PDA

View Full Version : TC Electronic XII Phaser



Liquid_Metal
1 februari 2010, 13:48
Op zoek naar een nieuwe phaser en ik denk dat ik binnenkort de MXR Phase90 en de Electro Harmonix Nano Small Stone ga proberen. Bij Thomann kwam ik ook een phaser van Artec tegen, maar die is niet echt in de buurt te testen. Bevindingen daarmee zijn welkom.

Nou is er een verkoper op gitaarmarkt die een TC Phaser aanbiedt en deze lijkt me ook wel wat. Volgens hem nieuw 200 euro, maar Thomann heeft 'm voor 126 euro. Hij wil er 120 voor, dat ga ik sowieso niet doen, maar wat zou wel een schappelijk bedrag zijn?

En heeft iemand ervaring met deze phaser? Volgens de filmpjes die ik heb gezien kan 'ie erg veel, en de sound spreekt me ook aan.

Liquid_Metal
1 februari 2010, 23:20
O heeft iemand een idee of de Artec phasers wel eens tweedehands voorbij komen? 50 euro is niet duur, maar 2ehands verlies je er natuurlijk niet op.

Cageman
2 februari 2010, 16:29
Ik ben zelf in het bezit van een artec phaser :) ik vind het een geweldig ding. heb het idee dat als je de resonance knop iets voor 12 uur zet, je een beetje een mxr script achtig geluid hebt (minder opvallend). en als je die wat hoger zet.. zo rond 2 uur, heb je meer mxr 90 normaal idee. Als je de resonance echt hoog zet.. vind ik m wat minder, dan lijkt de daadwerkelijke phaser net maar op 1 plek in de wave te zitten.

ik gebruik m zelf veel in combinatie met mn envelope filter, wak echt supercool vind. (probeer beetje a la Pigtronix EP-1).

Qua geluid opzich heb ik verder alleen de small stone geprobeerd, alleen nooit echt vergeleken. dus specifieke verschillen kan ik niet noemen.

het grote voordeel van die Artec vind ik vooral de veelzijdigheid, zeker tov de MXR/Small Stone

ME.
4 februari 2010, 13:17
Ik heb de T.C. Electronic Phaser en ben er erg blij mee.

Heb hem zelf in de fx-loop staan omdat hij dan lekker fel klinkt over zware distortion.

Maar ook voor cleane stukken is hij erg gaaf.

Voor €126 euro zou ik hem zeker kopen. (Heb er zelf minstens twee keer zoveel voor betaald een paar jaar geleden.)
Vraag mij dan ook af of de prijs wel klopt, zeker als je de richtprijs van €263,81 op de Thomann.de site ziet.

WillemdaGuide
4 februari 2010, 13:43
volgens mij zag ik die phaser zelfs voor minder dan 100 euro op de site van MaxGuitars

ME.
4 februari 2010, 14:44
volgens mij zag ik die phaser zelfs voor minder dan 100 euro op de site van MaxGuitars

Ik zie het! Gaat T.C. Electronic weer een serie uit het assortiment gooien?

Geen geld voor zo'n pedaal.

jungletarzan
6 februari 2010, 23:32
Net gekocht bij MXG, prima phaser met veel bruikbare instellingen.
Zelfs een aantal bijna Uni-vibe sounds en heeft ook geen volume drop. Er zit ook een goede buffer in (niet true bypass)
is heel stevig gebouwd qua kast enzo. Ik denk er weinig problemen mee te krijgen.
Ron

ME.
7 februari 2010, 13:44
Heb zelf een Sustain+ geregeld bij MXG Nijmegen. Vanmiddag maar eens proberen.

Liquid_Metal
7 februari 2010, 18:26
Ik heb inmiddels de Electro Harmonix Small Stone in bestelling staan (voor 35 euro via marktplaats kon ik 'm echt niet laten staan :)) maar wie weet komt die TC nog eens.

Liquid_Metal
10 februari 2010, 18:49
Gisteren is de EH Small Stone binnengekomen en die klinkt érg goed. Wat betreft phasers wel de beste die ik tot nu toe heb getest.
Ook is mijn Ibanez PT-1000 weer terug, maar die is me toch te subtiel. Gaat dus in de verkoop.