PDA

View Full Version : Analoge delay en reverb pedaal



sjaak1990
30 januari 2010, 12:50
Ik zie door de bomen het bos niet meer, ik heb niet veel ervaring met pedalen maar weet wel wat ik wil.

Budget maximaal zo'n 200 euro en het liefst 2e hands. Als ik een pedaal goed 2e hands kan kopen en het veelbelovend lijkt dan vind ik het handig om te kopen om te proberen.

Het gaat als eerste om de delay, ik ben niet op zoek naar heel lange delays maar gewoon extra diepte in het geluid en een soort delay als Andy Timmons: http://www.youtube.com/watch?v=-CDklxuTS0E

Wat ik ook veel gebruik is feedbackende delay dus als het mogelijk is zou ik 2 delay opties die met de voet te bedienen handig vinden.
Feedback delay: http://www.youtube.com/watch?v=JQz_WjTn68U
Zoals bij de intro en verderop bijvoorbeeld bij 2:07

Wil geen al te heldere delay maar ook niet een al te doffe en geen tone suck. Ik zou het mooi vinden als er ook een reverb inzit, zoals bij een Hughe&Kettner repliflex alleen die schijnt nogal tone te kunnen zuigen. Een losse Reverb zou ook kunnen.

Mijn setup:
Carl Martin compressor/limiter -->Carl martin Hot'n Buff mk3 --> MI Crunch box --> Brunetti xl r-evo (loop)--> Carl Martin Trem o vibe --> Carl Martin Chorus --> (moet de delay komen) -->Brunetti 2x12 met v30's.
Gebruik soms Een London City DEA in stereo erbij, dus stereo chorus en stereo delay zou misschien een mogelijkheid zijn maar geen must.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waar ik naar op zoek ben en hoop dat er mensen zijn met suggesties :)

Henri H
30 januari 2010, 14:45
Andy T. gebruikt twee EHX Memory Mans.
Zie ook dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Cz3h5jOb6dw (2:46)

Je wilt geen 19" unit?
Een Rocktron Intellifex (tweedehands rond de €200,-) heeft zeer mooie en goede reverbs, weet niet of die goed genoeg zijn voor jou.

sjaak1990
30 januari 2010, 20:36