PDA

View Full Version : Geluid versterker valt weg.



Maarten16
30 januari 2010, 20:48
Ik heb ruim een halfjaar geleden mijn eerste buizen versterker gekocht een Marshall JCM 600 head, en heb nu een probleem. Toen ik net aan het spelen was viel het geluid langzaam weg tot dat je bijna niks meer hoort.

Iemand een idee wat dit kan zijn? zijn de buizen af?

Toen het voor het eerst gebeurde had ik een distortion en wah-wah pedaal aanstaan.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem.

Ik woon in noord holland, weet iemand nog een goede zaak waar ik eventueel heen zou kunnen gaan als dit nodig mocht zijn?

Vadim
30 januari 2010, 22:06
Het kan zijn dat je adaptertje niet goed aangesloten is op je pedaal. Ik had dit ook een keer bij m'n wahwah(Dunlop Cry Baby). Als ik dan wat aan het plugje ging draaien, deed hij het zo weer, maar hij bleef af en toe wel wegvallen. Ik loste het op door een nieuwe wah te kopen, maar misschien kan je hem ook laten maken.

Franc
31 januari 2010, 09:14
Gebeurde het precies 1 keer, of vaker? Valt hij dan iedere keer na een tijd uit of doet hij nu gewoon niets meer?
Heb je al ingeplugd zonder pedalen?
Bromt hij nog?

Eko
31 januari 2010, 10:10
Eerst even een eenvoudige check. Pedalen weg en alleen de gitaar via een kabel in de amp. Is er dan wel geluid dan ligt het aan je pedalen of voedingen. Nog steeds geen geluid dan kan het tal van zaken zijn. Buizen zou kunnen , maar een ampdoctor weet dan meestal snel te vinden.

kenx
31 januari 2010, 11:33
Eerst even een eenvoudige check. Pedalen weg en alleen de gitaar via een kabel in de amp. Is er dan wel geluid dan ligt het aan je pedalen of voedingen. Nog steeds geen geluid dan kan het tal van zaken zijn. Buizen zou kunnen , maar een ampdoctor weet dan meestal snel te vinden.

Of de kabel die stuk is natuurlijk...

Mitch
31 januari 2010, 11:39
JCM600's hadden nogal eens oververhittingsproblemen, al was dat vooral oz met de combo's als ik het goed heb. Een langzaam opkomend probleem zou hierop kunnen wijzen. In Noord Holland zit Ernst Fliek. Schagen meen ik?

Chris Winsemius
31 januari 2010, 12:15
Ernst zit idd. in die plaats/regio.

Aanrader! :ok:

Maarten16
1 februari 2010, 12:25
Ik zal vanavond even wat dingen proberen, bedankt alvast.

mmrizio
1 februari 2010, 13:28
Probeer ook even een patchkabeltje tussen de effect send en return. Of een gitaarkabel of iets anders met 2 jack pluggen. De JCM900's en Valvestates hebben nog wel eens problemen met de contacten van de effect loop, dus misschien de JCM600 ook wel.

Maurice