PDA

View Full Version : Russische Romance



artnaz
31 januari 2010, 19:30
Ik heb altijd van melodieuze rustige gitaarnummers gehouden, dus bij deze.

Het is op een nylonsnarige veel mooier, maar die kan ik niet inpluggen om fatsoenlijk op te nemen, een goede mic heb ik ook niet. Ook veel makkelijker op een nylonsnarige trouwens, die tremelo op een dunne stalen snaar is irritant (wat je ook terughoort).

Anyway, here it is! (http://www.youtube.com/watch?v=Toh4hLr2vXY)

Niet heel emotioneel gespeeld, maar het kan er mee door volgens mij.

glennshred
31 januari 2010, 19:49
Mooi en ontroerend, je mag er trots op zijn dat je zoiets kan spelen :)

Gitaro
31 januari 2010, 20:15
Khorosho! Mooi die overgang rond 2:06

hendrix2
31 januari 2010, 20:38
Gek mooi gewoon...

:ok: Ik heb er echt van genoten!

Dat ga ik nu nog eens doen!

(als ik toch iets mag aanmerken: ik vind vooral de hoge noten soms iets te 'schel/dun' klinken, maar zoals je zelf al zei is dit normaal op een nylonsnaar. Dan krijg je toch een iets warmer gevoel).

edit: En ik ga je aan nog wat viewers proberen helpen. Heb een linkje op mijn facebook profiel gezet :)

artnaz
31 januari 2010, 20:43
Mooi en ontroerend, je mag er trots op zijn dat je zoiets kan spelen :)Hartstikke bedankt! :)


Khorosho! Mooi die overgang rond 2:06Spasibo!:D

Die overgang is mooi ja, alleen heb ik hem ritmisch niet zo goed gespeeld...


Gek mooi gewoon...

:ok: Ik heb er echt van genoten!

Dat ga ik nu nog eens doen!

(als ik toch iets mag aanmerken: ik vind vooral de hoge noten soms iets te 'schel/dun' klinken, maar zoals je zelf al zei is dit normaal op een nylonsnaar. Dan krijg je toch een iets warmer gevoel).Erg fijn om te horen, dank je!

En bedankt voor de tip, zeer goed punt, zal ik de volgende keer wat aan doen!

artnaz
1 februari 2010, 15:53
edit: En ik ga je aan nog wat viewers proberen helpen. Heb een linkje op mijn facebook profiel gezet :)Haha, nou dank je wel! :crazyhappy:

Trouwens, over dat "hogere tonen ronder maken", heb je misschien een specifiek idee hoe ik dat kan doen? Ik heb wat zitten kloten met de EQ, maar dat lost het niet echt op...

hendrix2
1 februari 2010, 16:18
Haha, nou dank je wel! :crazyhappy:

Trouwens, over dat "hogere tonen ronder maken", heb je misschien een specifiek idee hoe ik dat kan doen? Ik heb wat zitten kloten met de EQ, maar dat lost het niet echt op...

Ik heb daar eigenlijk ook geen verstand van. Maar er zijn hier zeker wel mensen die daar iets zinnig kunnen over zeggen. Harald ofzo...

Stratman70
1 februari 2010, 17:44
Wowwww....

En hiermee laat je wederom maar weer eens blijken wat een geweldige gitarist je bent man!!! Echt heel erg goed en heb hier erg van genoten!

Kijk DAN kun je gitaarspelen!!! Als ik dit hoor zet ik mijn gitaar ver weg en durf er niet meer naar te kijken!

Diepe buiging, groot respect!

artnaz
1 februari 2010, 20:25
Ik heb daar eigenlijk ook geen verstand van. Maar er zijn hier zeker wel mensen die daar iets zinnig kunnen over zeggen. Harald ofzo...Ok, thanks!

Ik heb trouwens (toevallig) een beetje met een compressor zitten klooien, en toen heb ik het "circuit type" er van verandert en dat geeft al wel meer het rondere geluid richting nylon. Zal er bij de volgende opnames rekening mee houden.


Wowwww....

En hiermee laat je wederom maar weer eens blijken wat een geweldige gitarist je bent man!!! Echt heel erg goed en heb hier erg van genoten!

Kijk DAN kun je gitaarspelen!!! Als ik dit hoor zet ik mijn gitaar ver weg en durf er niet meer naar te kijken!

Diepe buiging, groot respect!Niet overdrijven alsjeblieft, als jij een compliment geeft is mijn hele dag al goed, maar hiervan zal ik niet kunnen slapen! :D Dankjewel! :cheerup:

Ik zal nog even wat klassieke nummers opfrissen en die ook opnemen, jullie hebben mij een dosis adrenaline bezorgd! :p En daarna misschien nog wat fingerstyle dingetjes.

Stratman70
1 februari 2010, 21:53
Niet overdrijven alsjeblieftMaar ik meen het wel! Dat niveau zal ik (met mijn gemakzuchtige aard, dat dan ook wel weer :D) nooit halen!

Incasseer jongen! Ook complimenten! ;)

Méér méér van dit!

Ik had jouw Possum Goes To Prague ook nog eens gebumpt, tijdje geleden. Vind echt dat er te weinig mensen naar geluisterd en gereageerd hebben.

En als ik er geen fuk aan vind, zeg ik het heus wel hoor! :cool:

5150II
1 februari 2010, 22:13
Wat een prachtig stuk zeg,
mooi gespeeld maar helaas inderdaad dat het geen nylon-snaar was.
Ook dat tremolo stukje + begeleiding, klinkt erg grappig, zou dat zelf nooit kunnen.

artnaz
1 februari 2010, 22:25
Maar ik meen het wel! Dat niveau zal ik (met mijn gemakzuchtige aard, dat dan ook wel weer :D) nooit halen!

Incasseer jongen! Ook complimenten! ;)

Méér méér van dit!

Ik had jouw Possum Goes To Prague ook nog eens gebumpt, tijdje geleden. Vind echt dat er te weinig mensen naar geluisterd en gereageerd hebben.

En als ik er geen fuk aan vind, zeg ik het heus wel hoor! :cool:Ok ok... Doet me hoe dan ook heel veel deugd! ;):)

Over een half uurtje staan er twee nieuwe videos, deze keer doe ik wat oude klassieke stukjes van mij. Daarna doe ik wel wat Sacksioni ofzo.


Wat een prachtig stuk zeg,
mooi gespeeld maar helaas inderdaad dat het geen nylon-snaar was.
Ook dat tremolo stukje + begeleiding, klinkt erg grappig, zou dat zelf nooit kunnen.Dank je wel! :)

Ja, tremolo-stukje is leuk, alleen ook lastig om op een staalsnarige te spelen . Alleen maar om dat stuk heb ik drie takes gedaan, en nu is het nog steeds een beetje slordig en het gevoel is minder aanwezig.

grayfink
1 februari 2010, 22:30
Erg mooi. Ik wou dat ik zo kon spelen. :)

5150II
2 februari 2010, 12:55
Kon 't niet weerstaan, ben 'm nu ook aan 't leren:
http://www.youtube.com/watch?v=YZuMaVTTCns (deze lengte dan, dit ben ik dus niet hé)

Ben een gigantische tokkel-amateur dus het is wel ff pittig voor een eerste klassieke stuk.

artnaz
2 februari 2010, 13:10
Erg mooi. Ik wou dat ik zo kon spelen. :)Dank! :)


Kon 't niet weerstaan, ben 'm nu ook aan 't leren:
http://www.youtube.com/watch?v=YZuMaVTTCns (deze lengte dan, dit ben ik dus niet hé)

Ben een gigantische tokkel-amateur dus het is wel ff pittig voor een eerste klassieke stuk.Waaah, die is ook erg mooi! :crazyhappy:

Als je er toevallig noten/tabs van vindt zou ik het ook graag willen hebben, leert wat makkelijker.

hendrix2
2 februari 2010, 13:22
Dank! :)

Waaah, die is ook erg mooi! :crazyhappy:

Als je er toevallig noten/tabs van vindt zou ik het ook graag willen hebben, leert wat makkelijker.

vrij goeie tab: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/misc_unsigned_bands/alex_chudnovsky_-_russian_romance_tab.htm

SRV2000
2 februari 2010, 13:46
Mijn respect heb je :ok:
Goed gespeeld !!!!

artnaz
2 februari 2010, 13:50
vrij goeie tab: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/misc_unsigned_bands/alex_chudnovsky_-_russian_romance_tab.htmThanks, dan ga ik daar morgen mee aan de slag. :) Maar eerst nog iets anders afmaken.


Mijn respect heb je :ok:
Goed gespeeld !!!!Thanks! :)

5150II
2 februari 2010, 14:16
vrij goeie tab: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/m/misc_unsigned_bands/alex_chudnovsky_-_russian_romance_tab.htm

Ja, die gebruik ik ook. Het stuk valt me nog mee, ik ben alleen vanwege gebrekkige tokkel-ervaring een beetje stotterig met die b/g snaar steeds snel afwisselen.
En mijn vingers zijn het niet helemaal eens met die lage A en hoge D, spreiding van 5 frets en hoge en lage E:makeup:

hendrix2
2 februari 2010, 14:20
Ja, die gebruik ik ook. Het stuk valt me nog mee, ik ben alleen vanwege gebrekkige tokkel-ervaring een beetje stotterig met die b/g snaar steeds snel afwisselen.
En mijn vingers zijn het niet helemaal eens met die lage A en hoge D, spreiding van 5 frets en hoge en lage E:makeup:

Ben nu een goed uurtje bezig geweest met dat nummertje, en die spreiding is inderdaad het lastigste. Voor de rest valt het goed mee en het is echt een prachtig stuk. Maar die spreiding is ook een kwestie van oefenen. Ik heb zelf erg kleine handen, maar met een goede/juiste techniek lukt die spreiding wel.

artnaz
2 februari 2010, 14:52
Als je de kop van de gitaar dichter bij je eigen brengt wordt de strekking al makkelijker.

Overigens kan ik hem al, maar ik wil eerst een andere video maken die maar niet goed gaat... :mad:

Gert-Jan
2 februari 2010, 19:18
Ik vind het prachtig, mooie techniek!

Solidarnosc
2 februari 2010, 23:12
Шикарно играешь! Очень хорошая песня! Молодец!

Solidarnosc.

jasses
3 februari 2010, 11:05
Het is al een ietwat gezegd, maar toch: erg mooi! Proficiat.

Van zoiets kan ik enkel dromen. En dat zijn verdorie lekkere dromen.

artnaz
3 februari 2010, 20:16
Hartstikke bedankt & Большое спасибо allen! :)

Die andere Romance van gisteren heb ik ook opgenomen, ziehier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132152)!

michaelsteen
9 februari 2010, 18:44
hee man!

zoals ik ook op youtube al aangaf..erg mooi gespeeld en een mooie compositie ook..die andere versie vind ik qua compositie een stuk minder...jammer dat er geen tabs van zijn...

covermark
9 februari 2010, 18:59
heerlijk om naar te luisteren.

Speel jij electrisch nu ook zonder plectrum?

artnaz
9 februari 2010, 20:26
Bedankt jongens! Ik vind deze ook interessanter en veel melodischer.

Electrisch speel ik met plectrum, maar als er moeilijke tokkeldingetjes zijn soms met de vingers. Of hybride, plectrum tussen duim en wijsvinger, en dan heb je nog de ring- en middelvinger om te tokkelen. Maar hoezo vraag je dat?

covermark
9 februari 2010, 23:00
Ik heb even op je youtube zitten kijken en kwam ook een videootje tegen met electrique gitaar. Kon niet goed zien of je nu met of zonder plectrum speelde.

Ik speel zelf altijd zonder plectrum en meende een specifieke vingeraanslag in jouw spel te horen die ik van mijzelf ook wel ken. vandaar.....

artnaz
10 februari 2010, 12:48
Oh ja, Smoke on the Water heb ik alleen. Daar begin ik met de vingers, en de bass doe ik dan met plectrum erbij (dus dat hybride waar ik het over had), de wat ruiger stukje doe ik volledig met plectrum.

Wat aanslag betreft, ik probeer de melodie zoveel mogelijk appoyando (vallend) te doen, zodat dat wat meer volume heeft en ronder is zodat het niet met de begeleiding "verzuipt".

Urretje
10 februari 2010, 13:08
Erg mooi!