PDA

View Full Version : Amp versturen vanuit het buitenland



Orpheo
31 januari 2010, 13:24
Mede-gitaar-fanaten,

ik heb een toffe amp op het oog, maar deze amp moet uit het buitenland komen. Ik wilde graag weten of het verschepen van een amp grote problemen kan veroorzaken. De buizen zullen eruit gehaald worden,en los verzonden worden, maar ik vroeg me af of het kwaad kon voor bijvoorbeeld de relaistjes, de elco's, etc etc....

tillens
31 januari 2010, 13:36
Gaat ie in een flightcase? en wat voor amp is het.. er zijn amps die gewoon nogal brak zijn gebouwd maar wel goed klinken, maar dus teer zijn. dan is in een doos en op de post doen niet het beste idee.

Orpheo
31 januari 2010, 13:40
Gaat ie in een flightcase? en wat voor amp is het.. er zijn amps die gewoon nogal brak zijn gebouwd maar wel goed klinken, maar dus teer zijn. dan is in een doos en op de post doen niet het beste idee.

tis een ouwe marshall, zonder flightcase geloof ik, vanuit Engeland. Ik zal kijken of die dude voor weinig ook een flightcase erbij heeft.



nee, geen flightcase. maar de verzendkosten zijn slechts 60 pond, zegt de verkoper, en tis 100% verzekerd: enige schade, en ik krijg al m'n geld terug!

AART
31 januari 2010, 13:55
Double boxing en het komt goed.

Amp in een vuilniszak doen (tegen vocht), vervolgens met een beschermende laag (dik pak kranten/piepschuim/bubbelplastic) in een eerste doos. Vervolgens doe je die doos in een andere doos waarin weer een laag piepschuim/flink pak ander spul zit.

Belangrijk: Er mag niks schuiven in het uiteindelijke pakket als je hem schudt oid!

Dan kan ie de reis echt wel aan.

tillens
31 januari 2010, 13:55
Ik weet niet waar in Engeland, maar soms moet je gok wagen en het ding ophalen.
Heb je gelijk een excuus om naar Denmark Street te gaan.
Geld terug is makkelijk gezegd dan gedaan.

AART
31 januari 2010, 13:59
Ik weet niet waar in Engeland, maar soms moet je gok wagen en het ding ophalen.
Heb je gelijk een excuus om naar Denmark Street te gaan.
Geld terug is makkelijk gezegd dan gedaan.

Hehe, ik kwam toevallig langs denmark street toen ik in londen was, best vaag om zoveel gitaarwinkels in en rond dat kleine straatje te zien (9 oid?).

Orpheo
31 januari 2010, 14:04
tis niet denmark street, en ook niet london, helaas. Ik wil 'm wel ophalen, maar echt geen tijd ervoor.

Ik zal zo melden welke amp 't is ;)

heavy-metal-thunder
31 januari 2010, 22:14
een ouwe Marshall (als't ptp is), kan best wel wat verdragen. Ik heb voor een VOX AC30 head 90 euro betaald. Zat wel in een flight case.

Lampen apart opsturen lijkt me niet direct meer veiligheid te geven. Heb het al gehad dat ze gewoon ingeplugd waren en ook dat ze in een dik pak bubbeltjes plastiek waren gewikkeld en in de versterker lagen (wel zodanig veel plastiek dat ze niet konden bewegen).


Toch opletten met Engelsen, heb er al af en toe wat gekocht en maar zelden was alles in even goede staat als in de omschrijving stond. Op dat vlak koop ik liever in de USA. Een Engelsman vult het begrip "pristine condition" anders in dan een Amerikaan. Als deze laatste schrijft over een gitaar "some minor scratches" dan moet je er met een vergrootglas naar zoeken.

Toaster
31 januari 2010, 22:19
Hi,

Ik heb cabinetten, amps, pedalen en losse speakers bij particulieren in Engeland gekocht. Allemaal netjes aangekomen.

Je moet gewoon netjes vragen hoe ze het verpakken / of dat ze het goed willen verpakken. En dan hoef je je echt geen zorgen te maken.

Heb ooit wel eens in de rats gezeten over een paartje silver alnico's uit de sixties maar ook die kwamen goed aan.

Je bent dus wel afhankelijk van de packing skills van je verkoper maar een amp kan best wat hebben.

Henri H
31 januari 2010, 23:19
......
Ik zal zo melden welke amp 't is ;)Laat me raden: een 6101? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132030)

Orpheo
31 januari 2010, 23:41
Laat me raden: een 6101? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=132030)

Hm je hebt me door... Ja, tis een 6101 waar ik op zit te azen. Khebn gruwelijk toffe gevonden, maar het hitte'probleem' vind ik nogal eng. Ik hoop dat n blowertje helpt, maarvik wil dat ie aangaat zodra de amp aangaat. Hmm, wellicht de voeding van de midi unit aanpassen/gebruiken. Ik ga die toch niet gebruiken, daar is de gewone footswitch voor...