PDA

View Full Version : Pedal Power straling



Chroxy
31 januari 2010, 20:05
Afgelopen vrije dagen gewerkt aan mijn nieuwe pedalcase. Alles perfect afgemeten, gemaakt en van te voren getest.. Ik sluit hem aan en ik heb brom!

Troubleshooten dus, en al snel heb ik door dat het aan mijn pedal power ligt. Hij ligt namelijk rechtsachter in mijn pedalenboard, waar een plankje overheen loopt waar pedalen opstaan.

Iedere keer wanneer ik met deze pedalen dichterbij komt, komt de 50% brom weer. Lijkt me dus een geval van straling van de Pedal Power's transformator.

Bestaat er materiaal waarmee ik de PP kan inpakken, waardoor de straling afneemt?

Kabels zijn verder goede kwaliteit (mogami) en de 50hz brom gaat over wanneer ik de PP weg trek.

the sure thing
31 januari 2010, 20:16
Mijn wah pedaal pakte destijds de "storing" op van de Pedal Power. Een paar stukken blik ertussen en de storing was weg. De pedalpower had ik dus met blik "geshield".

Wat nu HEEEEEEL apart is: ik heb nu een pedaltrain met de pedalpower eronder gemonteerd (geen shielding). De wah staat nu dichter in de buurt dan mijn vorige board, maar..... geen brom. Geen shielding meer nodig.... Curieus....

shredneck
1 februari 2010, 00:33
Zelfde probleem gehad met pp2+ en wah. Ik heb de pp2+ zo ver mogellijk naar llinks geplaatst en de wah staat nu rechts, probleem opgelost.

In jouw specifieke geval moet je uitzoeken welk pedaal de brom veroorzaakt/oppikt, bij mij deed alleen de wah raar in de buurt van de pp2+. Mijn vibe,boost en ts hadden er geen problemen mee bovenop de voeding te staan.

Blik kan helpen, beter nog is MU metaal om een en ander af te schermen.

Als je beide apparaten 10 cm uit elkaar zet heb je nergens last meer van, eigenlijk de beste oplossing denk ik.

Chroxy
1 februari 2010, 10:11
het jammer is dat ik een hele pedalboard + flightcase gebouwd heb met een specifieke plaats voor de PP.

Dat de wah kan storen weet ik, vandaar dat die al helemaal links staat. De 2 pedalen die nu storen is een tremulis line tremelo en een FL-9. Ongeacht welk pedaal ik daar neer zet, pakt de storing op.

Vandaag inieder geval even rondwinkelen voor afscherming. Vooralsnog heb ik wat geprobeerd met aluminiumshielding, maar dat haalt weinig uit.

Fuhgawz
1 februari 2010, 10:18
Ik had dat probleem ook gehad met mijn PP2+, maar alleen mijn wah had er last van. Aangezien ik alles vrij dicht op elkaar op mijn Pedal Train Jr. heb (ik hou van compact) was uit elkaar zetten geen optie.

Ik heb vervolgens Geoffrey Teese gemaild en die zei dat hij bekend was met het probleem en dat nieuwe wahs een nieuwe spoel hebben die dat oplost. Hij stuurde me vervolgens gratis een compleet nieuwe PCB voor in mijn wah. Dat is nog eens service!!

De moraal van het verhaal: waar koopt men ergens mu-metaal?

pauld
1 februari 2010, 10:49
Bestaat er materiaal waarmee ik de PP kan inpakken, waardoor de straling afneemt?

Kabels zijn verder goede kwaliteit (mogami) en de 50hz brom gaat over wanneer ik de PP weg trek.

Had ook last van brom via Wah, mdf plankje eronder werkte bij mij

Chroxy
1 februari 2010, 12:25
het gaat dus niet om brom van mijn wah; die staat ver genoeg van de PP af!

Een mdf plankje (met aluminium isolatie) zit er al tussen de pedalen en de PP2, maar dit helpt vooralsnog weinig..

Dus; waar kan je MU-metaal kopen?

kors1979
23 februari 2010, 22:51
Lood, wat bijv. rondom je schoorsteen zit over de dakpannen heen!!
Kan je een mooi doosje van vouwen!!