PDA

View Full Version : Direct Mounting schroeven



ThomasL
28 januari 2010, 11:58
Hallo allemaal,

Weet iemand wat voor schroeven je gebruikt wanneer je je pu's direct in de body wil mounten? Volgens mij gebruik je dan niet de standaard elementschroeven... heeft iemand goeie plaatjes/foto's van direct mounted pu's en hoe dat bevestigd zit? Kan ik afkijken...

Grtz!

barno
28 januari 2010, 12:25
hangt ervan af hoe ze direct gemount zijn :)
je hebt er die in een bodemplaatje met schroefdraad gaan. Of rechtstreeks in het hout. Voor P90's kan je bijna enkel de schroeven gebruiken die meegeleverd worden. In gewone handel moeilijk te vinden, zo smal en lang.

ThomasL
28 januari 2010, 12:40
hangt ervan af hoe ze direct gemount zijn :)
je hebt er die in een bodemplaatje met schroefdraad gaan. Of rechtstreeks in het hout. Voor P90's kan je bijna enkel de schroeven gebruiken die meegeleverd worden. In gewone handel moeilijk te vinden, zo smal en lang.

Het zijn Z90's (P90's in hb formaat) en ik zal ze direct in het hout moeten schroeven. Heb al de tip gekregen om schuim onder de pu's te steken om het wiebelen tegen te gaan. Maar dmv een veertje en een schroef moeten ze ook nog in hoogte verstelbaar zijn. De schroeven waarmee ik voorheen de pu's in hoogte afstel zijn volgens mij niet geschikt om direct in het hout te schroeven (te fijne draad). Als ik houtschroeven wil gebruiken passen die weer niet door de draad van de pu's... aaah!!!
Misschien is een bodemplaatje toch wel makkelijk....

aaronstonebeat
28 januari 2010, 12:47
Je kunt ook een gaatje in het hout boren en daar een schroefdraadje in tappen, dan kun je een boutje gebruiken ipv een schroefje. Ik heb dat al vaak gedaan en het werkt prima.

barno
28 januari 2010, 13:01
Je kunt ook een gaatje in het hout boren en daar een schroefdraadje in tappen, dan kun je een boutje gebruiken ipv een schroefje. Ik heb dat al vaak gedaan en het werkt prima.

ja ik doe het ook zo wel eens. Je kan ook op zoek gaan naar busjes met schroefdraad (van die koperen dingen) als je de juiste maat vindt, ideaal.
wiebelen tegengaan bij P90's: geen veertjes gebruiken maar soort schuimrubber over het hele oppervlak van de onderkant van de pup. works fine

ThomasL
28 januari 2010, 13:02
Je kunt ook een gaatje in het hout boren en daar een schroefdraadje in tappen, dan kun je een boutje gebruiken ipv een schroefje. Ik heb dat al vaak gedaan en het werkt prima.

Hm, is een optie. Thnx!

ThomasL
28 januari 2010, 13:04
geen veertjes gebruiken maar soort schuimrubber over het hele oppervlak van de onderkant van de pup. works fine

Ah, skip de veertjes... Ja, die busjes zou ook makkelijk zijn. Waar zou ik die kunnen vinden?

barno
28 januari 2010, 14:58
Ah, skip de veertjes... Ja, die busjes zou ook makkelijk zijn. Waar zou ik die kunnen vinden?

in speciaalzaak schroeven/ijzerwaren: meet eerst gewenste lengte en max doormeter, vraag naar dat soort schroeven en ev. bijpassende busjes

Woml
28 januari 2010, 15:11
Voor zover ik kan beoordelen zouden het deze (http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=product&id=1005&parent=101) kunnen zijn. En dan inderdaad met een veertje of een rubbertje er tussen.
Ik liep er bij guitar-parts.nl toevallig tegenaan, maar heb ze verder ook nergens kunnen ontdekken.
Ik ga ze ook nog eens nodig hebben, maar voorlopig nog even niet. Heb ze dus nog niet besteld, en heb dus ook nog niet hands-on kunnen proberen of het de goeie zijn.

EDIT: of zijn de schroeven al een gepasseerd station? Het gaat nu alleen nog maar over busjes... Nouja, vergeet dit dan maar...

oigun
28 januari 2010, 15:18
http://www.stewmac.com/shop/Hardware,_parts/Electric_guitar:_Screws_springs/Pickup_Height_Screws.html

Cocobolo
28 januari 2010, 15:27
Ah, skip de veertjes... Ja, die busjes zou ook makkelijk zijn. Waar zou ik die kunnen vinden?

Ik heb zelf al eens overwogen om van wat oude pc-insteekkaarten (bijvoorbeeld een videokaart) die busjes eraf te slopen waarin je dan je VGA-stekker kunt vastzetten. Dat zijn mooie kleine/fijne busjes, de schroefjes in die vga stekkers zijn overigens ook mooi glanzend/verchroomd, en ik wilde het dan toepassen als busjes voor de control-cavity afdekplaatjes (lijkt me nog steeds perfect). Misschien is het een idee....

danielw
28 januari 2010, 18:42
je zou ook b.v. als je moertjes kan vinden die op je hout lijmen.
wel eerst een gat er onder boren voor de lengte

gr daniel

jan jansen
28 januari 2010, 19:59
Voor zover ik kan beoordelen zouden het deze (http://www.guitar-parts.nl/index.php?p=product&id=1005&parent=101) kunnen zijn. En dan inderdaad met een veertje of een rubbertje er tussen.
Ik liep er bij guitar-parts.nl toevallig tegenaan, maar heb ze verder ook nergens kunnen ontdekken.
Ik ga ze ook nog eens nodig hebben, maar voorlopig nog even niet. Heb ze dus nog niet besteld, en heb dus ook nog niet hands-on kunnen proberen of het de goeie zijn.

EDIT: of zijn de schroeven al een gepasseerd station? Het gaat nu alleen nog maar over busjes... Nouja, vergeet dit dan maar...

Das een beste voor de verkoper..inkoop een paar cent en dan zo verkopen...:soinnocent::soinnocent:

JJ