PDA

View Full Version : '85 Whiteface RAT



hugo123
31 januari 2010, 12:35
Proco gaat een reissue van de RAT produceren... Helemaal hetzelfde als de originele RAT's. Wat vinden jullie, wordt deze beter? Hij komt trouwens uit in februari las ik op TGP.

http://www.procosound.com/products/catalog/show/103

Hij wordt wel erg duur:
https://www.directproaudio.com/product.cfm?directid=63238

Comfortably Daniel
31 januari 2010, 13:19
Jupse...leuk dat ze 'm opnieuw uitbrengen :ok: .... maar de prijs is echt over de top :stop:

jutter
31 januari 2010, 13:21
Worden slechts 2000 van gemaakt.....

Fuhgawz
31 januari 2010, 13:34
Heeey zo eentje heb ik gehad. Een originele weliswaar. Ik heb verschillende Ratten gehad, maar deze was inderdaad één van de betere. Natuurlijk krijgen we eerst weer geneuzel dat bepaalde componenten anders zijn waardoor de Reissue uiteraard minder klinkt, maar daar hoef je je niks van aan te trekken. Ik hoop wel dat deze beter tegen buffers kan, want mijn originele Rat ging van vet naar schel met een Boss OD-3 ervoor.

E-J
31 januari 2010, 13:40
Heeey zo eentje heb ik gehad. Een originele weliswaar. Ik heb verschillende Ratten gehad, maar deze was inderdaad één van de betere. Natuurlijk krijgen we eerst weer geneuzel dat bepaalde componenten anders zijn waardoor de Reissue uiteraard minder klinkt, maar daar hoef je je niks van aan te trekken. Ik hoop wel dat deze beter tegen buffers kan, want mijn originele Rat ging van vet naar schel met een Boss OD-3 ervoor.

Nou, in de meest recente Rats zit niet die bekende LM308 chip. Die kun je echter voor een eurotje of 2 online kopen en die chip maakt wel degelijk verschil uit... ;)

Absurd duur deze nieuwe reissue! Ik zou zeggen, koop een nieuwe of tweedehandse Rat en zoek op internet naar die LM308 chip... dan zit je dicht genoeg bij het geluid van die originele...

Fuhgawz
31 januari 2010, 16:02
Yeah ik geloof dat die LM308 chip een euro of vier kost bij Newtone. Maar volgens de 'kenners' zijn er nog meer verschillen. Zo schijnen de nieuwe Ratten goedkopere condensators gebruiken wat ook weer een (negatief) effect zou hebben op het geluid.

Anyway, ja, die prijs is echt belachelijk. Daar koop je een vintage EN een nieuwe voor.

Bernardduur
31 januari 2010, 16:21
De nieuwe zijn echt soms zo slecht en soms best wel te pruimen

Heb dr een hoop binnen gehad die verkeerde potmeters had; reverse log potmeters. Dat ding was NIET in te stellen!

Dirk_Hendrik
31 januari 2010, 16:21
Gezeik is dat ik in de afgelopen maanden al een aardige hoeveelheid LM308's ben tegengekomen die duidelijk met schuurpapier bewerkt waren en wss in een eerder leven onder een andere naam verkocht zijn geweest en even een nieuw opdrukje hebben gekregen...:soinnocent:

hugo123
31 januari 2010, 16:33
Er wordt wel echt altijd gezeken op die RAT 2, toch als ik filmpjes op YT luister vind ik hem best goed. Of valt hij tegen in het echt, je ziet hem toch op veel boards, of zijn die allemaal gemod?

soup
31 januari 2010, 16:37
ik vind deze rat mod wel cool

http://www.youtube.com/watch?v=LZQpIOairZQ

Squier4ever
1 februari 2010, 14:12
Die Ruetz mod heb ik gedaan, als in het weerstandje weggeknipt, klinkt echt een stuk beter.

j-op
1 februari 2010, 15:34
Als Rat-fan vind ik het natuurlijk gaaf.

Maarrr! Ik heb een ouwe blackface, ook zonder ledje, en dat is wel irritant als je live speelt. Als je bezig bent is het niet zo'n probleem, maar stel je moet een muziekje clean beginnen is het wel altijd heel subtiel (-not) als je gaat spelen en luisteren of hij aanstaat.

Joey Handsome
2 februari 2010, 21:20
Er wordt wel echt altijd gezeken op die RAT 2, toch als ik filmpjes op YT luister vind ik hem best goed. Of valt hij tegen in het echt, je ziet hem toch op veel boards, of zijn die allemaal gemod?

Ik heb die RAT 2, ben nu bezig een ouwe RAT op de kop te tikken uit de jaren 80. Als ik hem binnen heb vergelijk ik het wel even. Zelf vind ik mijn moderne RAT best lekker klinken. Alleen jammer dat hij op een gegeven moment, na een half jaartje niet gebruikt te zijn, zomaar de geest had gegeven. Scheen wat soldeerwerk brak te zijn geweest.

hugo123
2 februari 2010, 21:23
Chill! Laat het hier dan wel ff weten!

Zjef
2 februari 2010, 22:56
Ik ben momenteel bezig aan deze:
http://beavisaudio.com/projects/FKR/
http://www.beavisaudio.com/projects/FKR/BAR_FKR_Mark_2_Build_Documentation.pdf

NickG
5 februari 2010, 11:26
Is directproaudio de enige dealer of kan ik hem ook ergens anders bestellen? Bij de bekende duitse en engelse shops zie ik ze niet staan...

Een leuk alternatief is ook de Keeley modded rat btw.

Joey Handsome
8 februari 2010, 14:41
Net die stinkende ouwe RAT binnen gekregen en geprobeerd. Wel, hij klinkt toch echt een stuk beter dan die ik had. Helaas heb ik ze niet naast mekaar kunnen zetten, want de mijne is de deur alweer uit, maar ik ken nog wel mensen met een nieuwe RAT waar ik hem naast kan gooien binnenkort. Sowieso, de filter knop werkt minder agressief, maar beter. Het hoog is minder schril en penetrant en ik kan er meer en betere geluiden uithalen nu. Nog steeds hetzelfde soundje, maar het lijkt allemaal gewoon meer mee te werken. Ik ben tevree.
Het is er wel een met een ledje trouwens, volgens sommigen is ie dan weer niet oud genoeg of zoiets. Naja, het maakt mij allemaal niet uit, dit is wat ik wilde. Serienummer is 060138.