PDA

View Full Version : Is het nou echt zo moeijlijk?



David1223
28 januari 2010, 16:55
Ik zie door de bomen even het bos niet meer.
Ik wil wat mods op mijn wah uitvoeren (WH10V2), een true-bypass mod en een weerstandje vervangen.

Nou weet ik wel dat solderen met een ijzer zonder warmteregeling niet zo'n goed idee is. Maar als je dan zo'n dingetje hebt van Velleman, zo'n station. Is het dan moeilijk om zoiets te doen als je nog nooit eerder een printplaat hebt gesoldeerd?

Ik weet wel wat ik moet doen maar het solderen is dus nog lastig.

HaroldA
28 januari 2010, 17:13
Nope, het is niet echt zo moeijlijk maar gewoon moeilijk zonder extra 'j'. :soinnocent:


Ik ga overigens hetzelfde doen dus binnenkort kan ik er ook wel een verslag van posten.

artnaz
28 januari 2010, 17:20
Ik dacht dat het een spel-topic was en of het moeilijk was om "moeilijk" correct te schrijven. :D

Maar ik snap het probleem niet zo, je hebt dus een Velleman station en je weet wat je moet, alleen het solderen zelf ben je een beetje angstig voor? In dat geval, wat hebben de "vele bomen in het bos" ermee te maken?

nico verduin
28 januari 2010, 18:30
Ik weet wel wat ik moet doen maar het solderen is dus nog lastig.
Neem je toch een stukje oude printplaat oid... en gewoon oefenen;)

Dirk_Hendrik
28 januari 2010, 19:05
Ik weet wel wat ik moet doen maar het solderen is dus nog lastig.

Dan is een WH10 niet de beste wah om mee te beginnen.

David1223
28 januari 2010, 23:20
Ik dacht dat het een spel-topic was en of het moeilijk was om "moeilijk" correct te schrijven. :D

Maar ik snap het probleem niet zo, je hebt dus een Velleman station en je weet wat je moet, alleen het solderen zelf ben je een beetje angstig voor? In dat geval, wat hebben de "vele bomen in het bos" ermee te maken?

Ik heb op dit moment nog geen ijzer, en al die bomen die ik bedoel zijn alle soorten ijzers van verschillende wattages en temperaturen enzo.
En dat moeijlijk was gewoon een typefout.

Dirk_Hendrik: Ik heb iemand die me gaat helpen maar die heeft geen soldeerbout met temperatuurregeling.

bert k
28 januari 2010, 23:30
Dat hoeft helemaal niet, als je een licht boutje koopt, van 15 watt, lukt het best zonder temperatuurregeling. Maar verder, wat Nico zei, flink oefenen met wat oud materiaal. En nooit soldeervet gebruiken.

Swan
28 januari 2010, 23:31
ach gewoon een simpel electronica soldeerboutje halen bij Gamma, werkt prima.

bert k
28 januari 2010, 23:31
Tegelijk. :D

nico verduin
28 januari 2010, 23:32
je zou eens kunnen googelen? "goed solderen" geeft legio van info......
of deze link: http://www.modelbouwforum.nl/forums/verlijming-constructie/49600-welke-temperatuur-voor-solderen.html