PDA

View Full Version : Akoestische (nylon-)snaar voor John Mayer achtige dingen



VanMeekeren
31 januari 2010, 15:29
Heren.

Ik had eens de balans opgemaakt en kwam er hierbij achter dat ik nog niet een aardige (nylon-)snarige akoestische bak heb. Ik heb alleen een Western staan, maar dat kreng is zó onhandig in het spelen en zó verschrikkelijk slecht in feel dat ik hier nooit op speel. Denk dat ik deze een kapotram ofzo. Had mij ook maar 25 EUR gekost en voor dat geld wil ik best mijn frustraties over de jaren veen vernielen in 10 seconden.

Anyway: Als groot fan van John Mayer, probeer je natuurlijk ook die akoestische nummer wat te spelen. Rijst de vraag: waar op dan? Ik speel ze nu op mijn Fender USA DeLuxe+ Strat, maar dat doet natuurlijk de klank niet goed en het gevoel is ook anders dan op een akoestische bak. En om nou de western te pakken, nee bedankt.

Conclusie: Ik heb een akoestische gitaar nodig! Ik neig naar nylon snaren, maar weet eigenlijk zelf ook niet waarom ik staal-snaren nu al doorstreep. Natuurlijk gaat de akoestische bak ook fanatiek gebruikt worden in de zomer bij een gezellig kampvuur.

We hebben deze zomer met een 20 man het IJsselmeer overgestoken op een 100 jaar oude boot. Je wilt niet weten hoe gezellig het op één van die avondjes was in Monnikedam! Hoevaak hebben wij wel niet Wonderwall van Oasis gespeeld, fantastisch!

Budget: 200-300 EUR


Van Meekeren

allround
31 januari 2010, 16:27
mayer gebruikt geen nylon..?

Eko
31 januari 2010, 17:20
Als je hem veel buiten gebruikt en in de zon wilt laten liggen , kijk dan gewoon voor een niet al te duur apparaat. Hoeft niet eens massief te zijn. Gelamineerde zij- en achterkant is meer dan genoeg en heeft minder te lijden onder temperatuurschommelingen.
Kwestie van kijken of de hals je bevalt.

VanMeekeren
31 januari 2010, 18:18
Als je hem veel buiten gebruikt en in de zon wilt laten liggen , kijk dan gewoon voor een niet al te duur apparaat. Hoeft niet eens massief te zijn. Gelamineerde zij- en achterkant is meer dan genoeg en heeft minder te lijden onder temperatuurschommelingen.
Kwestie van kijken of de hals je bevalt.

Ja, ok, Maar het moet wel een beetje te bespelen vallen. Het wordt niet zo'n 'bitch-gitaar' die alle mogelijk rommel in de wereld over zich heen krijgt hoor. Wordt wel met beleid omgesprongen.

En ja: Mayer speelt niet op een nylon. Maar staalsnaar en buitenlucht lijken mij nou niet bepaald goede vrienden. Daarnaast speelt nylon ook fijner dan staal vind ik.

Van Meekeren

allround
31 januari 2010, 19:56
in de buitenlucht inderdaad niet ideaal maar het geluid zal flink afwijken van Mayer's geluid.

specifieke gitaren met die sound kan ik je helaas niet mee helpen, wel op elektrisch gebied :chicken: