PDA

View Full Version : Dipje.. :(



GuitarN00B007
30 januari 2010, 16:04
Hey gitaarcollega's

Ik zit in een enorme dip!! :( Ik heb de afgelopen 2 maanden veel vooruitgang geboekt.. (soleren, en techniek enzo) maar nu wilt niets meer lukken!:( zelfs een simpel liedje klinkt niet meer.. wat te doen??? mijn gitaarleraar stelde voor even een weekje je gitaar wegleggen (wel vingeroefeningen doen).. maar ik krijg toch jeuk aan mijn handen om toch te spelen maar na 5 min hang ik hem weer aan mijn muur... alles gaat klote, liedje, soleren etc HELP WHAT SOULD I DO??!! :(

J-P
30 januari 2010, 16:10
Even een tijdje stoppen helpt een hoop, ik heb het ook wel eens gedaan. En daarna pakt het weer lekkerder op.

GuitarN00B007
30 januari 2010, 16:11
Even een tijdje stoppen helpt een hoop, ik heb het ook wel eens gedaan. En daarna pakt het weer lekkerder op.

oke maar ik voel me net een junkie.. mijn handen jeuken om toch te spelen weet je zo irri

Pepe
30 januari 2010, 16:14
Niks bijzonders, dipjes komen en gaan. Tis iets psychologisch. Ik stap over dan over op klassiek en flamenco, andere technieken of ga lekker werken aan slides. Een dipje betekent dat de hersens het even welletjes vinden met steeds hetzelfde, soort moeheid.

RB-1
30 januari 2010, 17:05
Ik pingel en tokkel nu zo'n jaar of 45 en ik tel de dips niet meer....
Want ze gaan toch gewoon weer voorbij. Je komt er steeds weer beter uit te voorschijn. :rockon:
Oja, klagen mag! ;)

GuitarN00B007
30 januari 2010, 17:29
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben blij dat het iig wel weg gaat.. :ok: het is gewoon heeel frustrerend.. mja dan laat ik mijn gitaar maar een weekje staan denk ik... :(

Git Aar
30 januari 2010, 17:38
Ik stop als ik geen zin meer heb. Niets wat me dwingt, heb geen verplichtingen te voldoen. Gemm. speel ik een 20 minuutjes p dag. Soms 2 dagen niet, soms uren achter elkaar. Nooit een dip gehad.
Wel wissel ik regelmatig. Heb weken dat ik fanatiek staal speel, dan download ik een klassiek stuk op internet en ben weer een een paar dagjes bezig met nylon en soms ben ik weer een tijdje druk met solo'tjes op mn e-gitaar.

GuitarN00B007
30 januari 2010, 17:59
Ik stop als ik geen zin meer heb. Niets wat me dwingt, heb geen verplichtingen te voldoen. Gemm. speel ik een 20 minuutjes p dag. Soms 2 dagen niet, soms uren achter elkaar. Nooit een dip gehad.
Wel wissel ik regelmatig. Heb weken dat ik fanatiek staal speel, dan download ik een klassiek stuk op internet en ben weer een een paar dagjes bezig met nylon en soms ben ik weer een tijdje druk met solo'tjes op mn e-gitaar.

oke.. afwisseling.. maar je zegt "ik stop als ik geen zin meer heb." dat is juist het punt ik wil zoo graag! Ik vind het zo leuk om te spelen namelijk.. :(

ShredTallicA
30 januari 2010, 19:10
Als er niets uitkomt gewoon dat ding weghangen en het later nog eens proberen! :hippie: Ik heb ook wel eens dat er totaal niets uitkomt en dan stop ik gewoon om het later nog eens te proberen.

RazorBlade
30 januari 2010, 19:43
alles gaat klote, liedje, soleren etc HELP WHAT SOULD I DO??!! :(

euh.. stemapparaatje kopen :seriousf:.. maar zonder dollen, tja je hep van die dagen..

Git Aar
30 januari 2010, 20:18
Speel je dan slordig ofzo? Of wil je te snel?
Soms moet je gewoon een paar stapjes terug doen of wat langzamer gaan spelen. Probeer dan zo strak mogelijk te spelen.
Als ik slordig dreig te worden ga ik steevast aan mn techniek werken. Ik verfoei slordig gitaarspel.
Als je echt niet zonder gitaar kan heb je ook vast het geduld en doorzettingsvermogen om flink wat aan je techniek te werken.

EuroCinema
30 januari 2010, 21:41
Gewoon doorspelen en niet miemelen over korte-termijn dingen. Als je lang blijft spelen heb je wel vaker zo'n tijdje dat he allemaal niet is wat je wilt. Sh*t, ik speel 24 jaar elektrisch en ik heb weleens een paar jaar de balen gehad van m'n spel. En daarna kreeg ik er meer lol in dan ooit. Don't sweat it, alles heeft z'n ups en downs dus dit ook. Gewoon elke dag blijven spelen, komt vanzelf goed. Onthoud alleen dit: de stap van van 0 (kan niks) naar 7 (best behoorlijk) leren spelen doe je in 1 of 2 jaar, van 7 naar 8,5 ga je in de vijf jaar daarna en van 8,5 tot het wat jezelf betreft een 10 is, dat duurt de rest van je leven. En dan nog red je het waarschijnlijk niet.

GuitarN00B007
30 januari 2010, 23:59
Speel je dan slordig ofzo? Of wil je te snel?


Ik speel idd slordiger en mijn "sound" is gewoon weg.. heel houterig en bleaghh.. Zwaar klote!

PS: ik hoor hier naast me: (leuk hoor vriendinnetje:P) "nouuuuu soms wil je ook wel te snel met het soleren" (ze bedoeld het wel lief denk ik;))

Luca P
31 januari 2010, 00:31
Ach dat hoort erbij.
Ik speel nu 32 jaar gitaar!
:crazyhappy::cheerup:
En ook ik heb zo mijn slechte dagen en lijk geen stap vooruit te komen.
En opeens gaat het ineens weer vooruit.
Komt allemaal goed. Als je te snel wilt ga je op je bek.
Gewoonlekker door ploegen en voor je het weet denk je terug aan dit topic en merk je dat je toch vooruit gang boekt.
Ahum.....dat is mijn advies.
Rock on!

GuitarN00B007
1 februari 2010, 23:08
Ik heb vandaag les genomen (erbij hoor;)) bij mijn oude gitaarleraar om het slaggitaar weer op te pakken en het ging goed:D:D whoe hoehoe hoe :noob:

RB-1
1 februari 2010, 23:32
Yes we can!:seriousf: Zie je nou wel...

Ik heb me (met uitzondering van fiddle en contrabas) alle bluegrassinstrumenten eigen gemaakt en dat was me toch een hindernisrace, dat wil je niet weten....:sssh:

De meeste vooruitgang boekte ik altijd met het tot op de noot uitzoeken en dan systematisch instuderen van hele kleine stukjes. Met name even teruggaan naar het ultrasimpele werk, maar dan wel werken aan 100% toon en expressie. En als ik dan de balen kreeg, gewoon even stoppen.
Later kon ik die kralen aaneenrijgen tot een echte ketting....
Dan weer verder op ontdekkingsreis tot ik ineens weer iets nieuws en onmogelijks kon spelen. Maar rammelen aan alle kanten, meneer!
Dus... back to basics.

En als je nu naar mijn inzending voor de riffcontest luistert, hoor je aan het eind de banjo, zoals ik die 37 jaar geleden wel wilde spelen maar waarvan ik nooit geloofde, dat ik het ooit zou kunnen. (Ik heb hele langzame reflexen en alles wat ik deed was een grote rommelzooi)