PDA

View Full Version : Vreemde polsknak



markiej93
28 januari 2010, 13:03
Goeiedag gitaristen ;)

ik had even een vraagje. sinds de laatste paar weken heb ik als ik bepaalde nummers speel. een vreemd knakje in mijn pols, niet pijnlijk maar het leid wel af en ik maar me er gewoon een beetje zorgen over. het is voornamelijk als mijn pols een buiging van 90 graden maakt en als ik dan met mijn ringvinger een snaar indruk ofzoiets.

heeft iemand van jullie daar tips over?? (ik heb mijn hand niet vaak gebogen maar bij bepaalde nummers zoals sweet home alabama en message in a bottle wel.)

alvast bedankt!

Thundermane
28 januari 2010, 13:20
Tsja, ik heb dat ook wel een paar keer gehad. Ging bij mij vanzelf over. Wel compenseer ik door minder te spelen. Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat ik er niet veel over kan vertellen. Ik zou niet kunnen vertellen of het kwaad kan om juist veel of juist weinig te gaan spelen.
Overigens welkom bij gitaarnet forum!

beruk
28 januari 2010, 13:52
http://www.thewellingtonimagingunit.com/images/Imaging/Wristmg.jpg
Even voor je beeldvorming. Een mri opname van een rechter pols. De bot stukjes(donkere schijven) worden omgeven door kraakbeen lichte 'draadjes' erom heen en gewrichtssmeer. Verder zie je ook mooi de spieren naar de vingers. Kraakbeen heet niet voor niets 'kraak' been. Door een extreme beweging kan een stukje kraakbeen verschuiven/ klem komen te zitten wat hoorbaar is. Is geen probleem, behalve als het ook pijn doet. Of als je pols daarna niet meer makkelijk in de normale stand terug komt.

Lychee
28 januari 2010, 23:22
Heb ik ook (binnenkant pols), maar dan doet het wel pijn :D

Heb ik niet als ik m op schoot houd tijdens het spelen, ik denk dus idd dat het komt omdat je je pols gewoon te veel buigt.

Kan je dit gewoon oefenen of blijf je het wel houden?

budje
28 januari 2010, 23:26
Niet om iemand bang te maken: Ik heb ook een knikje (niet altijd) links, bij mij omdat er een middenhandsbeentje teveel is (bouwfoutje) En zelfs dit kan volgens de dokter geen kwaad :rockon:

/Slash
31 januari 2010, 23:47
heheh oldtimers!

markiej93
12 april 2010, 14:34
ke boys bedankt!
het doet idd geen pijn maar ik dacht weetje, straks mol ik hem nog
heb er lang niet altijd meer lastvan en dokter zei ook dat het geen kwaad kon zo lang het geen pijn doet
dusss
ROCK ON!:punk:

Freddy Krueger
12 april 2010, 21:53
Overbelasting, te veel, te snel. Langzaam opbouwen, geen uur achter elkaar message in a bottle gaan spelen bijvoorbeeld. Probeer ontspannen te spelen, schouders laten hangen, gitaar niet laag, rug recht...

Ik ben zelf nu invalide door te veel op een foute manier gitaarspelen, ik heb inmiddels een schadeclaim bij Fender en Gibson ingediend. Gitaarfabrikanten zouden moeten waarschuwen dat gitaarspelen schadelijke gevolgen kan hebben voor je gezondheid. nee.... zonder gekheid... als je lichaam gaat protesteren, doe er dan iets mee, en ga niet zomaar door, is nu misschien wel cool ofzo, maar later heb je er spijt van.

budje
13 april 2010, 06:48
Ik heb al ruim 20 jaar zo'n knakje bij het spelen, ooit mee naar de huisarts geweest en bij mij bleek het een bouwfoutje, ik heb in mijn linkerpols een middenhandsbeentje teveel. No problemo! (jammer dat ikdie foto toen nooit heb meegevraagd!)

Marien112
13 april 2010, 12:22
Bij mij hangt mijn rechterpols van schroeven aan elkaar, ik hoor niet anders dan knakken tijdens het spelen.

Maar inderdaad, als het pijn gaat doen, stoppen en niet forceren.

Hiro
13 april 2010, 16:09
ik zat net mezelf al zorgen te maken want ik heb dat ook, maar ben blij dat ik me niet veel zorgen hoef te maken.
Het doet af en toe wel s pijn maar dat komt omdat ik hem dan overbelast en ik weet ook van te voren wanneer dat dat is dus daar kan ik rekeneing mee proberen te houden. :P

budje
13 april 2010, 18:11
ik kom er net achter dat ik nu twee keer hetzelfde verhaal heb gemeld in dit topic (opletten is ook een vak) en niemand heeft het gezien blijkbaar :seriousf:

ShredTallicA
13 april 2010, 21:45
ik kom er net achter dat ik nu twee keer hetzelfde verhaal heb gemeld in dit topic (opletten is ook een vak) en niemand heeft het gezien blijkbaar :seriousf:

Of ze melden het gewoon niet ;)