PDA

View Full Version : Les paul Epiphone?



/Slash
31 januari 2010, 16:08
Hey forum :rockon:

Ik wil een nieuwe gitaar kopen en ik dacht aan een Les paul epiphone standard

Zoals deze: http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-Les-Paul-Standard-Plaintop-Vintage-Burst

Maar wat is jullie ervaring met deze gitaar, hoe klinkt hij, hoe voelt ie, speelt het fijn?

Ik speel alleen maar GnR, past deze muziek bij mijn gitaar?

En welke versterker past het beste erbij onder de 200,-?

Greetz,

/Slash :zz:

Nino1110
31 januari 2010, 16:11
Versterker:

Roland Cube 30X ( Is 20,- boven je budget )

macwilliams
31 januari 2010, 16:23
Hey forum :rockon:

Ik wil een nieuwe gitaar kopen en ik dacht aan een Les paul epiphone standard

Zoals deze: http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-Les-Paul-Standard-Plaintop-Vintage-Burst

Maar wat is jullie ervaring met deze gitaar, hoe klinkt hij, hoe voelt ie, speelt het fijn?

Ik speel alleen maar GnR, past deze muziek bij mijn gitaar?

En welke versterker past het beste erbij onder de 200,-?

Greetz,

/Slash :zz:

hee nieuwe member van't forum.
Ik heb ook een epi en die speelt heel fijn dus dan zal deze ook vast heel fijn spelen. Zeker voor alleen gnr muziek. En voor'n tweehonderd euro amp moet je gaan teste welke jij 't mooist gaat vind klinken.


:blast: metuuuulhh

lestele
31 januari 2010, 17:52
Hee man,

Een les paul is natuurlijk kwa sound een goed gitaar om guns n' roses mee te spelen, een versterker is echt een kwestie van veel testen. Maar focus je niet alleen maar op het geluid van slash, denk ook wat je nog meer met de gitaar en versterker zou kunnen. Je zal namelijk nooit het zelfde geluid krijgen als slash. Het zit hem niet alleen maar in de spullen die je koopt; it's the way you play.

DeiDRagonas
31 januari 2010, 18:07
Ik heb ook een epi en die speelt heel fijn dus dan zal deze ook vast heel fijn spelen.

Geniale uitspraak!! Ik heb een kameraad met een hele knappe zus... Dus zal de zus van mn andere kameraad vast ook heel erg knap zijn?? Nee.. Bij gitaren in (vooral) deze prijsklasse is er geen een gelijk. Testen en de beste meenemen dus!! (En daarom is n gitaar kopen bij een internetwinkel dus voor noobs!!!!!)

Let er wel op dat een Les Paul een hele dikke hiel heeft waardoor solo's hoog op de hals soms lastig zijn. Vooral als je niet al te grote handen hebt. Ook is het geen veelzijdige gitaar. Ik heb mn Epi uiteindelijk geruild voor een Ibanez S-serie en daar heb ik geen moment spijt van gehad!

Verder is t Les Paul model natuurlijk wel het enige echte gitaarmodel. De gitaar zoals ie eruit hoort te zien zeg maar. In tegenstelling tot die Tele gedrochten. Mn Gibson gaat in elk geval nooit meer weg.

Wat betreft amp is die Roland cube serie een prima keus voor je. Je zou ook eens de Spiders van Line6 kunnen checken, maar de Roland amps zijn imho iets beter.

Succes, D.

Schuey
31 januari 2010, 18:18
In tegenstelling tot die Tele gedrochten.
Over uitspraken gesproken :soinnocent:

Orbis
31 januari 2010, 18:29
Over uitspraken gesproken :soinnocent:

Volgens mij probeert iemand inderdaad vrienden te maken :hippie: .

RoelTM
31 januari 2010, 18:58
Over uitspraken gesproken :soinnocent:
Ik denk niet dat Mac en Dei (een deel van zijn post tenminste) erg serieus zijn. ;)

/Slash
31 januari 2010, 19:06
Hmm, thanks voor de reacties :satisfie:

Maar wat mij opviel is dit:

http://www.youtube.com/watch?v=TanrtaD_c24

Deze gast heeft een Les paul Epiphone standard, maar heeft niet zo een witte grote stuk plastic naast de pickup? :dontgeti:

Ik vind het zonder die witte plastic namelijk veel mooier, welke gitaar heeft hij dan? :dontgeti:

Heeft iemand misschien een link via www.rockpalace.com naar zijn gitaar toe?

Sixten
31 januari 2010, 19:12
ik ben zelf ook voor een nieuwe versterker aan het zoeken, en de volgende versterkers raad ik je zeker aan om eens te testen!

- fender vibro champ XD (deze is wel 260 euro, ietsje meer dan wat je max. wilt besteden. maar je krijgt er ook heel wat meer voor :P)
- vox ac4tv (heeft geen enkel extra effect, maar het geluid is zoo mooi, ook op laag volume, als je dus een amp. voor alleen thuis wilt raad ik je deze zeker aan)
-vox vt15 (voor als je veel effecten wilt hebben voor een lage prijs. maar de kwaliteit van het geluid vind ik zelf niet heel goed)

kwa gitaren kan ik je niet helpen, weet niet heel veel af van les pauls :P ik houd er niet echt van

maarja, gewoon een keertje naar de dichtsbijzijnde gitaarwinkel gaan en een aantal versterkers uittesten en vergelijk.

JiJeWoW
31 januari 2010, 19:24
Hmm, thanks voor de reacties :satisfie:

Maar wat mij opviel is dit:

http://www.youtube.com/watch?v=TanrtaD_c24

Deze gast heeft een Les paul Epiphone standard, maar heeft niet zo een witte grote stuk plastic naast de pickup? :dontgeti:

Ik vind het zonder die witte plastic namelijk veel mooier, welke gitaar heeft hij dan? :dontgeti:

Heeft iemand misschien een link via www.rockpalace.com naar zijn gitaar toe?

Dat is de pickguard (of slagplaat in nl) , google maar eens. Je kunt "dat witte stuk plastic" in 2 minuten erafhalen of eropzetten :ok:

Keevinkos
31 januari 2010, 19:26
dat witte stuk plastic waar je het over hebt is de slagplaat. dit is eenvoudig weg te halen en als je hem in een winkel koopt doen ze dat denk ik zo even.
(ik persoonlijk vind ze met slagplaat mooier, maar das smaak:))

Qua versterker zou ik toch echt voor een Roland Cube 20x of 30x gaan. Echt geweldige amps. Als geld niet zo heel veel uitmaakt zou ik voor de 30x gaan, die heeft een grotere speaker en meer watt, (dan de 20) en dat maakt ontzettend veel verschil uit.

Geweldige sound (ook voor GnR) en die dingen zijn praktisch onverwoestbaar!;)

macwilliams
31 januari 2010, 19:27
Geniale uitspraak!! Ik heb een kameraad met een hele knappe zus... Dus zal de zus van mn andere kameraad vast ook heel erg knap zijn??

Succes, D.Mag ik die dan? Want mijn kameraden hebben alleen maar lelijke zusjes. Als ze echt heel mooi is krijg je van mij een nieuwe slagplaat.

/Slash
31 januari 2010, 19:28
Hmm, die vox vt15, ik zou dan liever de vox vt30 willen, maar wat is er mis met de vt15? Wat klinkt niet vol? :soinnocent:

macwilliams
31 januari 2010, 19:31
Ik denk niet dat Mac en Dei (een deel van zijn post tenminste) erg serieus zijn. ;)ssssthhh

:soinnocent:

Sixten
31 januari 2010, 19:36
Hmm, die vox vt15, ik zou dan liever de vox vt30 willen, maar wat is er mis met de vt15? Wat klinkt niet vol? :soinnocent:

ja ik weet niet, ik had maar heel weinig tijd om het te testen. maar ik vond het cleane kanaal niet echt warm klinken. en de effecten, tja.. vond ik die van de vibro champ xd toch beter (maarja die kost ook 100 euro meer :P)

maar nogmaals: je moet ze allemaal maar een keertje uitproberen, dan weet je echt waar de verschillen liggen. iedereen heeft een andere smaak :P

DeiDRagonas
31 januari 2010, 19:38
Mag ik die dan? Want mijn kameraden hebben alleen maar lelijke zusjes. Als ze echt heel mooi is krijg je van mij een nieuwe slagplaat.

Lol.. Ik zal ff informeren voor je!!
:ok:

EGH
31 januari 2010, 19:40
http://www.youtube.com/watch?v=TanrtaD_c24



Geweldig, die 'subtiel' buiten het beeld gehouden headstocks altijd :seriousf:


Hmm, die vox vt15, ik zou dan liever de vox vt30 willen, maar wat is er mis met de vt15? Wat klinkt niet vol? :soinnocent:

Als ik jou was zou ik voor een Roland Cube 20X/30X gaan, ik vind ze beter klinken. Maar ga ze beiden gewoon even vergelijken. Je merkt namelijk al wel: de één zweert bij de VOX de ander bij de Roland. Weet iig wel dat ik uit die Cube icm met een Epi LP een heerlijke GnR sound kan halen.

/Slash
31 januari 2010, 19:40
Hmm, thanks ! :rockon:

Ik heb nu een :

Ibanez grg170dx
Roland cube 15x.

Ik ben van plan om me roland te verkopen, dan koop ik een vox vt15/30 en een Epiphone. Maar hoeveel is een roland cube van 3 maanden waard? :dontgeti:

EGH
31 januari 2010, 19:45
Hmm, thanks ! :rockon:

Ik heb nu een :

Ibanez grg170dx
Roland cube 15x.

Ik ben van plan om me roland te verkopen, dan koop ik een vox vt15/30 en een Epiphone. Maar hoeveel is een roland cube van 3 maanden waard? :dontgeti:

Die 15x is imo echt niet te vergelijken met de 20x en 30x. Schrijf ze dus niet meteen af, probeer objectief te zijn en ga ze gewoon 1 op 1 vergelijken met de VOXjes.

macwilliams
31 januari 2010, 19:57
Die 15x is imo echt niet te vergelijken met de 20x en 30x. Schrijf ze dus niet meteen af, probeer objectief te zijn en ga ze gewoon 1 op 1 vergelijken met de VOXjes.

Moet jij geen hngd topic aanmaken?

grayfink
31 januari 2010, 20:08
Hmm, thanks ! :rockon:

Ik heb nu een :

Ibanez grg170dx
Roland cube 15x.

Ik ben van plan om me roland te verkopen, dan koop ik een vox vt15/30 en een Epiphone. Maar hoeveel is een roland cube van 3 maanden waard? :dontgeti:

Prima beginnersgear, gewoon lekker doorsparen voor echt goede spullen.

Sixten
31 januari 2010, 20:08
Hmm, thanks ! :rockon:

Ik heb nu een :

Ibanez grg170dx
Roland cube 15x.

Ik ben van plan om me roland te verkopen, dan koop ik een vox vt15/30 en een Epiphone. Maar hoeveel is een roland cube van 3 maanden waard? :dontgeti:

wacht nou ff met beslissen :P probeer het nou eerst uit in een winkel. niet van andermans meningen uitgaan / youtube demo's (want uit de speakers van je stereo komt het altijd wel anders). je moet ze alleen gebruiken als 'richtlijnen'

EGH
31 januari 2010, 20:27
Moet jij geen hngd topic aanmaken?

Hehe, te druk met spelen om foto's te maken :crazyhappy: Zal dat nog wel doen hoor, maar kga denk ik eerst even opnieuw solderen. Op dit moment zitten de pups verkeerd op de schakelaar (Treble is nu neck, en Rythm bridge). Duurde even voordat ik daar achter was, omdat het twee verschillende pups waren dacht ik dat het gewoon daar aan lag. Eerst had ik bij de (wat ik dacht) neck veel minder output, maar ook dit weitte ik aan het verschil in pups. De nek pup stond vrij hoog, neck laag dus dacht niet dat omhoog draaien wat zou helpen. Toen ik merkte dat ze omgedraaid op de schakelaar waren aangesloten kon ik natuurlijk gewoon de brug pup omhoog draaien tot de output weer gelijk was. Kan nu echt een heerlijke warme-oneindige sustain-Slash achtige sound uit de neck pup halen, en een lekkere bite uit de bridge à la Randy Rhoads.

macwilliams
31 januari 2010, 20:29
Als je de kans ziet om zelf bij rockpalace langs te gaan neem dan verschillende epiphones in je hand en speel er even op.
De plaintop die je uitzocht is imo wel een van de mooiste topjes die epi maakt.
Qua kwaliteit in afwerking is epiphone redelijk stabiel al overschreiden ze de specificaties op bepaalde punten nog al eens.

Wanneer je daar bent kun je gelijk versterkers uitproberen die in je budget liggen en overleg een eventuele inruil.
Kleine fender versterkertjes klinken an sich gaaf maar met humbucker gitaren vind ik ze erg snel blubberig worden.

Waar woon je eigenlijk?

macwilliams
31 januari 2010, 20:35
Hehe, te druk met spelen om foto's te maken :crazyhappy: Zal dat nog wel doen hoor, maar kga denk ik eerst even opnieuw solderen. Op dit moment zitten de pups verkeerd op de schakelaar (Treble is nu neck, en Rythm bridge). Duurde even voordat ik daar achter was, omdat het twee verschillende pups waren dacht ik dat het gewoon daar aan lag. Eerst had ik bij de (wat ik dacht) neck veel minder output, maar ook dit weitte ik aan het verschil in pups. De nek pup stond vrij hoog, neck laag dus dacht niet dat omhoog draaien wat zou helpen. Toen ik merkte dat ze omgedraaid op de schakelaar waren aangesloten kon ik natuurlijk gewoon de brug pup omhoog draaien tot de output weer gelijk was. Kan nu echt een heerlijke warme-oneindige sustain-Slash achtige sound uit de neck pup halen, en een lekkere bite uit de bridge à la Randy Rhoads.

Mooi dat het bevalt, mocht je over een tijdje je gitaar willen afstellen maar je komt er niet uit neem je maar kontakt met me op.
Die pa van jou was toch wel geïnteresseerd. Heeft ook wel veel tijd in beslag genomen dat uitwisselen niet?

Jasper.
31 januari 2010, 20:46
Ik heb een vox en ben er erg tevreden over, heb hem toendertijd vergeleken met een roland 30x. Maar ik zou zelf ook even testen, want smaken verschillen hé! Daarom bestaan er zoveel verschillende versterkers en gitaren per prijsklasse.

TimS
31 januari 2010, 21:10
Op dit moment zitten de pups verkeerd op de schakelaar (Treble is nu neck, en Rythm bridge).
Kan je de schakelaar niet gewoon 180 graden draaien?

/Slash
31 januari 2010, 21:43
Ik woon in Almere, ben 15 jaar maar kan niet zo snel naar rockpalace toe gaan.
En voor de money kan ik nog wel doorwerken :rockon:

Het wordt een epiphone alleen de versterker zie ik dan wel in de winkel :satisfie:

Chocola
31 januari 2010, 21:46
Ik woon in Almere, ben 15 jaar maar kan niet zo snel naar rockpalace toe gaan.
En voor de money kan ik nog wel doorwerken :rockon:

Het wordt een epiphone alleen de versterker zie ik dan wel in de winkel :satisfie:

Nederland Muziek heeft er ook een paar, niet veel maar toch. Ga er eens naartoe :). Is op de Radioweg, makkelijk te bereiken met de bus (bus 2 Gooisekant).

Als je daar toch bent kun je meteen de gitaren van het merk Vintage bekijken, is iets goedkoper vaak en wellicht is het jouw ding wel helemaal. Hebben ook gewoon Les Paul Custom/Standard modellen enzo. Als je bij de bus uitstapt is het oversteken naar de andere kant, tussen de twee gebouwen door en dan is het aan je rechterhand bij die vage glazen voorkant :p. Zijn aardige mensen en is een leuke zaak.

/Slash
31 januari 2010, 22:12
Ah, thanks !

Ja me school is misschien 1 halte verder dan NL muziek, alleen ik dacht dat ze geen gitaren hadden :soinnocent:

Ga ik morgen na schooltijd even kijken :lp:

EGH
31 januari 2010, 22:17
Mooi dat het bevalt, mocht je over een tijdje je gitaar willen afstellen maar je komt er niet uit neem je maar kontakt met me op.
Die pa van jou was toch wel geïnteresseerd. Heeft ook wel veel tijd in beslag genomen dat uitwisselen niet?

Bevalt super, en zal ik doen. Haha ja, geloof dat we kleine 4 uur bij jou hebben gezeten? Hij vond het wel gezellig en heeft er idd wel interesse voor :). Ik gooi hem ook altijd dood met allerlei verhalen over Gibsons ed., kon hij ze nu eens in het echt zien. :seriousf:
Solderen was trouwens toch niet helemaal goed gegaan geloof ik, want toen ik hier kwam had ik met amp vol open nogsteeds een fluistertoon. Was eerst bang dat het aan de pups lag, maar even hersolderen en het was weer goed.

Chocola
31 januari 2010, 22:21
Ah, thanks !

Ja me school is misschien 1 halte verder dan NL muziek, alleen ik dacht dat ze geen gitaren hadden :soinnocent:

Ga ik morgen na schooltijd even kijken :lp:

Die hele fucking zaak hangt vol met gitaren lol.

berkayb
31 januari 2010, 22:26
Maand geleden toen ik mn gitaar daar wilde kopen at nlmuziek, was ie d'r niet maar die jij wilt was er wel. Good luck.

Ik heb zelf een microcube, versterkertje voor 99euro en heeft alles wat de grotere ook hebben.

macwilliams
31 januari 2010, 22:40
Ah, thanks !

Ja me school is misschien 1 halte verder dan NL muziek, alleen ik dacht dat ze geen gitaren hadden :soinnocent:

Ga ik morgen na schooltijd even kijken :lp:
Moet je absoluut doen. Mocht je de gelegenheid hebben doe dan ook andere winkels aan.

Bevalt super, en zal ik doen. Haha ja, geloof dat we kleine 4 uur bij jou hebben gezeten? Hij vond het wel gezellig en heeft er idd wel interesse voor :). Ik gooi hem ook altijd dood met allerlei verhalen over Gibsons ed., kon hij ze nu eens in het echt zien. :seriousf:
Solderen was trouwens toch niet helemaal goed gegaan geloof ik, want toen ik hier kwam had ik met amp vol open nogsteeds een fluistertoon. Was eerst bang dat het aan de pups lag, maar even hersolderen en het was weer goed.

Klopt, iets meer dan 4 uur:p. Was er een draadje niet goed aangesoldeerd?
Je kon nu wel goed verschil voelen tussen een epiphone en een Gibson. Ik voel zelfs welke ik uit mijn collectie vast heb. Ik heb het natuurlijk dan alleen over mijn zes gibsons de bc, epi en sheraton tellen niet mee.

De volgende keer dat je komt trekken we de gehele collectie van de muur en gaan we beide amps naast elkaar zetten. Er zit genoeg muziek in je vingers. Was leuk om te horen. Moet alleen even van m'n overbelaste polsen af zijn.

MarkS
31 januari 2010, 22:58
Mag ik die dan? Want mijn kameraden hebben alleen maar lelijke zusjes.

Niet zo kritisch zijn... Gewoon een stukje op spelen en kijken hoe ze aanvoelt, mooi in balans blijft als je d'r omhangt, niet kopzwaar is, de overgang van nek naar body een beetje soepel is. En als ze een mooie bookmatched flamed burst heeft: doen!
En anders gewoon afraggen en verder kijken voor een beter exemplaar.

:D

EGH
31 januari 2010, 23:02
Klopt, iets meer dan 4 uur:p. Was er een draadje niet goed aangesoldeerd?
Je kon nu wel goed verschil voelen tussen een epiphone en een Gibson. Ik voel zelfs welke ik uit mijn collectie vast heb. Ik heb het natuurlijk dan alleen over mijn zes gibsons de bc, epi en sheraton tellen niet mee.

De volgende keer dat je komt trekken we de gehele collectie van de muur en gaan we beide amps naast elkaar zetten. Er zit genoeg muziek in je vingers. Was leuk om te horen. Moet alleen even van m'n overbelaste polsen af zijn.

Paar draadjes maakten idd niet helemaal goed contact. Vorige eigenaar (die voor jou dus:P) had het sowieso wat rommelig gesoldeerd geloof ik, dus ga het denk ik helemaal maar overnieuw doen. Moet toch al die ene pot eruit halen om de schade te maken, en de draadjes weer omdraaien omdat ze omgekeerd zitten dus is het niet veel meer werk alles overnieuw te doen.
Die BC Rich zal je ook wel kunnen ontdekken denk ik, heeft verreweg de dunste hals.

Maar klinkt goed, gaan we zeker doen :). Hehe thanks, maar voor men gevoel speelde ik nogal brak:P Ben nu al helemaal gewend aan het spelen op een Les Paul dus dat zal volgende keer beter zijn :D. Klote van je polsen, hoe komt dat dan?

macwilliams
31 januari 2010, 23:04
Niet zo kritisch zijn... Gewoon een stukje op spelen en kijken hoe ze aanvoelt, mooi in balans blijft als je d'r omhangt, niet kopzwaar is, de overgang van nek naar body een beetje soepel is. En als ze een mooie bookmatched flamed burst heeft: doen!
En anders gewoon afraggen en verder kijken voor een beter exemplaar.

:D

Flamed??? Moet ik nu hetzelfde doen als met m'n gibsons? Oeioei, dat word geen BBQ maar een barbie knoei! :D

macwilliams
31 januari 2010, 23:16
Paar draadjes maakten idd niet helemaal goed contact. Vorige eigenaar (die voor jou dus:P) had het sowieso wat rommelig gesoldeerd geloof ik, dus ga het denk ik helemaal maar overnieuw doen. Moet toch al die ene pot eruit halen om de schade te maken, en de draadjes weer omdraaien omdat ze omgekeerd zitten dus is het niet veel meer werk alles overnieuw te doen.
Die BC Rich zal je ook wel kunnen ontdekken denk ik, heeft verreweg de dunste hals.

Maar klinkt goed, gaan we zeker doen :). Hehe thanks, maar voor men gevoel speelde ik nogal brak:P Ben nu al helemaal gewend aan het spelen op een Les Paul dus dat zal volgende keer beter zijn :D. Klote van je polsen, hoe komt dat dan?
Carpaal tunnel syndrome aan beide polsen ten gevolge van te zwaar werk en sporten. Zit in de familie en dat wist ik niet.

Als m'n polsen genoeg gerust hebben zal ik de volgende keer dyers eve spelen. ;)