PDA

View Full Version : Apache - The Shadows



kenx
29 januari 2010, 15:30
Hallo iedereen,

een hele tijd geleden heb ik eens een cover van the shadows gepost, apache namelijk. Maar dat was toen een beetje mislukt. Daarom heb ik nu opnieuw dit liedje opgenomen, en ik vind het zelf eigenlijk best goed. Op enkele foutjes na natuurlijk... Opgenomen in 5 minuten :D

Geef maar commentaar zoveel je zelf wil. zowel positief als negatief uiteraard!

Groetjes,

Kenny

Link: www.vi.be/jatr
(Apache - The Shadows uiteraard ;))

Gear:

QTX stratocaster
Digitech toneworks ax1000g
Marshall Valvestate 8240
Jbsystems mixertje
audacity

beruk
29 januari 2010, 15:47
Heel goed, Hank jr!;)
Twang is ok!
De ritmisch snellere dingetjes gaan zelden foutloos en het palmmute gedeelte is niet in het ritme....
Keep up the good work!

Ukeloeder
29 januari 2010, 16:16
Je geluid is helemaal goed, timing moet je nog aan werken. Je hoort zelf wel waar toch? Verder gewoon heel leuk dat je zoiets uit de kast trekt om te spelen.

ateng
29 januari 2010, 16:19
Oefen op je pickingtechniek want je aanslag is niet echt netjes en je timing ook niet.
Qua sound is het ok.

kenx
29 januari 2010, 17:16
Oefen op je pickingtechniek want je aanslag is niet echt netjes en je timing ook niet.
Qua sound is het ok.

Danku iedereen voor de commentaar. Dat van de timing dat wist ik ;) maar wat bedoel je met "pickingtechniek is niet echt netjes?"

Riky
29 januari 2010, 17:25
een met al het bovenstaande.
Niet perfect, maar mega stuk beter dan eerst.
Goed gedaan!!

ateng
29 januari 2010, 18:15
Danku iedereen voor de commentaar. Dat van de timing dat wist ik ;) maar wat bedoel je met "pickingtechniek is niet echt netjes?"

Het manier van aanslaan met je plectrum is niet altijd even hard zeg maar.

Han S
29 januari 2010, 18:48
Het valt niet mee om de sfeer en het geluid van The Shadows te benaderen, goed blijven luisteren naar het origineel.

highflyers
1 februari 2010, 01:59
dit net het favoriete gitaar nummer van mij en mijn moeder.
ik hoor helaas echt veel fouten. zo is het ritme niet goed en de klank vind ik zelf totaal niet kloppen. om je mischien iets te helpen het drum werk kan een heleboel beter.
daar valt het ritme werk ook mee eigenlijk en ja de aanslag ook dat is te wisselend.
ook denk ik dat je de reverb iets te hoog hebt staan. als ik dit nummer wou willen na spelen en goed dan zou ik toch echt twee gitaristen nodig hebben denk ik mogelijk dat je daarom ook de reverb iets te hoog hebt gezet om het gemis van de slag-gitarist weg te halen. dit nummer heeft gewoon meer dan een gitaar nodig anders klopt het geluid ook niet laat staan het ritme.
sorry dat ik zo hard ben maar ja ik kan er niets anders van maken. maar ik zou zeggen blijf proberen wie weet ooit.

P.S. dit is mijn persoonlijke mening ik wil niemand op de tenen trappen maar ja dit nummer is mij zo'n beetje heilig.

M Kactus
1 februari 2010, 10:12
dit net het favoriete gitaar nummer van mij en mijn moeder.
ik hoor helaas echt veel fouten. zo is het ritme niet goed en de klank vind ik zelf totaal niet kloppen. om je mischien iets te helpen het drum werk kan een heleboel beter.
daar valt het ritme werk ook mee eigenlijk en ja de aanslag ook dat is te wisselend.
ook denk ik dat je de reverb iets te hoog hebt staan. als ik dit nummer wou willen na spelen en goed dan zou ik toch echt twee gitaristen nodig hebben denk ik mogelijk dat je daarom ook de reverb iets te hoog hebt gezet om het gemis van de slag-gitarist weg te halen. dit nummer heeft gewoon meer dan een gitaar nodig anders klopt het geluid ook niet laat staan het ritme.
sorry dat ik zo hard ben maar ja ik kan er niets anders van maken. maar ik zou zeggen blijf proberen wie weet ooit.

P.S. dit is mijn persoonlijke mening ik wil niemand op de tenen trappen maar ja dit nummer is mij zo'n beetje heilig.

Wat nou, het ritme staat toch los van het aantal gitaristen ? Ik vind het geluid eigenlijk best goed! In een band mag er misschien nog een beetje meer tophoog/midhoog in, maar zo is dit al dicht in de buurt.
Bij de slordigheid van de aanslag kan ik me wel aansluiten. Dat is gewoon heel eigen aan dit nummer. Het klinkt makkelijk, maar echt élk foutje klinkt hard door. Een halfgedempte snaar, een snaar die je maar half aanslaat of een te schuin gefrette noot, en het valt meteen op.
En de timing, tja. Het hoeft niet altijd precies op de tel te zitten, maar de schwung moet er wel inzitten. De feel. En dat is het enige wat ik hier een beetje mis. Bij dit nummer telt meer dan bij veel andere nummers: Oefenen tot je 'm kunt en dan een tijdje spelen voor je hem kunt opnemen.

Voor de rest prima gedaan! Zoals hierboven al staat, de timing/slordigheidjes eruit en het staat er perfect op. Knap gespeeld! Geeft me zin om hem nog eens onder handen te nemen.

ateng
1 februari 2010, 11:53
dit net het favoriete gitaar nummer van mij en mijn moeder.
ik hoor helaas echt veel fouten. zo is het ritme niet goed en de klank vind ik zelf totaal niet kloppen. om je mischien iets te helpen het drum werk kan een heleboel beter.
daar valt het ritme werk ook mee eigenlijk en ja de aanslag ook dat is te wisselend.
ook denk ik dat je de reverb iets te hoog hebt staan. als ik dit nummer wou willen na spelen en goed dan zou ik toch echt twee gitaristen nodig hebben denk ik mogelijk dat je daarom ook de reverb iets te hoog hebt gezet om het gemis van de slag-gitarist weg te halen. dit nummer heeft gewoon meer dan een gitaar nodig anders klopt het geluid ook niet laat staan het ritme.
sorry dat ik zo hard ben maar ja ik kan er niets anders van maken. maar ik zou zeggen blijf proberen wie weet ooit.

P.S. dit is mijn persoonlijke mening ik wil niemand op de tenen trappen maar ja dit nummer is mij zo'n beetje heilig.

Dit is een gitaarforum en geen drumforum dus wat maakt het uit dat de drum niet goed is.

Riky
1 februari 2010, 12:04
Dit is een gitaarforum en geen drumforum dus wat maakt het uit dat de drum niet goed is.

gitaarspel betreft ook ritme:sssh:

ateng
1 februari 2010, 13:37
gitaarspel betreft ook ritme:sssh:

Maar zegt niks over zn gitaarspel. Ik vind alleen de aanslag niet zo goed. En het gaat hier ook over de drum die niet goed is dus geen betrekking op zn gitaar.

highflyers
1 februari 2010, 16:02
maar dit nummer heeft een goede drum nodig anders kun je nog zo goed gitaar spelen maar zonder een goede drummer klinkt het dan als nog nergens naar

ateng
1 februari 2010, 16:43
Sorry hoor maar het is een drumcomputer die maatvast blijft dus zegt totaal niks over je gitaarspel. Dat het een andere ritme of feeling heeft moet niks uitmaken hoe je het speelt.
Als het zou zweven qua tempo dan zou je misschien ritmisch gezien je gitaarspel kunnen beinvloeden.
Ook al speelt iemand op een kartonnen doos dan speel ik nog niet belabberd want je bepaald zelf hoe het gaat klinken.

kenx
1 februari 2010, 16:53
De backingtrack komt van www.guitarbackingtrack.com. Dus ook de drum...

highflyers
1 februari 2010, 17:01
ja kijk ik luister ongeveer 10 keer op een dag naar het nummer in hoge kwaliteit. hoor dus ook elk foutje. want ook die cover beluister ik met die zelfde aperatuur. het mag dan wel via een online file zijn maar ja dat mag eigenlijk niets af doen aan de klank en vooral ritme.
de klank van de backing track klopt dan dus al niet het valt me gewoon op. kan het ook niet helpen

DTmaster
1 februari 2010, 17:13
hey,

je hebt de sound alleen de feel ontbreekt nog een beetje.

kenx
1 februari 2010, 17:18
ja kijk ik luister ongeveer 10 keer op een dag naar het nummer in hoge kwaliteit. hoor dus ook elk foutje. want ook die cover beluister ik met die zelfde aperatuur. het mag dan wel via een online file zijn maar ja dat mag eigenlijk niets af doen aan de klank en vooral ritme.
de klank van de backing track klopt dan dus al niet het valt me gewoon op. kan het ook niet helpen

Ik heb dan ook gezegd dat alle vorm van kritiek welkom is. En je zal dan wel gelijk hebben.

Bedankt :)


(ps: no hard feelings ;))

Stratman70
1 februari 2010, 17:31
maar dit nummer heeft een goede drum nodig anders kun je nog zo goed gitaar spelen maar zonder een goede drummer klinkt het dan als nog nergens naarWat een onzin. Dus jij vind DIT (http://soundclick.com/share?songid=3337744) nergens naar klinken, omdat de drums niet klopt? Is precies dezelfde backingtrack. Het is een oudje van mij, waar veel mensen positief op reageerden destijds en niemand had het over de drums, dat ie verkeerd zou zijn.

Sorry Kenx, wil je topic niet kapen, maar even aangeven dat het een wat verbazingwekkende mening is van highflyers.

Wat betreft jouw uitvoering: je zit inderdaad erg dicht bij het originele geluid. En de rest is al gezegd (timing etc.). Ik denk dat als je er meer aandacht en geduld aan besteed, dat je een erg mooie uitvoering kunt wegzetten met een goede sound.

kenx
1 februari 2010, 17:53
Wat een onzin. Dus jij vind DIT (http://soundclick.com/share?songid=3337744) nergens naar klinken, omdat de drums niet klopt? Is precies dezelfde backingtrack. Het is een oudje van mij, waar veel mensen positief op reageerden destijds en niemand had het over de drums, dat ie verkeerd zou zijn.

Sorry Kenx, wil je topic niet kapen, maar even aangeven dat het een wat verbazingwekkende mening is van highflyers.

Wat betreft jouw uitvoering: je zit inderdaad erg dicht bij het originele geluid. En de rest is al gezegd (timing etc.). Ik denk dat als je er meer aandacht en geduld aan besteed, dat je een erg mooie uitvoering kunt wegzetten met een goede sound.

Nee stratman, geen sorry :D maakt helemaal niet uit, en ik vind dat je gelijk hebt!
Danku voor het compliment! ;) Jouw versie is trouwens ook wel erg leuk!

ateng
1 februari 2010, 23:14
ja kijk ik luister ongeveer 10 keer op een dag naar het nummer in hoge kwaliteit. hoor dus ook elk foutje. want ook die cover beluister ik met die zelfde aperatuur. het mag dan wel via een online file zijn maar ja dat mag eigenlijk niets af doen aan de klank en vooral ritme.
de klank van de backing track klopt dan dus al niet het valt me gewoon op. kan het ook niet helpen

Wat maakt het allemaal uit dat het niet hetzelfde is als het originele want het gaat om creatieviteit en benadering vanuit je eigen beleving.

Nekojiru
3 februari 2010, 04:12
Het manier van aanslaan met je plectrum is niet altijd even hard zeg maar.

hahaha.

dynamics...


Goede cover! Super gedaan. .