PDA

View Full Version : Visual Sound H2O



JvD.
30 januari 2010, 00:30
Ik heb een raar probleem. Ik dacht eerst dat mijn pedaal kapot was. Op eens is de delay tijd steeds anders. Al mijn oude instellingen kloppen niet meer.

Ik heb toe radeloos een nieuwe H2O gekocht, maar het probleem bleef.

Toen ging ik het zoeken in de power supply. Ik ben namelijke sinds kort overgestapt op een pedal power 2. Ik heb het pedaal door gemeten en het trekt maximaal 66 mA. De pp2 heeft zowel 100 mA als 250 mA uitgangen, dus dat moet goed zitten.
wonder boven wonder: Als ik mijn H2O op een 1spot aan sluit werkt ie altijd goed, sluit ik hem op mijn pp2 aan dan is soms de delay tijd korter(altijd alleen aangesloten nooit op een chain).
Als dan de delay tijd korter is kan ik hem 1 seconde op de 1spot aansluiten en dan meteen weer aan mijn pp2 en dan werkt alles weer.

Ik vind dit zo vreemd en met een leuke gig in het vooruitzicht word ik heel zenuwachtig van dit apparaat. wat nu?

nico verduin
30 januari 2010, 08:48
Ik heb een raar probleem. Ik dacht eerst dat mijn pedaal kapot was. Op eens is de delay tijd steeds anders. Al mijn oude instellingen kloppen niet meer.

Ik heb toe radeloos een nieuwe H2O gekocht, maar het probleem bleef.

Toen ging ik het zoeken in de power supply. Ik ben namelijke sinds kort overgestapt op een pedal power 2. Ik heb het pedaal door gemeten en het trekt maximaal 66 mA. De pp2 heeft zowel 100 mA als 250 mA uitgangen, dus dat moet goed zitten.
wonder boven wonder: Als ik mijn H2O op een 1spot aan sluit werkt ie altijd goed, sluit ik hem op mijn pp2 aan dan is soms de delay tijd korter(altijd alleen aangesloten nooit op een chain).
Als dan de delay tijd korter is kan ik hem 1 seconde op de 1spot aansluiten en dan meteen weer aan mijn pp2 en dan werkt alles weer.

Ik vind dit zo vreemd en met een leuke gig in het vooruitzicht word ik heel zenuwachtig van dit apparaat. wat nu?
Dus als je hem op de 1spot houd gaat het altijd goed? Dan hou je hem daar toch op tot na die gig. Lijkt op een inzakkende voeding.

JvD.
30 januari 2010, 12:21
Dus als je hem op de 1spot houd gaat het altijd goed? Dan hou je hem daar toch op tot na die gig. Lijkt op een inzakkende voeding.
maar je snapt dat dat niet echt een oplossing is. hoe kan het dat hij met de pp2 vaak niet goed werkt. tenzij je hem eerst 1 seconde inplugt met de 1spot, dan weer op de pp2.

bedoel je dat mijn pp2 misschien kabuuk is?

doorgemeten
mijn 1spot procureert 9,46 V
de pp2 9,36 V

wat kan ik nog meer meten?

nico verduin
30 januari 2010, 15:16
zou kunnen dat hij in elkaar stort als hij belast wordt... ken die apparaten verder niet... Maar als hij het op de ene voeding gewoon constant goed werkt en de andere niet, dan kan er ook rommel uit die ene voeding komen waardoor dat apparaat op tilt gaat.... 't is maar een idee... Met een metertje ga je dat denk ik niet redden.. Zou er al een scope op moeten om te kijken wat die voeding doet als je pedaal wordt aangezet.... etc

JvD.
30 januari 2010, 15:56
zou kunnen dat hij in elkaar stort als hij belast wordt... ken die apparaten verder niet... Maar als hij het op de ene voeding gewoon constant goed werkt en de andere niet, dan kan er ook rommel uit die ene voeding komen waardoor dat apparaat op tilt gaat.... 't is maar een idee... Met een metertje ga je dat denk ik niet redden.. Zou er al een scope op moeten om te kijken wat die voeding doet als je pedaal wordt aangezet.... etc
Nouja, wat info over de voeding: je betaalt er 200euro voor.
is speciaal bedoeld voor pedalen, een beetje de standaard in pedal train boards.
http://www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm

nico verduin
30 januari 2010, 17:03
Kan er nog steeds iets stuk zijn.......

B_FORCE
30 januari 2010, 19:08
200 euro voor zo'n apparaat??? (voor een paar spanningregelaars)

Meestal duidt dit probleem op inzakken van spanning door belasting, echter zijn je waardes goed.

Wat nico verduin zegt zou ook kunnen, maar dan is het apparaat wel bar slecht ontworpen.
(of ook het pedaal). Eerlijk gezegd denk ik niet dat daar het probleem ligt. Meestal is er toch enige afvlakking in zo'n pedaal.
Wat nog zou kunnen is dat er iets in oscillatie gaat (slecht ontkoppelde spanningregelaars), maar meestal werkt je pedaal dan gewoon helemaal niet en kunnen zelfs de spanningregelaars zelf kapot gaan.

Je woont een beetje ver, anders had ik wel het eea voor je kunnen nameten.
Er is waarschijnlijk geen schema van dat effect pedaal?
Daar kan ik al een stuk meer mee.

nico verduin
30 januari 2010, 20:01
Hij heeft al een 2e H2O gekocht. Probleem bleef... Andere voeding het het werkt perfect. Ben ik toch wel in eerste instantie genegen om aan die voeding te denken.
Vwb,. 200 euri... tja als de markt bereid is dat te betalen (en ze is dat kennelijk) waarom niet. En er zit iets meer in dan alleen een paar regelaars. Ringkern trafo met aparte wikkelingen, schakel materiaal, kast (maatwerk + zeefdrukwerk), PCB en spanningsregelaars, afvlakking en overige onderdelen) zit je zo aan 60-70 euri kosten. Dan komt fabricage er nog bij.... transport kosten, administratie, BTW of Sales tax, distributie kosten, winst marge.... Ach ik denk dat die prijs nog wel reeel is.
Kijk vanuit de hobby sfeer is het alleen de onderdelen. De rest wordt even niet meegerekend.

JvD.
30 januari 2010, 20:51
je hebt 8 geisoleerde uitgangen waar van 2 op 250 mA en de rest op 100 mA.
verder kun je nog van alles instellen kwa voltage. ik heb nu alles gewoon op 9 v staan.

ik ben blij met het ding. het hele apparaat verdwijnt onder mijn board en vroeg had ik 4 1spots nodig om mijn pedaaltjes te voeden.

B_FORCE
30 januari 2010, 21:58
Hij heeft al een 2e H2O gekocht. Probleem bleef... Andere voeding het het werkt perfect. Ben ik toch wel in eerste instantie genegen om aan die voeding te denken.
Vwb,. 200 euri... tja als de markt bereid is dat te betalen (en ze is dat kennelijk) waarom niet. En er zit iets meer in dan alleen een paar regelaars. Ringkern trafo met aparte wikkelingen, schakel materiaal, kast (maatwerk + zeefdrukwerk), PCB en spanningsregelaars, afvlakking en overige onderdelen) zit je zo aan 60-70 euri kosten. Dan komt fabricage er nog bij.... transport kosten, administratie, BTW of Sales tax, distributie kosten, winst marge.... Ach ik denk dat die prijs nog wel reeel is.
Kijk vanuit de hobby sfeer is het alleen de onderdelen. De rest wordt even niet meegerekend.
Ik weet prima wat er in zo'n ding zit en ik weet ook wat zulke dingen kosten wanneer deze per veel worden ingekocht bij de groothandel. Dat is het punt juist, voor een dergelijk product blijf ik het veel vinden. De kosten gaan vooral in de trafo en behuizing zitten en er zijn zat commerciële voedingen die wat dat betreft een hoop meer kunnen (lees: duurder zijn door bv een grote trafo, meer stroom kunnen leveren etc). Maar wat je zegt het is wat de consument er voor betaald. daar geef ik je zeker gelijk in.

Anyway, we dwalen af :)

Een directe oplossing voor JvD dat direct in zijn macht ligt, zou ik niet zo 1,2,3 weten.
Wat je denk ik nog het best kunt doen is het probleem even bij Voodoo Lab zelf voorleggen. Misschien kunnen ze je ergens in tegemoet komen.
Mocht dat niks uithalen, dan is er altijd nog een oplossing om de voeding eens bij iemand op de pijnbank te leggen om zo eens te laten kijken wat er precies loos is.