PDA

View Full Version : Welke gitaar?



Koenn
29 januari 2010, 21:34
ik heb een ibanez Rg 2620 cbk een jaar geleden van feedback gekocht.
maar ik gebruik de floyd rose nu niet zo veel meer en ik vind het snaren vervangen en stemmen echt klote op zo'n floyd.
en nu dacht ik : zou ik me ibanez verkopen en dan een fender 50s road worn strat kopen?

:hippie:

RoelTM
29 januari 2010, 21:38
Je kunt ook de tremolo vastzetten met 1 of 2 blokjes hout aan de achterkant. Die klem je dan tegen dat metalen blok (ben de naam even kwijt) zodat die niet meer kan bewegen.

Maar een nieuwe gitaar kopen is natuurlijk altijd leuk. :satisfie: En die Fender is zeker geen slechte keuze.

Edit:
Zoiets wordt het dan. Het blauwe blokje is het hout.
http://img137.imageshack.us/img137/4656/84601542.png (http://img137.imageshack.us/i/84601542.png/)

Bram+
29 januari 2010, 21:58
ik heb een ibanez Rg 2620 cbk een jaar geleden van feedback gekocht.
maar ik gebruik de floyd rose nu niet zo veel meer en ik vind het snaren vervangen en stemmen echt klote op zo'n floyd.
en nu dacht ik : zou ik me ibanez verkopen en dan een fender 50s road worn strat kopen?

:hippie:
Klinkt als een solide plan. Wat houd je tegen? En als we zeggen dat je het niet moet doen, doe je het dan ook niet? :D

Als alternatief zou je ook ieder andere gitaar met een vaste brug of makkelijke tremolo kunnen kopen (ook tweedehands bijvoorbeeld). Nog een overweging: als je het humbuckergeluid van die RG gewend bent, is zo'n Fender Strat wel in een keer iets anders.

snaarplukker
29 januari 2010, 22:28
De TS vroeg niet om een vaste brug of tips om de trem vast te zetten. Hij vind het snaren vervangen op een Floyd Rose een klotejob en zoekt nu een gitaar met een normale trem.;)

RoelTM
29 januari 2010, 22:39
Hij vraagt nergens om een trem, en door de FR vast te zetten is snaren vervangen geen klotejob meer. ;)

Bovendien is er niks mis met wat extra ideeën. :satisfie:

aaronstonebeat
29 januari 2010, 22:54
Het zou ook het afknippen van bolletjes kunnen zijn en het gedoe met een, al dan niet bijgeleverde, inbussleutel; en natuurlijk de top lock.

De moeilijkheid met stemmen blijft ook bij een vintage trem, tenzij je die minstens één kant op vastzet.

pasqual
29 januari 2010, 23:01
inderdaad, bij elke zwevende trem zal je liggen te kloten met stemmen. of gewoon snaar voor snaar vervangen. persoonlijk zou ik liever een fender als een ibanez hebben dus zowiezo doen;).

groeten Pasqual.

mesaman
29 januari 2010, 23:38
is echt vet moeilijk zn tremmelo!
gewoon die gitaar kopen!want dat wil je gewoon toch.

Taff
31 januari 2010, 14:16
ik zou de road worn gewoon kopen

macwilliams
31 januari 2010, 17:03
Ikke niet, ik zou verder kijken dan m'n leuter lang is.
Er is nog meer keus dan alleen fender (of Gibson).

benwave
31 januari 2010, 17:07
Mijn leuter is niet veel langer dan Fender... Goeie keus weg met dat kutfloydding