PDA

View Full Version : Vintage ibanez pt9 phaser



driftkop
28 januari 2010, 21:52
Ik heb een Ibanez TS10 te koop en iemand reageerde met de vraag of ik die wil ruilen voor een "vintage Ibanez PT9 Phaser". Ik was toch al aan het denken om een phaser te kopen, dus dat komt goed uit.

Maar is dat een beetje een goed pedaal?

Ibanez666
28 januari 2010, 22:34
Ik heb een Ibanez TS10 te koop en iemand reageerde met de vraag of ik die wil ruilen voor een "vintage Ibanez PT9 Phaser". Ik was toch al aan het denken om een phaser te kopen, dus dat komt goed uit.

Maar is dat een beetje een goed pedaal?

Is een prima pedaal, maar of het is wat je zoekt is voor een ieder weer anders. Check anders youtube ook nog even, geeft misschien een idee

driftkop
29 januari 2010, 17:02
Er is helaas niet echt veel te vinden op Youtube. Maar ik ga het gewoon doen, die TS10 hoef ik niet meer, en als ik de PT9 toch niet prettig vind dan verkoop ik die gewoon weer :)

driftkop
5 februari 2010, 23:55
Ik heb 'em! :rockon:

Ik ben erg tevreden over het geluid, ietwat ruis, maar dat kan ook aan mijn OneSpot liggen. :sssh:

Het enige wat me opviel is dat de 'feedback' knop nauwelijks to geen invloed op het geluid heeft. Komt dit iemand bekend voor, misschien is het een 'feature' en geen 'bug'?

FruscianteFan
5 februari 2010, 23:59
Misschien hangt dat af van de instellingen van de andere knoppen.

driftkop
6 februari 2010, 17:35
Misschien hangt dat af van de instellingen van de andere knoppen.

Dat lijkt me sterk, de feedback regelt de mix tussen het natte en droge signaal.

Heb je dit pedaal zelf ook, ik ben benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers.

Dirk_Hendrik
6 februari 2010, 18:35
Dat lijkt me sterk, de feedback regelt de mix tussen het natte en droge signaal.



We pakken er de service manual van een PT9 maar eens bij.

De feedback regelt, zoals de naam al zegt, de hoeveelheid signaal die van de uitgang van de phasingstages terug gaat naar de ingang ervan.

Da's dus geen mix tussen nat en droog.

Sluiten de PT9 maar eens aan.
De feedback is niet de meest heftige control. Er is wel een duidelijk verschil tussen minimum en maximum.

driftkop
6 februari 2010, 19:07
Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt! Niet iedereen heeft natuurlijk een service manual.

Dirk_Hendrik
6 februari 2010, 19:32
.....:soinnocent:
www.Google.com (http://www.Google.com)

Waar dacht je dat ik em vandaan had?:soinnocent:

driftkop
6 februari 2010, 19:37
Jij repareert die dingen, dus misschien direct van de fabrikant? :)

(en verrek, die service manual staat inderdaad online - moet je ook maar weten...)