PDA

View Full Version : Mijn Vintage V6 icon heeft er een broertje bij!



Riky
28 januari 2010, 21:02
Was al een tijdje opzoek naar een betaalbare backup gitaar. London city comet misschien? Goede optie alleen weet dat de hardware toch iets minder is.
Een Vintage telecaster? Hardware is goed. Sound weet ik niet en niet 2e hands te krijgen.
Nog maar weer een keer op markplaats kijken en vond ik ineens een Vintage v6 icon en toen bedacht ik mij ineens dat exact dezelfde gitaar de beste backup gitaar is die je kunt wensen. Gemaild en bod was geaccepteerd. Vandaag idioot lang in de trein gezeten (mede door storingen) en daar is hij dan:

http://94.100.120.158/857450001-857500000/857464201-857464300/857464241_6_FF8U.jpeg

De Daphne Blue had ik al en nu heb ik er een Fiesta Red bij.
Tone knop zat los, even aangedraaid. Boel schoongemaakt (was aardig stoffig), plastic verwijderd (zaten nog smerige plastic resten bij knoppen en elementen), nieuw setje snaren erop en precies zo afgesteld als mij andere.

Bedoeling is om deze in een andere stemming te zetten, om live snel te kunnen switchen en natuurlijk voor als er een snaar knapt. Ik ben er blij mee en denk ook dat ik hem hou. Wat vinden jullie?

Chocola
28 januari 2010, 21:09
Haha precies dezelfde :D. Gefeliciteerd met de aankoop. Irritant hé die treinstoringen? Heeft me veel tijd gekost afgelopen weken.

Exi
28 januari 2010, 21:10
Mooi hoor die twee gitaren naast elkaar:ok:
Waar zou jij deze gitaar plaatsen qua tone/feel/afwerking in vergelijking met andere strats? (vergelijkbaar met een...)

Riky
28 januari 2010, 21:31
@Resonare: Thanks! Heen weg ging super. Trein uitstappen volgende kwam er al aan, maar terug weg was een hel. Een en al storingen. 2 uur later dan geplanned thuis.

@Exi: Qua hardware zijn ze een stuk beter dan een london city (alles is van wilkinson). Geluid is puur en puur strat. Ik vind ze iets apart hebben qua geluid. Kan het niet echt uitleggen, maar hij klinkt minder gepolijst dan andere strats. Kan ook komen doordat kwaliteit t.o.v. bijvoorbeeld een usa Fender minder is, maar ik vind het een mooi geluid. Prettig vind ik dat de hals vrij ruw is.
Vind ze beter dan een london city en de fender mim's die ik in mijn handen hem gehad.

Mindpunt is wel de relic job. Opzich hebben ze het netjes gedaan belave dat ze een soort matte blanke lak er oveheen hebben gespoten na het relicen. Op meter afstand zie je dat niet. Van dichtbij is het toch minder en het slijt niet verder.

Hele tijd geleden wat flimpjes:
Hier was ik brak, maar wel goed de sound te horen:
http://www.youtube.com/watch?v=4H1KIa-X618&feature=related
en deze:
http://www.youtube.com/watch?v=92kIJ6DHn1o

hezz
28 januari 2010, 21:41
Gefeliciteerd man! Mooie kleur rood is dat :)

Midwolda
28 januari 2010, 21:57
Mooi stelletje zo! :ok:

Exi
28 januari 2010, 22:15
@Exi: [...]
Bedankt, het is inderdaad wel jammer dat ze weer laklaagje over de relic hebben gedaan. Heb je een relic strat, aged hij niet verder!:makeup:

Ik zou zon V6 icon graag een keer willen uitproberen.
Bij de gitaarboer bij mij in de buurt hadden ze de laatste keer dat ik er was alleen maar Les Paul modellen van Vintage.:(

Nagramoth
28 januari 2010, 22:45
Broertje? Je zal toch wel zusje bedoelen, he? En dan nog tweelingzussen ook, dat is toch een ieders natte droom? :ok:

Mooi setje bij elkaar hoor.

Nicks
29 januari 2010, 10:01
Broertje? Je zal toch wel zusje bedoelen, he? En dan nog tweelingzussen ook, dat is toch een ieders natte droom? :ok:

Mooi setje bij elkaar hoor.

hmmmm, dan wil ik wel het rossige zusje :lovelove:

Hiro
29 januari 2010, 10:19
ja je weet wat ze zeggen over rooie daken ;)

maar gefeliciteerd en inderdaad gitaren zijn vrouwelijk ;)

veel plezier ermee :)

rocker_71
29 januari 2010, 10:47
Mooi ding joh!

Moeten best lekkere Strats zijn. :strat:

Riky
29 januari 2010, 11:54
thanks allen:)

En sorry. Ik hou het toch echt op broer en zus;) Die rode was veel te vies om een dame te zijn.

Nagramoth
29 januari 2010, 15:07
Tja, dat heb je wel eens met tweelingzussen: De één is knapper, de ander wat viezer (...)