PDA

View Full Version : HNGD ! Hallo Katje !



iwamoto
30 januari 2010, 01:14
Jawel, daar istie dan !

http://imgur.com/gC0wM.jpg

De Squier Affinity 'Hello Kitty! Edition'

Gemaakt van multiplex met een neck van lucifer hout en reserve magneet pickup, dit ding is echt vet !

Volgende maand Sperzel lockings erop en iets Dimarzioziaans in de brug, maar wat, miss. steve morse sig oid ?

anyway, hele shoot is hier
http://www.facebook.com/album.php?aid=51831&id=1261606792&l=dc1663aefe

en een haastklus van een opname, hier:
http://www.youtube.com/watch?v=vIKpA7nsqBc

Chocola
30 januari 2010, 01:39
Lol deze staat ook al een tijd op mijn lijstje :D. Hij is zo gruwelijk :D.

Shaggy
30 januari 2010, 03:43
Hahaha leuk man, foto is ook geniaal.

Michael AE
30 januari 2010, 03:45
Vet! Jammer dat er geen 7-string van is.

DeiDRagonas
30 januari 2010, 06:26
Och jee.. Een Hello Kitty! Nou, gefeliciteerd dan maar ej.

Laatst in Tonika viel mijn dochtertjes oog ook op deze gitaar "PAAAAP!! Een ROZE gitaar met NIJNTJE erop!! Aaaah.. Mag ik die??? Mag het, mag het??" En maar zeuren of ze hem mocht kopen joh... Ze is bijna vier.. Hmpf.
:lp:

budje
30 januari 2010, 06:49
hahaha gefeliciteerd :blast:

Je moet een echte vent zijn om daarmee het podium op te durven :seriousf:

JeroenSchaaf
30 januari 2010, 07:40
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! gaaf ding!


Och jee.. Een Hello Kitty! Nou, gefeliciteerd dan maar ej.

Laatst in Tonika viel mijn dochtertjes oog ook op deze gitaar "PAAAAP!! Een ROZE gitaar met NIJNTJE erop!! Aaaah.. Mag ik die??? Mag het, mag het??" En maar zeuren of ze hem mocht kopen joh... Ze is bijna vier.. Hmpf.
:lp:

Dude dat was ik hoor! Niet je dochter ;):cheerup:

wietse
30 januari 2010, 07:44
wist niet dat je linkshandig was iwa, een lefty hello kitty zie je niet zo vaak.

Les Strat
30 januari 2010, 08:21
hij is ook niet linkshandig, zie filmpje

Ezyduck
30 januari 2010, 10:35
Rock on dude ! Fijn master of muppets van Ironica spelen !

Wiellem
30 januari 2010, 10:44
Haha blijft een geniale gitaar :seriousf:

Geoffrey
30 januari 2010, 11:26
http://jamie-online.com/random-jamz/wp-content/uploads/2009/06/facepalm.jpg

Orbis
30 januari 2010, 11:27
Haha, schitterende foto!

Je gaat ook echt de moeite nemen om je roze monster op te leuken naar een salonfähige gitaar?

EuroCinema
30 januari 2010, 11:43
:cheerup: Ik vind dit echt superleuke gitaren! (maar ik heb ook een blue flower tele gehad :sssh:)

Midwolda
30 januari 2010, 11:47
http://cdn0.knowyourmeme.com/i/6512/original/DoubleFacePalm.jpg
:D

wietse
30 januari 2010, 12:22
hij is ook niet linkshandig, zie filmpje

op de foto wel!

VanMeekeren
30 januari 2010, 12:28
http://jamie-online.com/random-jamz/wp-content/uploads/2009/06/facepalm.jpg

Ja, meer kun je er niet over zeggen. Dit neem je toch niet serieus meer? :dontgeti:

Ik meende trouwens dat die halzen gemaakt werden van pallet-hout. :o

Van Meekeren

YannickH
30 januari 2010, 12:36
ik snap niet waarom je zo iets koopt:dontgeti:

macwilliams
30 januari 2010, 13:07
Omdat dit gaaf is. Omdat wanneer je mans genoeg bent dit kan hebben.
Hell kutty FTW all THE way:blast:

Chocola
30 januari 2010, 13:08
ik snap niet waarom je zo iets koopt:dontgeti:

Kijk, het is logisch dat je het niet snapt, je snapt het of je snapt het niet en er is geen middenweg :D.

Geoffrey
30 januari 2010, 13:29
Of je wil het niet snappen.. ;)

rijsberman
30 januari 2010, 13:42
Ik wil er ook een. Helaas zit staat de Wife Acceptance Factor momenteel nogal laag genoteerd voor dit model. ;)

Kim Wilson
30 januari 2010, 13:53
Gefeli Iwa!

Ik vind ze ook gaaf. Ik probeer zo´n ding er hier ook nog steeds door te drukken met de smoes dat ie dan voor mijn dochter is. Mijn vrouw vindt dat echter nog niet nodig, want "het kind is nog maar 3 jaar oud".

Plant
30 januari 2010, 13:55
Geweldig :seriousf: En je bent niet de enige, kijk maar eens bij de related video's rechtsonder. De "Seek and distroy" solo word er ook op gespeeld.

Mogelijk een nieuwe trend? Tijdens aankomende Pinkpop bands die erop spelen? RAMMS+EIN misschien?

Een gat in de markt. De Spongebob strat kun je ook kopen. Een vintage serie met Barbapappa-figuren erop?

Terminus
30 januari 2010, 14:11
Was er maar een linkshandige versie, dan had ik het wel geweten...

Serieus, volgens mij wisten ze bij Squier dat metalgitaristen die dingen voor de grap gingen kopen, anders hadden ze geen vaste brug met humbucker gedaan.

Steven Otto
30 januari 2010, 14:26
hoe ongelofelijk cool is dat! :cheerup:

YannickH
30 januari 2010, 15:38
die "plank"want een gitaar noem ik het niet,is gewoon 100%Gay met de hoofdletter G!!!

Chocola
30 januari 2010, 15:46
die "plank"want een gitaar noem ik het niet,is gewoon 100%Gay met de hoofdletter G!!!

Nouw zeg :(. Doe eens niet zo radicaal :D.

Je bent gewoon jaloers op deze vet gruwelijke deathmetal gitaar! :seriousf:

Hoogie
30 januari 2010, 15:47
Die plank is niet gay, maar METAL:blast:

YannickH
30 januari 2010, 16:06
Die plank is niet gay, maar METAL:blast:

dan betekend metal toch wel heel iets anders hier in belgië dan in holland ze

Wausser
30 januari 2010, 16:08
dan betekend metal toch wel heel iets anders hier in belgië dan in holland ze

Zeur toch niet zo, het is zoals iemand hier eerder al zei: hate it or love it. Jij vindt hem kut en dat weten we nu wel.


Persoonlijk vind ik hem echt super gaaf, en lijkt me echt vet om er mee op te treden

YannickH
30 januari 2010, 16:11
Zeur toch niet zo, het is zoals iemand hier eerder al zei: hate it or love it. Jij vindt hem kut en dat weten we nu wel.


Persoonlijk vind ik hem echt super gaaf, en lijkt me echt vet om er mee op te treden

haha dan wil ik de reactie wel is zien van het publiek XD

Chocola
30 januari 2010, 16:15
haha dan wil ik de reactie wel is zien van het publiek XD

Lijkt me nog het vetst als Alexi of andere uber metal speler er mee op het podium komt :D. Witte EMG erin en gaan met die banaan :p.

YannickH
30 januari 2010, 16:17
Lijkt me nog het vetst als Alexi of andere uber metal speler er mee op het podium komt :D. Witte EMG erin en gaan met die banaan :p.

mja geef hem een esp of een hallo kitty,fatsoenlijk geluid komt er toch niet uit...
ik heb zo'n spijt van men naam hier op het forum.
op youtube enzo is hij goed maar als je hem live ziet ga je letterlijk lopen!

Chocola
30 januari 2010, 16:20
mja geef hem een esp of een hallo kitty,fatsoenlijk geluid komt er toch niet uit...
ik heb zo'n spijt van men naam hier op het forum.
op youtube enzo is hij goed maar als je hem live ziet ga je letterlijk lopen!

Ik heb hem twee keer live gezien en vond hem erg goed hoor :???:. Iets minder bewerkt e.d. dan op de studioopnamen maar hij speelde live nog sneller dan op de records. Hij had ook steeds leuke variaties enzo bij veel nummers.

Misschien moet je er nog eens heen, wellicht heeft hij gewoon ruk gespeeld maar keer :p. Ik ben alleen wel wat minder blij met zijn nieuwe amps, ik hou gewoon niet van die JCM800 Kerry King dingen..., sowieso heb ik het niet zo op de JCM800 :p.

Kim Wilson
30 januari 2010, 17:44
Met een zwarte powerstrat wordt iedereen "true". Echte kerels hebben dat niet nodig en hebben een Hello Kitty gitaar. :)

denblommme
30 januari 2010, 17:50
Belg die hem ubermetal vindt!!!!

Rinze
30 januari 2010, 17:56
Met een zwarte powerstrat wordt iedereen "true". Echte kerels hebben dat niet nodig en hebben een Hello Kitty gitaar. :)
Powerstrats ( is de term niet superstrats?) zijn voor mietjes.

Gothra
30 januari 2010, 18:46
Superstrat!


Die gitaar is écht wel metal, ook in nederland! Maar hij is pas bruut als er een EMG in zit en een FR!

macwilliams
30 januari 2010, 19:18
die "plank"want een gitaar noem ik het niet,is gewoon 100%Gay met de hoofdletter G!!!

it takes one to know one.

Dat ding is übèrphat geweldig.

Hiro
30 januari 2010, 20:41
waar ken je ze kopen mijn vriendin wil er een, en i wil er mee optreden :P

Gothra
30 januari 2010, 20:44
feedback, rockpalace ook volgens mij. Anders bij de duitse winkels vast wel

EuroCinema
30 januari 2010, 21:34
Bang zijn dat je eruit ziet als een mietje is voor mietjes. Echte mannen durven roze gitaren te bespelen!

Quicksilver
30 januari 2010, 23:08
Het lijkt me geweldig om op een of andere metal-gebeuren op te treden, en dan het podium opkomen met zo'n gitaar. Lijkt me een leuk deel voor een act ofzo, en dan snel andere gitaar pakken voor ze met spullen beginnen te gooien :rockon::seriousf:

Ohjah: Gefeliciteerd :)

pannekoek
30 januari 2010, 23:12
Het lijkt me geweldig om op een of andere metal-gebeuren op te treden, en dan het podium opkomen met zo'n gitaar. Lijkt me een leuk deel voor een act ofzo, en dan snel andere gitaar pakken voor ze met spullen beginnen te gooien :rockon::seriousf:

Ohjah: Gefeliciteerd :)

ik zou het zo doen!

mocht iemand een hello kitty strat hebben met een emg of blackout erin, dan treed ik er met alle plezier mee op!!!

Quicksilver
30 januari 2010, 23:13
ik zou het zo doen!

mocht iemand een hello kitty strat hebben met een emg of blackout erin, dan treed ik er met alle plezier mee op!!!

Klopt, en binnenkort zullen we ook EMG's kunnen kopen met gold-plated covertjes, chrome-plated en volgens mij ook wit, dus lekker bijpassend en totaal onverwacht.. :rockon:

Oeps: die is er dus al een poosje.. http://www.thomann.de/nl/emg_81_wh.htm

vulvasonic
31 januari 2010, 02:03
FELECIWA!!!

Geinig ding. Ik zou zelf alleen die body (multiplex) nooit durven vertrouwen. Dan kunnen ze me hier nog 1000x proberen wijs te maken dat het multiplex van NU niet te vergelijken is met het multiplex van TOEN, maar ik blijf eigenwijs.

Had het ding een gelamineerde body van 7 of 8 stukken elzen, dan had ik er allang een gehad.

:cheerup:

:cool:

wietse
31 januari 2010, 05:53
Geinig ding. Ik zou zelf alleen die body (multiplex) nooit durven vertrouwen.



wat verttrouw je niet aan multiplex vulva?
een multiplex body is beresterk, veel sterker dan een body van een mooi stuk hout.

macwilliams
31 januari 2010, 06:43
Dan kun je hem mooi als schild gebruiken.

vulvasonic
31 januari 2010, 08:07
wat verttrouw je niet aan multiplex vulva?
een multiplex body is beresterk, veel sterker dan een body van een mooi stuk hout.

Jij bent één van die mensen die me daarvan eerder al eens hebt proberen te overtuigen. Er zijn veel soorten multiplex en een aantal daarvan is zonder enige twijfel beresterk. Als je een plank zoekt met een dikte van 18mm en je wilt daarmee een schap maken dat 6 kistjes vol zwaar gereedschap moet kunnen dragen, dan kun je daarvoor beter een goed, zwaar stuk multiplex gebruiken dan een stukje hardhout.

Een plank is echter geen gitaar. En om je een klein beetje tegemoet te komen, ik kán me voorstellen dat een gitaar met een multiplex body icm een gelijmde halsconstructie dat stevig verankerd is in een perfect sluitende pocket met een groot lijmoppervlak, zeker niet slecht hoeft te zijn.

Maar gitaren waarvoor een uitsparing moet worden gemaakt die relatief ondiep is en waarbij de hals met schroeven moet worden vastgezet op een veels te dun stuk stuk, kunnen snel zorgen voor slijtage van de afzonderlijke lagen, waardoor kleine breukjes en zwakke plekken kunnen ontstaan.

Mijn eerste electrische gitaar van Maya. Het was een SG model met een geschroefde hals op een multiplex body. Na een jaar daar (zeer intensief) op te hebben, vertoonde de body scheurtjes die vanuit de neckpocket schuin over de voor- en achterzijde van de body duidelijk zichtbaar waren en die langzaam steeds verder door bleven lopen.
Op vrijwel alle gitaren van mij zijn dergelijke scheurtjes te ontdekken, maar deze zijn veel korter en bovendien zijn het slechts haarscheurtjes in de lak. Ik kan me helaas NIET aan de indruk onttrekken, dat de scheurtjes op de Maya doorlopen tot onder de lak.

Hoedanook, het gevolg hiervan was dat de gitaar zich niet meer liet stemmen. De hals geen steeds meer zwabberen, de octaafzuiverheid was niet meer af te stellen en ik zag geen andere mogelijkheid dan op zoek te moeten naar mijn eerste 'serieuze' kwaliteitsgitaar (dat werd uiteindelijk een Fender stratocaster).

Toevallig nam ik rond die tijd mijn eerste demo op en we hadden wat gigs. Mijn strat had ik nog niet (zou nog twee maanden duren) en dus moest ik noodgedwongen een beroep doen op de gulheid van mijn beste vriend, die mij zijn Ibanez Blazer uitleende.

Ik heb ook nog een Precission bas van multiplex. Dat ding heeft inmiddels een actie van een kleine decimeter, terwijl het ding bij aankoop nog prima was afgesteld. Irritant, want een vriend van me kocht in diezelfde tijd een Squire P-Bass voor 50 gulden meer, maar zo stabiel als een tet (en een veeeeeel beter geluid)!

Andere vrienden vervloekten hun van multiplex voorziene gitaren om exact dezelfde redenen.

Wellicht ben ik onnodig pessimistisch, maar ik mag aannemen dat je het me niet kwalijk zal nemen, dat ik er na zulke ervaringen wat terughoudend in geworden ben.

Overigens zijn dit allemaal voorbeelden uit de periode 1980/1983. Misschien zegt dat iets?
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik sindsdien noooit meer een gitaar met een multiplex body in mijn handen heb gehad. Dus mócht er in die zin veel varanderd zijn, dan is dat volledig aan mij voorbij gegaan.

:D



Vrienden van mij hadden dezelfde problemen

Les Strat
31 januari 2010, 08:25
wat verttrouw je niet aan multiplex vulva?
een multiplex body is beresterk, veel sterker dan een body van een mooi stuk hout.

Ja prijs je multiplex gitaren maar hoog aan :D

Chocola
31 januari 2010, 11:35
Jij bent één van die mensen die me daarvan eerder al eens hebt proberen te overtuigen. Er zijn veel soorten multiplex en een aantal daarvan is zonder enige twijfel beresterk. Als je een plank zoekt met een dikte van 18mm en je wilt daarmee een schap maken dat 6 kistjes vol zwaar gereedschap moet kunnen dragen, dan kun je daarvoor beter een goed, zwaar stuk multiplex gebruiken dan een stukje hardhout.

Een plank is echter geen gitaar. En om je een klein beetje tegemoet te komen, ik kán me voorstellen dat een gitaar met een multiplex body icm een gelijmde halsconstructie dat stevig verankerd is in een perfect sluitende pocket met een groot lijmoppervlak, zeker niet slecht hoeft te zijn.

Maar gitaren waarvoor een uitsparing moet worden gemaakt die relatief ondiep is en waarbij de hals met schroeven moet worden vastgezet op een veels te dun stuk stuk, kunnen snel zorgen voor slijtage van de afzonderlijke lagen, waardoor kleine breukjes en zwakke plekken kunnen ontstaan.

Mijn eerste electrische gitaar van Maya. Het was een SG model met een geschroefde hals op een multiplex body. Na een jaar daar (zeer intensief) op te hebben, vertoonde de body scheurtjes die vanuit de neckpocket schuin over de voor- en achterzijde van de body duidelijk zichtbaar waren en die langzaam steeds verder door bleven lopen.
Op vrijwel alle gitaren van mij zijn dergelijke scheurtjes te ontdekken, maar deze zijn veel korter en bovendien zijn het slechts haarscheurtjes in de lak. Ik kan me helaas NIET aan de indruk onttrekken, dat de scheurtjes op de Maya doorlopen tot onder de lak.

Hoedanook, het gevolg hiervan was dat de gitaar zich niet meer liet stemmen. De hals geen steeds meer zwabberen, de octaafzuiverheid was niet meer af te stellen en ik zag geen andere mogelijkheid dan op zoek te moeten naar mijn eerste 'serieuze' kwaliteitsgitaar (dat werd uiteindelijk een Fender stratocaster).

Toevallig nam ik rond die tijd mijn eerste demo op en we hadden wat gigs. Mijn strat had ik nog niet (zou nog twee maanden duren) en dus moest ik noodgedwongen een beroep doen op de gulheid van mijn beste vriend, die mij zijn Ibanez Blazer uitleende.

Ik heb ook nog een Precission bas van multiplex. Dat ding heeft inmiddels een actie van een kleine decimeter, terwijl het ding bij aankoop nog prima was afgesteld. Irritant, want een vriend van me kocht in diezelfde tijd een Squire P-Bass voor 50 gulden meer, maar zo stabiel als een tet (en een veeeeeel beter geluid)!

Andere vrienden vervloekten hun van multiplex voorziene gitaren om exact dezelfde redenen.

Wellicht ben ik onnodig pessimistisch, maar ik mag aannemen dat je het me niet kwalijk zal nemen, dat ik er na zulke ervaringen wat terughoudend in geworden ben.

Overigens zijn dit allemaal voorbeelden uit de periode 1980/1983. Misschien zegt dat iets?
Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik sindsdien noooit meer een gitaar met een multiplex body in mijn handen heb gehad. Dus mócht er in die zin veel varanderd zijn, dan is dat volledig aan mij voorbij gegaan.

:D



Vrienden van mij hadden dezelfde problemen


Deze Squier heeft geen multiplex body, maar een van Agathis. Het is een houtsoort die qua toon het meest in de buurt komt van Alder, alleen dan een stuk kutter en toonlozer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Agathis <-- bekijk die link eens :). Ik heb regelmatig gespeeld op die Hello Kitty en het klinkt ook gewoon niet naar multiplex ofzo, al moet je wat beter dan bij Alder luisteren om wat hout terug te horen.

Zoek eens op google naar "Agathis guitar body", dan krijg je genoeg topics te zien waarin de vergelijking wordt gemaakt tussen Alder en Agathis enzo. Dan zul je zien dat de dichtheid iets minder groot is en dan de tonale eigenschappen vrij gelijk zijn.

Dat moest ik even kwijt omdat iedereen hier aan het flamen is op multiplex body's in een Squier topic :p. Overigens wordt Agathis ook wel eens gezien als "het goedkope elzenhout".

wietse
31 januari 2010, 12:47
Mijn eerste electrische gitaar van Maya. Het was een SG model met een geschroefde hals op een multiplex body. Na een jaar daar (zeer intensief) op te hebben, vertoonde de body scheurtjes die vanuit de neckpocket schuin over de voor- en achterzijde van de body duidelijk zichtbaar waren en die langzaam steeds verder door bleven lopen.
Op vrijwel alle gitaren van mij zijn dergelijke scheurtjes te ontdekken, maar deze zijn veel korter en bovendien zijn het slechts haarscheurtjes in de lak. Ik kan me helaas NIET aan de indruk onttrekken, dat de scheurtjes op de Maya doorlopen tot onder de lak.



en daar noem je al het probleem, het is een SG met geschroefde hals 9 van de 10 bolt on sg's hebben hier last van, komt simpel genoeg omdat het hielblok veel te dun is zeker als ze de originele dunne body willen benaderen, en dan maakt het niet uit wat voor hout er is gebruikt, er zit gewoon te weinig vlees daar om stevig te zijn.
wat die bas aangaat dan ben ik eerder bang dat de hals de boosdoener is, multiplex is zoals jezelf al zegt veel stijver, dat trekt echt niet snel krom.
zou dan ook maar bij ES modellen uit de buurt blijven die zijn van triplex ook de dure gibsons alleen noemen ze dat dan laminated wood, dat is hetzelfde als triplex.



Ja prijs je multiplex gitaren maar hoog aan :D

nee hoor, het is gewoon een heel stevig materiaal, alleen kwa klank door de vele lijm die er in verwerkt zit niet optimaal.
maar het kan erger ik heb ook een paar gitaren gemaakt van MDF er tussen.

Les Strat
31 januari 2010, 13:23
wat is dat precies?

vr.gr

Rinze
31 januari 2010, 13:29
wat is dat precies?

vr.gr

De Barbapapa onder de houtsoorten. Geen structuur, heel dicht en zo dood als een pier, heel zwaar, je kunt het met een stanleymes snijden. Geschikt voor hifiboxen, keukenkastdeurtjes en meer van dat soort ellende maar niet voor gitaren.

Chocola
31 januari 2010, 14:04
De Barbapapa onder de houtsoorten. Geen structuur, heel dicht en zo dood als een pier, heel zwaar, je kunt het met een stanleymes snijden. Geschikt voor hifiboxen, keukenkastdeurtjes en meer van dat soort ellende maar niet voor gitaren.

Wel opmerken dat dit niet echt een objectief feit is, maar meer een mening. Er zijn zat mensen die blij zijn met een triplex/multiplex gitaar. Overigen zijn er zat dure gitaren met multiplex body's, alleen zie je dat vaak terug in hollowbody's, maar ook bij normale body's.

En nogmaals: die Squier Hello Kitty is NIET van multiplex maar van Agatha.

iwamoto
31 januari 2010, 15:06
het is gewoon een mooi gitaartje,

ik zal even de rest nog uitweiden, heb hem van een dame gekocht, het plastic zat nog op de achterplaat, dan weet je het wel. even de volumepot en de jack vastgedraaid want die zaten wat losjes, nieuwe snaren erop, ffe gepoetst, en nu is ie letterlijk als nieuw :)

Ik heb in mijn oude strat nog een dim. tonezone zitten, denk dat ik die maar eens ga oversolderen, zal wel niet lastig zijn met 1 pickup en 1 volumeknop :)

zit een beetje te dubben of ik hem zal meenemen naar een optreden zometeen...

wietse
31 januari 2010, 15:14
De Barbapapa onder de houtsoorten. Geen structuur, heel dicht en zo dood als een pier, heel zwaar, je kunt het met een stanleymes snijden. Geschikt voor hifiboxen, keukenkastdeurtjes en meer van dat soort ellende maar niet voor gitaren.
ik durf het niet eens hout te noemen, komt meer in de buurt van sterk papier maché imho, maar goed die maffe melody van mij is van MDF en dankzij de shadow elementen klinkt het ook nog wel redelijk, maar sustain hoef je niet op te rekenen.

Rinze
31 januari 2010, 16:12
Wel opmerken dat dit niet echt een objectief feit is, maar meer een mening. Er zijn zat mensen die blij zijn met een triplex/multiplex gitaar. Overigen zijn er zat dure gitaren met multiplex body's, alleen zie je dat vaak terug in hollowbody's, maar ook bij normale body's.

En nogmaals: die Squier Hello Kitty is NIET van multiplex maar van Agatha.

Ik had het over MDF...

Chocola
31 januari 2010, 16:22
Ik had het over MDF...

Ah mijn excuses. Ik ging ervan uit dat het nog steeds over multiplex ging, mijn fout:hippie:.

Rinze
31 januari 2010, 17:36
Ah mijn excuses. Ik ging ervan uit dat het nog steeds over multiplex ging, mijn fout:hippie:.

Mwah, ik had ook iets duidelijker kunnen zijn.

minoin
31 januari 2010, 18:33
Geinig dingetje Iwa, al zie ik liever je Fly :D

Rock Bottom
31 januari 2010, 18:43
Japanse nep nijntje dat is het.

Een nijtje kop overdwars op een v zou beter zijn.

iwamoto
31 januari 2010, 19:33
Geinig dingetje Iwa, al zie ik liever je Fly :D

Was ook met de fly op het podium gegaan ;)

http://i.imgur.com/oX4Mx.jpg

minoin
31 januari 2010, 19:50
Blijft een schitterend ding, als je die ooit weg doet ;)

crapton
31 januari 2010, 21:32
Heel gave gitaar.

Nou is multiplex eigenlijk supergeschikt om gitaren van te maken want het combineert de goede eigenschappen van mahonie met die van essen. Bovendien trekt het niet. Geweldige uitvinding, wordt waarschijnlijk niet vaker gebruikt omdat multiplex zo duur is.

En luciferhout? Weet je het zeker? Mijn gitaar heeft een hals van ijsstokjeshout... geeft nog net dat kleine beetje meer tone...

PanzerfaustNL
1 februari 2010, 01:10
De eigenlijke reden van het bestaan van deze gitaar wordt door iedereen vakkundig omzeild, grappig.

http://94.100.122.197/506450001-506500000/506484101-506484200/506484156_5_ofcc.jpeg

Dit is een deel van mijn verzameling, en rechts op de achterkant zie je dus ook een Hello Kitty.

Reden van het bestaan van deze gitaar is dat men via deze gitaar probeerde meer meisjes gitaar te laten spelen. Oftewel, ze zijn voor wat ze moeten kosten, best wel goed. Er zijn trouwens ook varianten op deze gitaar:

acoustisch:
http://www.7x7toys.com/wp-content/uploads/2007/10/ktguitaracoustic-_500.jpg

In het zwart:
http://www.2dayblog.com/images/2008/march/hello_kitty_guitar_1.jpg

en last but not least bronco, the bass:
http://www.squierguitars.com/products/prod_images/basses/0335106506_xl.jpg

Vage foto, op het laatste moment gevonden, was eigenlijk mijn hyves foto:
http://94.100.122.239/169050001-169100000/169071101-169071200/169071178_5_7Ioo.jpeg

Arvoitus
1 februari 2010, 02:19
Lijkt me nog het vetst als Alexi of andere uber metal speler er mee op het podium komt :D. Witte EMG erin en gaan met die banaan :p.

http://lawl.net/gtr/img/laihofender.jpg
http://i14.photobucket.com/albums/a330/bloodyscalpel/kitty_rr.jpg

wietse
1 februari 2010, 08:04
Geweldige uitvinding, wordt waarschijnlijk niet vaker gebruikt omdat multiplex zo duur is.


duur?
waarom tref je het dan alleen aan op de goedkoopst mogelijke gitaren?
in de 70er jaren was bijna elke japanse/koreaanse cheapo van multiplex, multiplex mag dan misschien in de aankoop redelijk duur zijn maar het verwerken is een makkie, je hebt altijd 2 perfect vlakke kanten, en dan ben je al een heel eind als je een gitaar wilt bouwen.

rijsberman
1 februari 2010, 08:22
Volgens mij mis je de tongue-in-cheek, wietse

richwoodplayer
1 februari 2010, 08:38
http://lawl.net/gtr/img/laihofender.jpg
http://i14.photobucket.com/albums/a330/bloodyscalpel/kitty_rr.jpg

:seriousf::seriousf::seriousf::blast:

JoeV
1 februari 2010, 08:53
http://i14.photobucket.com/albums/a330/bloodyscalpel/kitty_rr.jpg

Hehe :rockon:

Heb COB een jaartje geleden in Antwerpen bezig gezien. Alexi speelde toen volgens mij op een rhoads met pink bevels! Kan ook de lichtinval geweest zijn maar hij is er denk ik toch niet vies van... (van pink bevels hé ;) )

iwamoto
1 februari 2010, 09:22
Hehe :rockon:

Heb COB een jaartje geleden in Antwerpen bezig gezien. Alexi speelde toen volgens mij op een rhoads met pink bevels! Kan ook de lichtinval geweest zijn maar hij is er denk ik toch niet vies van... (van pink bevels hé ;) )

http://www.guitarsite.com/news/images/guitar/alexi-600se.jpg

Gothra
1 februari 2010, 09:32
ik denk dan toch dat het deze is, niet die lelijke LTD

http://www.espguitars.co.jp/oversea/large/artist/pink.jpg

vulvasonic
1 februari 2010, 09:47
Ik snap werkelijk niet dat 'volwassen' kerels, anno 2010, het blijkbaar niet aandurven om met een roze gitaar het podium op te gaan, gelet op de vele afkeurende reacties alhier.

STELLETJE DRUIPLULLEN, VREES JE MET EEN ROZE HELLO KITTY GITAAR OVER TE KOMEN ALS EEN GROTE SUKKEL, DAN BÉN JE SOWIESO AL EEN GROTE SUKKEL, AL HANGT ER EEN ORIGINELE 59'er LES PAUL OM JE NEK, SUKKEL!!!

:roll:

iwamoto
1 februari 2010, 09:55
ik denk dan toch dat het deze is, niet die lelijke LTD

http://www.espguitars.co.jp/oversea/large/artist/pink.jpg

en ik dacht "hmm, het is wel een ltd....ah fuck it, het gaat om de kleur niet om het merk" :D

ieme
1 februari 2010, 09:58
Ik heb ook zo'n roze klitty ding, zelfs nog in 2006 een aantal optredens mee gedaan.
En nu speelt mn nichtje van 5 er op...

Rock on!

RUIS
1 februari 2010, 11:28
Het is op het podium dan ook essentieel om er zo'n bas bij te hebben:

http://img440.imageshack.us/img440/1937/zuurstok3ci6.jpg

J.G.
1 februari 2010, 23:46
En de bijpassende riem

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0011036-000_1_images390.jpg

PanzerfaustNL
1 februari 2010, 23:48
En de bijpassende riem

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0011036-000_1_images390.jpg

Ja die heb ik, alleen het koptelefoon versterkertje heb ik laten liggen.

PanzerfaustNL
1 februari 2010, 23:49
En dan Pink Floyd spelen natuurlijk. :seriousf:


ik denk dan toch dat het deze is, niet die lelijke LTD

http://www.espguitars.co.jp/oversea/large/artist/pink.jpg

iwamoto
2 februari 2010, 03:08
En de bijpassende riem

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0011036-000_1_images390.jpg

Hmm, ja, helaas past dan weer niet erbij, de tuners die erop komen worden namelijk zwart, dan moet de strap ook donker zijn. de pickup blijft trouwens wel wit hoor :)

Kim Wilson
2 februari 2010, 08:06
Hmm, ja, helaas past dan weer niet erbij, de tuners die erop komen worden namelijk zwart, dan moet de strap ook donker zijn. de pickup blijft trouwens wel wit hoor :)
Het zal aan mij liggen, maar die associatie begrijp ik niet. Die strap past er perfect bij, er zit toch nog steeds roze aan je gitaar als je je tuners vervangt?

Gothra
2 februari 2010, 09:36
Het zal aan mij liggen, maar die associatie begrijp ik niet. Die strap past er perfect bij, er zit toch nog steeds roze aan je gitaar als je je tuners vervangt?

Ja ik snap t ook niet, je strap komt niet eens in de buurt van je tuners...

Amokachi
2 februari 2010, 16:17
Ge moet die Kitty strat relicen, dat wil ik wel eens zien hoe dat eruit zou zien.

Ferraririk
2 februari 2010, 16:37
In een band zou deze bas er wel bij passen:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/9/0/5/485905.jpg


alhoewel, misschien is deze te nuon-roze

Ace 1.15.19
2 februari 2010, 16:44
Ge moet die Kitty strat relicen, dat wil ik wel eens zien hoe dat eruit zou zien.
Dan heb je dus een afgeschaafde poes.

Quicksilver
2 februari 2010, 17:03
Dan heb je dus een afgeschaafde poes.

:seriousf:

http://www.espguitars.co.jp/oversea/large/artist/pink.jpg[/QUOTE]
Dit is toch echt een goddelijk mooie gitaar vind ik hoor.. :ok:

AART
2 februari 2010, 17:35
Mijn vrouw vindt dat echter nog niet nodig

Grow some balls dude...

beruk
8 februari 2010, 13:42
Voor je volgens GAS aanval:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/412WTwLIW0L._SS500_.jpg

Kakihara
8 februari 2010, 13:50
Gibson kan er ook wat van :

De Les Paul Vixen :

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/104053/Gibson-Les-Paul-Vixen-Coral.jpg

En de Epiphone Twisted Sister sig :

http://www.mveducation.com/assets/products/37145_l.jpg

beruk
8 februari 2010, 13:59
En de bijpassende riem

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0011036-000_1_images390.jpg

en niet te vergeten de plectrums:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51BVzmrY21L._SL500_AA280_.jpg
Edit:
en een strakke rnr outfit:
http://angelodemonio.files.wordpress.com/2007/12/hello-kitty-darth-vader.jpg

Jasper.
8 februari 2010, 23:13
Ik vind hem wel vet, alleen zou ik de zwarte nemen.

iwamoto
9 februari 2010, 01:33
Ik vind hem wel vet, alleen zou ik de zwarte nemen.

Nee, die zwarte is echt saai...

Midwolda
9 februari 2010, 07:54
Ik haat roze. En paars. En mauve. En aubergines. En graphics. En bling.

Jasper.
9 februari 2010, 11:23
Nee, die zwarte is echt saai...

Zwart is tijdloos, Duuûhhhhh! :cheerup::D

iwamoto
9 februari 2010, 11:42
paint it black - saai
eric claptopn - saai
het meeste van boney m - saai
zwart beeld op tv - saai
zwart zaad - saai & vervelend

dus...

soup
9 februari 2010, 11:50
kapot slaan en verbranden...

Oceanborn
9 februari 2010, 12:03
en een strakke rnr outfit:
http://angelodemonio.files.wordpress.com/2007/12/hello-kitty-darth-vader.jpg

GENIAAL SLECHT!!!! :D:D:D

Ik sta absoluut in het kamp dat Hello Kitty gitaren enorm metal :blast: zijn (wil er eigenlijk al tijden een om het podium mee op te gaan), maar dit is gaat me echt te ver...

HANNESSTINKT
9 februari 2010, 20:36
hahaha heb je die youtube video al gevonden van die vent die er een EMG in had gepropt en er pantera op speelde ?
dat ding blijft zo fout maar zo geniaal XD
Ik wil zelf die bronco bass nogsteeds hebben :p

Midwolda
9 februari 2010, 22:38
Aanvalluuuuuuuuh!!!!!!! (http://link.marktplaats.nl/320292006) :seriousf:

mesaman
11 februari 2010, 10:28
waren er 25 jaar geleden niet kerels in strakke broekjes die met een ENORM kapsel belachelijke maar toch leuke en goede muziek maakten op roze groene en gele gitaren?of met allemaal kleurtjes door elkaar?
ik had wel verwacht dat men wat zou zeuren over homosuelen en homosefielen maar een aantal overdrijven wel een beetje.

en een lelijke langharige hardrocker staat eingelijk alles gewoon goed.

ShredTallicA
11 februari 2010, 15:47
waren er 25 jaar geleden niet kerels in strakke broekjes die met een ENORM kapsel belachelijke maar toch leuke en goede muziek maakten op roze groene en gele gitaren?of met allemaal kleurtjes door elkaar?
ik had wel verwacht dat men wat zou zeuren over homosuelen en homosefielen maar een aantal overdrijven wel een beetje.

en een lelijke langharige hardrocker staat eingelijk alles gewoon goed.

Maar glam metal is gewoon gay, weet je dat niet? :chicken: