PDA

View Full Version : Alle fans van GnR & Led zeppelin!



/Slash
31 januari 2010, 23:36
Deze man hier:

http://www.youtube.com/user/gewerh44

Heeft een paar nummers, alle tabs zijn precies goed.

Ikzelf heb gisteren voor een klein bedrag the godfather theme gekocht,
van zijn site:

http://www.myspace.com/gewerh44

Je kan songs ook requesten, en nee hij kopieert het niet direct van internet naar jouw toe =)

Een tip gewoon :ok:

DeiDRagonas
1 februari 2010, 00:35
Goeie tip!! Ik heb alleen zelf liedjes uit leren zoeken.. Wat moet ik nu doen!??

:lp:

/Slash
1 februari 2010, 16:04
Tsja, je kan altijd rondklooien op www.ultimate-guitar.com maar de tabs zijn nooit 100%, misschien moet je iemand anders vinden voor uw tabs ;)

ShredTallicA
1 februari 2010, 17:19
Je kunt ook gewoon eigen interpretaties maken van liedjes, daar ooit aan gedacht? Is veel leuker naar mijn mening :soinnocent:

/Slash
1 februari 2010, 19:03
Yeah, maar als je de song precies goed wilt dan helpt ultimate guitar niet want het niet 100% correct, daarom moet je naar mensen zoeken die de juiste tabs verkopen, toevallig heb ik deze man gevonden ;)

DeiDRagonas
1 februari 2010, 19:56
Ahum... Wat ik probeerde te zeggen... Of dus gewoon zelf leren die akkoorden uit te zoeken, is vrij makkelijk. Ik geef o.a. les aan een mevrouwtje van 12 jaar oud, en haar lukt t nu na 1,5 jaar ook al vrij aardig hoor.

D.

Bram+
1 februari 2010, 20:17
100% correct volgens wie? De tablatuurboeken die je ook in de winkels kunt kopen (of illegaal kunt downloaden)? En alsof Jimmy Page of Slash zelf nog weten wat 100% correct is na de nodige intoxicaties :D

Snijdie
1 februari 2010, 21:09
Haha, rolf :seriousf:


Zelf speel ik niet zo lang, maar ik merk wel dat mijn gehoor zich ontwikkeld, in het herkennen van melodieën en ritmes. Eerst dacht ik dat ik hopeloos was, maar langzaam maar zeker begin ik steeds meer dingen een plek te kunnen geven. Of soms weet ik niet precies waar op de hals, maar heb ik wel een idee van de technieken die er gebruikt worden.

RoelTM
1 februari 2010, 22:00
Tsja, je kan altijd rondklooien op www.ultimate-guitar.com maar de tabs zijn nooit 100%, misschien moet je iemand anders vinden voor uw tabs ;)
Er zijn er ook genoeg die deze 'gekochte en dus correcte' tablatuur gewoon op UG gooien hoor.

ShredTallicA
1 februari 2010, 22:06
Haha, rolf :seriousf:


Zelf speel ik niet zo lang, maar ik merk wel dat mijn gehoor zich ontwikkeld, in het herkennen van melodieën en ritmes. Eerst dacht ik dat ik hopeloos was, maar langzaam maar zeker begin ik steeds meer dingen een plek te kunnen geven. Of soms weet ik niet precies waar op de hals, maar heb ik wel een idee van de technieken die er gebruikt worden.

+10, dat merk ik ook de laatste tijd :D Dat je zo opeens een idee hebt hoe je iets wat je hoort moet spelen, heerlijk voelt dat.

Chocola
2 februari 2010, 00:36
Ik heb Slash anders live steeds iets anders zien spelen bij zijn solo's...

Waarom willen mensen toch altijd exact de studioversies naspelen? Is het niet veel meer uitdagend om een nog betere solo te bedenken en te spelen?

Als ik mensen perfect Nothing Else Matters, Sweet Child 'O Mine e.d. hoor spelen denk ik altijd: okee die kan je spelen, leuk voor je, net als 2 miljoen anderen, maar wat nu?

En er zijn zat tabs op UG die gewoon prima zijn, vooral bij de GP5 files merk ik wel eens dat er wat foutjes in staan maar die verbeter ik dan vrij snel (of verander ik naar mijn eigen smaak).

Maar goed om te weten dat je ook nog kunt betalen voor zogenaamd juiste tabs :p. Bij moeilijke nummer kan ik het begrijpen, maar GNR?!

LaszloVersteeg
12 februari 2010, 12:44
Yeah, maar als je de song precies goed wilt dan helpt ultimate guitar niet want het niet 100% correct, daarom moet je naar mensen zoeken die de juiste tabs verkopen, toevallig heb ik deze man gevonden ;)

je kan ook ge gehoor trainen, en het zelf uitzoeken.


ofz eg ik nu iets heel doms?:dontgeti:

artnaz
12 februari 2010, 14:39
Gewoon uit interesse, hoeveel kost dat nou om een tab te laten maken?

Want een nummer en solo uitzoeken kost misschien een half uurtje, maar een tab opschrijven is pokkewerk. Voor 5 euro zou ik het nooit doen, maar aan de andere kant zou je als koper toch ook niet 20 euro betalen voor de tab van één nummer?

DeiDRagonas
12 februari 2010, 16:32
je kan ook ge gehoor trainen, en het zelf uitzoeken.


ofz eg ik nu iets heel doms?:dontgeti:


Dat zei ik dus al..

Artnaz, goeie vraag. Ik denk dat er niet veel mensen tabs laten maken. Misschien voor koren en orkesten wel, maar dan heb je t over bladmuziek. Als iemand mij een tab zou willen laten maken denk ik dat ik gewoon mn vaste uurtarief voor lessen zal rekenen.

D.

JohnLord
27 februari 2010, 21:14
Als je dezelfde tab meerdere malen kunt verkopen: kassa!

Mitch
28 februari 2010, 11:21
In een topic in het subforum Tablatuur als argument geven dat tablatuur niet goed is en dat je 't maar zelf uit moet zoeken. De gedachte is goed, de plaats is wat minder :D
Laat toch lekker een ieder muziek benaderen zoals hij of zij dat fijn vindt :harmony:

LaszloVersteeg
18 maart 2010, 18:04
natuurlijk, maar ooit zal je wel Iets op je gehoor moeten doen. toch?

nickofzo
26 augustus 2010, 23:27
natuurlijk, maar ooit zal je wel Iets op je gehoor moeten doen. toch?

ja, gehoor trainen is gratis en beter

pikasso
27 augustus 2010, 09:19
Zou TS niet gewoon dezelfde zijn als de persoon die de tabs aanbiedt??
Ik gebruik tabs als ik geen tijd heb om iets uit te zoeken, en een idee wil hebben hoe het nummer in elkaar steekt.
Daarna heel snel mijn eigen draai eraan geven.

;)

Bram+
27 augustus 2010, 09:31
Het zou dezelfde persoon kunnen zijn, maar dat betekent óf dat de topicstarter uit Ecuador komt óf dat hij liegt in z'n myspace-profiel. Allebei plausibel, daar niet van, maar ik ben niet zo het type om achter zoiets iets te zoeken.

M Kactus
27 augustus 2010, 09:40
Wat een gezeik alweer. Die jongen komt met een site met leuke covers waarvan de tabs ook aangeboden worden. Heb jij het niet nodig ? Prima.
Maar er zijn zat mensen die hier komen vragen naar goede tabs, of naar duidelijk zichtbare covers. Want op gehoor uitzoeken is allemaal leuk en doe ik meestal, maar in tegenstelling tot onze rockgoden, als het even snel moet gaan, zoek ik ook een filmpje op hoor.
Ik vind het best goeie covers. Maar van Bon Jovi heeft ie geen kaas gegeten :) Veel covers zijn vooral "correct" en dat is niet meteen iets wat ik zoek in muziek, maar daar kom je wel achter als je het zelf naspeelt, eventueel aan de hand van zijn tabs.

LaszloVersteeg
27 augustus 2010, 19:35
Nadat je het geleerd hebt van tabs, kan je het altijd nog aanpassen. Tenminste, dat doe ik meestal als ik iets van 'n tab afhaal