PDA

View Full Version : Guitar Rig 3 en cool edit pro 2.1 opnemen



Cn@rfi3ld
30 januari 2010, 14:40
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om gitaar partijen op te nemen met guitar rig 3 en Cool edit pro 2.1
Ik gebruik daarbij de USB omvormer van Behringer ; Guitar link UC6102.

Ik heb een laptop zonder line-in, maar wel een mic ingang.
Hoe moet ik de in -en ouput instellen in zowel guitar rig als in cool edit pro ?
Waarschijnlijk moet ik in het 'configuratie --> audio en geluiden' ook nog de in -en output instellen ?

Het gekke is, dat als ik in guitar rig iets inspeel met bijv een distorsion geluid, cool edit het wel opneemt maar alleen neemt hij de clean gitaargeluiden op. Het distorsion geluid uit guitar rig 3 word niet meegenomen tijdens een opname in cool edit pro terwijl ik deze wel kan horen als ik speel.

Het zal hem dus ergens zitten in het afstellen van de in -en outputs tussen de verschillende programma's.

Ik moet waarschijnlijk ergens ingeven dat de interne laptop geluidskaart moet opnemen in cooledit pro en het input signaal door de behringer usb port moet lopen?
Ook in guitar rig kan ik kiezen tussen of de interne geluidskaart als outpot en als input bijv. de behringer USB ?
De Behringer USB maakt gebruik van een eigen ASIO driver.

De kabel van de gitaar gaat naar de input van de Behringer USB en de output van hetzelfde apparaat gaat naar de mic ingang van de laptop.

Ik krijg het ook niet voor elkaar om bijvoorbeeld in beide programma's zowel de input als de output door de Behringer USB te laten lopen.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met de ASIO driver van de Behringer USB.
Ik heb ergens gelezen dat Cool edit pro 2.1 niet overweg kan met Asio ???

Wellicht is Asio4all een oplossing, ook geprobeerd ik krijg het niet voor elkaar.
Wie heeft er tips ?

Voorheen deed ik ditzelfde allemaal met een vaste pc, alleen had ik er een klein mengpaneel bij.
De output van de Behringer USB ging toen naar dat mengpaneeltje en van daaruit naar de line-in van de pc. Ook had ik de hoodtelefoon op dat mengpaneeltje aangesloten zodat ik ook het geluid kon horen van wat ik speelde en ondertussen nam cooledit het gewoon 1 op 1 op met distorsion.
Wat ik mij kan herinneren is dat ik in deze situatie WEL in BEIDE programma's de in -en output moest selecteren van de Behringer USB.

Alleen nu werkt het niet meer met de laptop om in beide programma's voor de in -en de output de ASIO in te stellen van de Behringer USB :-(

Maar het moet toch ook veel eenvoudiger kunnen ? zonder dat mengpaneeltje met een laptop ?

Wie o wie kan mij precies vertellen wat ik in beide programma's moet instellen wat betreft de in -en ouput ( interne laptop soundcard of Behringer USB ?? ).

Alvast bedankt !

Groet,
Franc

tidalwave_sideburns
30 januari 2010, 16:53
Misschien moet je de handleiding van Guitar Rig eens lezen, :D.

Binnen Guitar Rig kun je opnemen, daar zijn die "cassette decks" voor namelijk.

PanzerfaustNL
30 januari 2010, 21:09
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Ik krijg het niet voor elkaar om gitaar partijen op te nemen met guitar rig 3 en Cool edit pro 2.1
Ik gebruik daarbij de USB omvormer van Behringer ; Guitar link UC6102.

Ik heb een laptop zonder line-in, maar wel een mic ingang.
Hoe moet ik de in -en ouput instellen in zowel guitar rig als in cool edit pro ?
Waarschijnlijk moet ik in het 'configuratie --> audio en geluiden' ook nog de in -en output instellen ?

Het gekke is, dat als ik in guitar rig iets inspeel met bijv een distorsion geluid, cool edit het wel opneemt maar alleen neemt hij de clean gitaargeluiden op. Het distorsion geluid uit guitar rig 3 word niet meegenomen tijdens een opname in cool edit pro terwijl ik deze wel kan horen als ik speel.

Het zal hem dus ergens zitten in het afstellen van de in -en outputs tussen de verschillende programma's.

Ik moet waarschijnlijk ergens ingeven dat de interne laptop geluidskaart moet opnemen in cooledit pro en het input signaal door de behringer usb port moet lopen?
Ook in guitar rig kan ik kiezen tussen of de interne geluidskaart als outpot en als input bijv. de behringer USB ?
De Behringer USB maakt gebruik van een eigen ASIO driver.

De kabel van de gitaar gaat naar de input van de Behringer USB en de output van hetzelfde apparaat gaat naar de mic ingang van de laptop.

Ik krijg het ook niet voor elkaar om bijvoorbeeld in beide programma's zowel de input als de output door de Behringer USB te laten lopen.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met de ASIO driver van de Behringer USB.
Ik heb ergens gelezen dat Cool edit pro 2.1 niet overweg kan met Asio ???

Wellicht is Asio4all een oplossing, ook geprobeerd ik krijg het niet voor elkaar.
Wie heeft er tips ?

Voorheen deed ik ditzelfde allemaal met een vaste pc, alleen had ik er een klein mengpaneel bij.
De output van de Behringer USB ging toen naar dat mengpaneeltje en van daaruit naar de line-in van de pc. Ook had ik de hoodtelefoon op dat mengpaneeltje aangesloten zodat ik ook het geluid kon horen van wat ik speelde en ondertussen nam cooledit het gewoon 1 op 1 op met distorsion.
Wat ik mij kan herinneren is dat ik in deze situatie WEL in BEIDE programma's de in -en output moest selecteren van de Behringer USB.

Alleen nu werkt het niet meer met de laptop om in beide programma's voor de in -en de output de ASIO in te stellen van de Behringer USB :-(

Maar het moet toch ook veel eenvoudiger kunnen ? zonder dat mengpaneeltje met een laptop ?

Wie o wie kan mij precies vertellen wat ik in beide programma's moet instellen wat betreft de in -en ouput ( interne laptop soundcard of Behringer USB ?? ).

Alvast bedankt !

Groet,
Franc

Je verhaal maakt mij erg warrig, en dat is denk ik ook het grootste probleem.

1)
Guitar rig 3, stand alone, je hebt al opgemerkt dat je het gitaar geluid hoort met effect op het geluid, probeer eens eerst de interne recorder te gebruiken,
mocht dat lukken, dan hoeven we verder niet naar guitar rig te kijken, dan werkt dat.
De taperecorder werkt zoals dat altijd werkt, gewoon op het record knopje drukken:
http://www.purplehorses.nl/images/gitaarnet/guitarrig/taperecorder.jpg

Dat Cool Edit pro je geluid "droog" opneemt zonder effect is niet vreemd, zodoende kun je je geluid altijd nabewerken.

2)
Op het moment dat guitar rig als een plug in wordt gebruikt binnen een programma. Voorbeeld, Ableton Live 8 met guitar rig 3
http://www.purplehorses.nl/images/gitaarnet/guitarrig/ableton_guitarrig.jpg
Dan neemt guitar rig de settingen over van de host. Beste settingen zijn over het algemeen:
Asio - met als audio device de usb behringer.

Interne audio is over het algemeen niet zo goed en je kunt dus beter de usb kaart gebruiken.

Ik heb voor de lol cool edit pro 2 gedownload en toen geprobeerd op te nemen via guitar rig, maar daar kon ik al heel snel mee stoppen.

Nope, won't work since it doesn't support neither VST, DX or RTAS plugins. The name "CoolEdit" is no more; the company behind - Syntrillium - was bought out by Adobe a few years ago, and CoolEdit was renamed Audition. Only the latest version - 3 - supports VSTs like GuitarRig properly. Do yourself a treat and check out the demo at least; you will recognize enough from CoolEdit to start working right away, but there are also a lot of new features and improvements since then. If you're into multitrack audio editing at all, this program is an enormous bang for the buck (why go ProTools?).

Cool Edit Pro 2 ondersteunt geen vst. Dus je kunt de combinatie niet gebruiken. Reaper (http://www.cockos.com/reaper/) is dan een goede vervanging.