo een fulle bend te doen, zoals de intro van die youtube filmpje?

ShredTallicA
1 februari 2010, 17:09
sowieso: gebruik ook je ringvinger :hippie:

/Slash
1 februari 2010, 19:06
Sorry middelvinger en ringvinger bedoelde ik :makeup:

ShredTallicA
1 februari 2010, 20:07
Sorry middelvinger en ringvinger bedoelde ik :makeup:

Dan wijsvinger erbij doen, met 3 vingers benden heb je het meeste controle :)

Bram+
1 februari 2010, 20:21
Het klinkt misschien lullig, maar zuiver (en ver) kunnen benden is een kwestie van ...(tromroffel)... oefenen, of je het nou met één, twee of drie vingers doet. Succes!

Lykke
11 februari 2010, 15:25
Als een fullbend echt stroef gaat zou het misschien aan je snaren kunnen liggen? Als je bijvoorbeeld net nieuwe erop heb gezet, gaat het altijd wat moeizaam.

EuroCinema
11 februari 2010, 15:57
- gebruik zoveel vingers als je kunt (dus buig je met je pink, dan helpen de drie andere vingers mee)
- haak je duim over de hals (dit is in andere stijlen een doodzonde, maar voor benden is het juist goed) en "knijp" met je hele hand ipv te duwen met je vinger.
- zoals gezegd: oefenen!

ShredTallicA
11 februari 2010, 17:21
- gebruik zoveel vingers als je kunt (dus buig je met je pink, dan helpen de drie andere vingers mee)
- haak je duim over de hals (dit is in andere stijlen een doodzonde, maar voor benden is het juist goed) en "knijp" met je hele hand ipv te duwen met je vinger.
- zoals gezegd: oefenen!

Duim over je hals is niet altijd handig, in mijn geval raak ik dan met mijn duim mijn overige vingers aan, waardoor ik niet hoog genoeg kan benden :dontgeti: Duim óp je hals is daarentegen ook goed! :rockon:

LesPas89
11 februari 2010, 17:35
Als je nog niet erg goed bent in benden, dan is de November Rain solo misschien geen ideale song om te kijken of je het kan. Die solo is nogal 'bend-gevoelig'.

En wat betreft tips, die heb je al genoeg. Een van de belangrijkste vind ik: probeer met heel je hand (en pols) te benden. Zorg dat niet alleen je vingers in beweging zijn.
Succes iig.

guitarkid
22 februari 2010, 18:46
Als een fullbend echt stroef gaat zou het misschien aan je snaren kunnen liggen? Als je bijvoorbeeld net nieuwe erop heb gezet, gaat het altijd wat moeizaam.

:???: :???: :???:
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat benden met frisse snaren aanmerkelijk lekkerder gaat dan met wat oudere....