PDA

View Full Version : gt-6 aanrader?



Jelle6
30 januari 2010, 11:35
Hey,

Raden jullie mij de gt-6 van boss aan?
Ik heb nu de gt-3 alleen bepaalde geluiden vind ik niet geweldig.
Ik speel eigenlijk alleen clean, chorus en soms lichte distortion en soms harde distortion.

Ik hoorde dat de gt-6 nog slechtere kwaliteit geluiden dan de gt-3 had?
Klinkt de gt-6 goed, of kan ik beter geluik overtstappen naar de gt-8 of gt-10.


grtz,
Jelle

:zz:

ThaBluesBreaker
30 januari 2010, 11:37
Als je alleen clean en chorus speelt, 2 losse pedalen kopen. Klinkt geheid beste als je een goeie koopt.

Jelle6
30 januari 2010, 11:46
Ja, maar in en ander topic schreef ik al dat ik in verschillende liedjes verschillende instellingen van pedalen wil hebben.
Dus koos ik voor een multieffect waar je alles in kan programmeren ;).
En ik heb op het moment geen geld(tenzij ik mijn gt-3 verkoop).
Ik kan wel losse pedaaltjes kopen alleen ik speel in veel bands en heb meestal elke week wel een oefening, en als ik dan allemaal pedaaltjes moet gaan kopen kost het weer tijd.

Graag geen discussie

:punk:

ThaBluesBreaker
30 januari 2010, 11:56
Of je koopt mijn boss me-50 voor 150 euro.

Ok ik ben weg, ik heb niks zinnigs te zeggen over de gt versies.

Swan
30 januari 2010, 12:39
Graag geen discussie

:punk:

een slotje dan maar?

sjaak1990
30 januari 2010, 14:28
Mijn chorus heeft 2 schakelbare modes, drive/boost pedaal ook, moet dan genoeg zijn toch?

Henri H
30 januari 2010, 14:51
Of je neemt een 19" multi-effect, en gebruikt een (paar) drive peda(a)l(en) erbij?

Wat voor versterker gebruik je?
Wat voor muziek maak je?

Jelle6
8 februari 2010, 15:47
Ik maak pop en rock.
Ik heb dus verschillende drive pedaaltjes nodig.
Ik heb nu van mijn vader een pedaaltje geleend.
Van tc electronic een distortion.
Die klinkt ineens super goed.
Ik zoek nu op marktplaats een mooi wah pedaaltje.
Ik dacht aan die van carl martin(maar die staan niet op marktplaats) of die van boss(die staan wel op marktplaats).
Verder gaat een pedalenbord veel geld kosten door al die verschillende drive pedaaltjes die ik nodig ga hebben ;)

Wat voor rack effects raden jullie mij aan?

Henri H
8 februari 2010, 16:28
....Wat voor versterker gebruik je?....

Afhankelijk van je versterker (of hij een FX loop heeft) zou je kunnen kijken naar een Rocktron Replifex of gelijkwaardig.
Ik noem de Replifex omdat die 2e hands nog wel te vinden is en niet extreem duur is, bovendien gebruik ik hem zelf ook. ;)
Een G-Major I zou je ook naar kunnen kijken, maar die schijnt wat meer toon te zuigen, bovendien vond ik de phaser daarvan behoorlijk slecht.
Ik heb een GP-8, GT-5 en later een GT-8 gehad, maar vond de Overdrive en Distortion geluiden ook niet echt bruikbaar.
Een Replifex heeft geen Overdrives of Distortions maar de rest v.d. effecten zijn eigenlijk allemaal erg bruikbaar.
Als je later meer geld hebt kun je kijken of je het 19" apparaat kunt vervangen voor een aantal pedalen.
Je kunt natuurlijk ook kijken of je de GT-3 via de 4 kabel methode (4CM) kunt gebruiken (i.c.m. een paar drive pedaaltjes), is erg veelzijdig, maar ook ingewikkelde materie.
De GT-3 staat wel bekend als één v.d. betere BOSS multi-effects dacht ik.
Wist je dat er speciaal GT-X forum (http://www.bossgtcentral.com/) is?

Jelle6
12 februari 2010, 16:35
Op mijn gt-3 is op marktplaats 140 euro geboden. Ik mag een gt-6 voor 120 euro hebben. Die ga ik dus kopen. Ik kijk wel of die bevalt.

Schuey
12 februari 2010, 16:41
Wow zo een deal zeker doen ja :D

Liquid_Metal
12 februari 2010, 16:44
Is een goede deal, maar GT3 of GT6, het blijft hetzelfde straatje.

Jelle6
12 februari 2010, 17:54
Maar ik vind het fijn dat de gt-6 een cry wah heeft, real time geluiden veranderen, en een knop als je het expressiepedaal indrukt om wah aan te doen.
Zijn er nog meer nieuwe mogelijkheden op de gt-6? Dan bedoel ik niet nieuwe effecten maar handige dingen...

Swan
13 februari 2010, 12:16
Dat heeft je GT3 ook hoor.

Jelle6
14 februari 2010, 21:46
de gt-3 heeft geen cry-wah. De gt-3 heeft maar 1 saaie wah

Mitch
14 februari 2010, 21:54
Een GT6 voor zo weinig? Nou, dan ligt de markt daarvoor volledig op zijn gat of er mankeert iets aan. Hoe dan ook, GT3 en 5 liggen erg in elkaar verlengde, 6 is iets beter, maar ik vind het pas acceptabel worden bij de GT8. Maar die is weer wat lastiger in te stellen dan de 6.
De drives blijven toch erg matig hoor. En de wahs zijn nog steeds een matig aftreksel van een normale wah. Verkijk je asjeblieft niet op de hoeveelheid modellen die aan boord zijn.

Tja...ik begrijp het wel als je verschillende presets nodig hebt, maar als je basissound op zich erg mooi is ( heb even gemist wat je gear is verder) dan zou ik eerder richting 19"en midi kijken als je hoofdzakelijk choruses nodig hebt in plaats van naar een GTx te kijken. Tijdje terug ook weer iemand over gehoord die een bloedmooie en waanzinnig klinkende gitaar kwam testen. En voorwaar: de sublieme sound werd op ongeëvenaarde wijze volledig de afgrond in geholpen :rockon:

Jelle6
16 februari 2010, 10:45
Heel veel mensen die ik ken hebben multieffects. Alleen iemand die heel veel optreed en erg veel cd's maakt heeft aparte pedaaltjes.
Maar ik koop gewoon die gt-6 voor 120 euro.
Ik koop denk ik nog een wah pedaal bij.
extern pedaal voor pedal drive. pedaal op de gt-6 gebruik ik voor volume.
ik koop ook nog een extern control pedaaltje van boss(zo'n klein ding) als tap tempo.
Zo heb ik de gt-6 als combinatie met andere pedalen.
Ik speel dus veel liedjes, sommige effecten gebruik ik maar in 1 liedje. Daar is de gt-6 voor, die heeft veel effecten. Misschien van slecht geluid maar als ik gauw 1 geluid wil hebben ga ik niet allemaal nieuwe pedaaltjes kopen.
De wah is inderdaad heel slecht. Daarom koop ik ook dat wah pedaal van boss(of raden jullie mij een ander pedaal aan?).

Jelle6
16 februari 2010, 10:46
Heel veel mensen die ik ken hebben multieffects. Alleen iemand die heel veel optreed en erg veel cd's maakt heeft aparte pedaaltjes.
Maar ik koop gewoon die gt-6 voor 120 euro.
Ik koop denk ik nog een wah pedaal bij.
extern pedaal voor pedal drive. pedaal op de gt-6 gebruik ik voor volume.
ik koop ook nog een extern control pedaaltje van boss(zo'n klein ding) als tap tempo.
Zo heb ik de gt-6 als combinatie met andere pedalen.
Ik speel dus veel liedjes, sommige effecten gebruik ik maar in 1 liedje. Daar is de gt-6 voor, die heeft veel effecten. Misschien van slecht geluid maar als ik gauw 1 geluid wil hebben ga ik niet allemaal nieuwe pedaaltjes kopen.
De wah is inderdaad heel slecht. Daarom koop ik ook dat wah pedaal van boss(of raden jullie mij een ander pedaal aan?).


En ik treed maar 2 keer per maand op. Dus ik ga niet super veel geld uitgeven

peter_heijnen
16 februari 2010, 12:04
Je hoeft ook niet veel geld uit te geven, koop de m9 van line6 en een expressiepedaal en al je wensen zijn vervuld.

Bates15
16 februari 2010, 12:45
ik neem (nog ) geen cd's op en speel maar 1 keer in de week en ben toch hard een pedalen verzameling aan het opbouwen. . . Noem het maar GAS. .

Die opmerking heeft me toch wel aan het denken gezet. Wat is het keerpunt om een multi of juist pedalen te scoren. Waar ligt de grens? Volgens mij is het puur geluiden afhankelijk en niet van het aantal gigs dat je hebt? Of mis ik iets. .

paulusdeBKB
16 februari 2010, 13:35
De factoren 'tijd' en 'geld' niet vergeten.

Jelle6
16 februari 2010, 21:53
de distortions vind ik zoiezo slecht van de gt-3, dus heb ik een extern distortion pedaal van tc electronic. klinkt erg goed, en daar speel ik veel mee. maar flanger chorus en phaser(modulatie) klinken erg goed. dus daar houd ik het bij. wah is ook slecht. maar ik heb ook niet veel tijd om een heel pedaalbord aan te kopen. ik moet al die pedalen gaan kopen en dan heb ik een optreden zonder bijv. chorus omdat ik die nog moet kopen :S.
ik zal in de zomervakantie als ik geen optredens heb eens gaan zoeken. maar nu heb ik daar geen tijd voor.

Jelle6
17 februari 2010, 20:37
hoi,

ik heb nu de gt-6, mooi ding voor 120 euro.
klinkt goed, veel mogelijkheden enz. enz.
alleen in de handleiding staat dat je een effect bijv. wah kan in of uitschakelen als je het expressie pedaal diep indrukt.
Alleen onder het expressiepedaal zit niet echt een knop. alleen een demper, en het werkt dus niet... weet iemand een oplossing? voor de rest doet alles het en is het een geweldig apperaat :D.


grtz,
Jelle

Tankman
18 februari 2010, 00:01
hoi,

ik heb nu de gt-6, mooi ding voor 120 euro.
klinkt goed, veel mogelijkheden enz. enz.
alleen in de handleiding staat dat je een effect bijv. wah kan in of uitschakelen als je het expressie pedaal diep indrukt.
Alleen onder het expressiepedaal zit niet echt een knop. alleen een demper, en het werkt dus niet... weet iemand een oplossing? voor de rest doet alles het en is het een geweldig apperaat :D.


grtz,
Jelle

Bekend probleem van Boss. Je moet er redelijk hard op drukken. Gewoon met je voet op het pedaal en je volle gewicht voorover drukken. Moet lukken. Ik weet niet hoe het verder met Boss zit, maar met Digitech kon je de gevoeligheid van die knop instellen. Je ziet hem idd niet, maar hij is er wel!

Jelle6
18 februari 2010, 09:10
oke, ik zal 't eens proberen :). thanks!

Hoor je trouwens een klik ofzo. als je 'm indrukt?
Dan weet je dat je 'm hebt ingedrukt...

Jelle6
18 februari 2010, 10:26
Het werkt!!!
kan dit ook met dat externe pedaal met die knop eronder?

Tankman
18 februari 2010, 10:59
oke, ik zal 't eens proberen :). thanks!

Hoor je trouwens een klik ofzo. als je 'm indrukt?
Dan weet je dat je 'm hebt ingedrukt...

Volgens mij geen klik. Je zal gewoon moeten luisteren of hij aan staat of niet.


Het werkt!!!
kan dit ook met dat externe pedaal met die knop eronder?

Que?:???:

Jelle6
18 februari 2010, 12:24
die 100-l dinges

Jelle6
20 februari 2010, 14:40
hoi,

ik heb nu een probleem.
Ik wil een schakelpedaal extern met een externe volumepedaal gebruiken(ev-5).
Nu wil ik die allebei aansluiten op de externe aansluiting van de gt-6. die heeft maar 1 opening. nu las ik iets van de pcs-31 snoer. maar het is me niet helemaal duidelijk.
want ik zou graag de ev-5 als pedal drive willen gebruiken en het ingebouwd pedaal van boss gebruiken als volume of wah pedaal.
Het schakelpedaal wil ik gebruiken als tap tempo.
Hoe doe ik dit?


Met vriendelijke groet,
Jelle