PDA

View Full Version : Michael Spalt Guitars



Ibanez666
30 januari 2010, 20:06
Ik heb vandaag mn Little Puncher van GFS binnen gekregen en heb deze in mn Tele gezet. Toen ik het oude element eruit haalde, kwam er een stickertje tevoorschijn op de binnenkant van de body met de naam Michael Spalt L.A.
Ik kon zn site vinden: http://www.spaltinstruments.com/

Dit is de gitaar:

http://img519.imageshack.us/img519/7633/zebray.jpg

Heeft iemand nog meer info over deze bouwer? Ik heb hem in ieder geval even gemaild....

TimoSomers
30 januari 2010, 22:33
Wow shit, hij heeft echt teringmooie gitaren.

(net als jouw tele btw! De enige tele ooit gezien die ik echt mooi vind)

Quicksilver
30 januari 2010, 23:07
Niet over Michael Spalt, maar hoe klinkt die pickup? Ik zit erover na te denken mijn stratje wat op te lappen en er wat bespeelbaars van te maken maar heb vooralsnog geen idee welke pickups.. :hippie:

Ibanez666
31 januari 2010, 08:38
Niet over Michael Spalt, maar hoe klinkt die pickup? Ik zit erover na te denken mijn stratje wat op te lappen en er wat bespeelbaars van te maken maar heb vooralsnog geen idee welke pickups.. :hippie:

Ze klinken zoals ze heten, punchy en dik. Ik heb de split stand niet kunnen testen. De mijne is de hoogste output versie, er zijn er 3

Ibanez666
31 januari 2010, 08:39
Kreeg een mailtje van meneer Spalt:

Hi,


yes, I made the guitar(body). The body actually isn't mahogany, it's Goncalo - somewhat harder than Mahogany, with a little brighter tone. It is chambered under the Zebrawood top. I used an older Tele neck and a matching Gibson humbucker to make it. It was made in 1995 or so. Glad to hear it's still around and appreciated! The only thing changed is the knobs, which were a cream set from an old radio - the wiring still looks original...


Thanks for the pix and news! It was one of my first guitars -


Michael Spalt
www.spaltinstruments.com

barno
31 januari 2010, 08:54
Kreeg een mailtje van meneer Spalt:

Hi,


yes, I made the guitar(body). The body actually isn't mahogany, it's Goncalo - somewhat harder than Mahogany, with a little brighter tone. It is chambered under the Zebrawood top. I used an older Tele neck and a matching Gibson humbucker to make it. It was made in 1995 or so. Glad to hear it's still around and appreciated! The only thing changed is the knobs, which were a cream set from an old radio - the wiring still looks original...


Thanks for the pix and news! It was one of my first guitars -


Michael Spalt
www.spaltinstruments.com

waw, tof verhaal. en interessante bouwer

budje
31 januari 2010, 08:58
een chambered tele :seriousf: wedden dat daar mensen over vallen? Maar wel tof, je hebt dus een echte unieke tele, met een verhaal!:cheerup:

Rinze
31 januari 2010, 09:00
Leuk om zoiets uit te vinden, leuke site en netjes dat ie meteen reageert. Heb de G&B-afleveringen met die tests wel die op de media-pagina getoond worden. Vind die goldtop erg mooi, en die bas met het ruitenwisser-element is erg grappig. Duidelijk handwerk ook, elke gitaar ziet er bij de halsbevestiging net iets anders uit.

Midwolda
31 januari 2010, 09:00
:cooler: Very very cool, zo'n mailtje van de bouwer...
uitprinten en in de koffer bewaren! ;)

Ibanez666
31 januari 2010, 15:18
Het is allemaal wel leuk gegaan, ik heb hem van een gast in de USA met een kleine studio. Een gitarist die bij hem opnames gemaakt had, liet deze gitaar achter als betaling voor de opnames. En via een vriend van mij in de USA is hij nu dus bij mij terecht gekomen :)

barno
31 januari 2010, 15:38
Het is allemaal wel leuk gegaan, ik heb hem van een gast in de USA met een kleine studio. Een gitarist die bij hem opnames gemaakt had, liet deze gitaar achter als betaling voor de opnames. En via een vriend van mij in de USA is hij nu dus bij mij terecht gekomen :)

nice story. da's nog es een idee, studiiotijd betalen met gitaren, studiotijd heb ik te weinig, gitaren te veel

duckman
23 december 2012, 22:58
Even bumpen :-) ...Ik heb toendertijd deze gitaar overgenomen van Ibanez666. Ik had een Gibson SG classic, fijne gitaar op zich, maar kon maar niet wennen aan het halsprofiel.
Hij wordt nu gepimpt met een Duesenberg multibender, zla tzt wel even fotos posten.

Orpheo
23 december 2012, 23:14
Ik gun m je duckman. Maar ik had m zelf ook graag gehad ;)

Martijn-w
23 december 2012, 23:38
Wow, huge fan van zijn gate serie!

Wat een toffe gitaren.

duckman
22 september 2013, 21:57
hey Orpheo, ik heb je een PM gestuurd ;-)

wireman
23 september 2013, 10:33
Ik voel een HNGD topic aankomen..

RS-Rik
23 september 2013, 16:37
Die vent is echt een godsgruwelijke kunstenaar! Die tele-achtige en die vierkantere explorer achtige, wauw!

Orpheo
23 september 2013, 18:17
Ik voel een HNGD topic aankomen..

En ook @duckman dank voor je bericht maar ik bouw dit soort geintjes liever zelf ;)

bat
23 september 2013, 18:35
Misschien moet ie dan een PB-tje aan mij sturen, die duckman... ;)

EdRaket
26 november 2013, 11:42
Ik zit ook al een paar jaren te kijken naar de Totem gitaren van Michael Spalt. In december ben ik in Wenen en ga ik bij hem langs - wie weet komt er wat van...zou wel gaaf zijn zelf een Totem te laten maken

vulvasonic
28 november 2013, 00:00
Ik heb vol bewondering zitten kijken op de site van Michael Spalt. Ik vind het fenominaal wat die man doet. Geweldig! :)