PDA

View Full Version : Dean Deceiver



Rembull1980
28 januari 2010, 11:02
Ik zag in het nieuws dat er een nieuwe gitaar van Dean op de markt is:

Iemand al op gespeeld of ervaring met kwaliteit van Dean in vergelijking met bijvoorbeeld Schecter of LTD?

Dean Deceiver BKS
-Mahogany Body
-Set Mahogany Neck
-Ebony Fretboard
-Pearl Deceiver Inlays
-Scale 628 mm
-EMG 81 and EMG 85 Humbucker Pickups
-Grover Tuners
-Gold Hardware
-Tune O matic Bridge
-Finish Black Satin

http://images6.thomann.de/pics/prod/224092.jpg

Rens van Herpt
29 januari 2010, 00:36
Ik heb sinds kort een Dean, en ik ben er helemaal weg van! De nek is wat dikker dan normaal, de schaal is wat korter dus je kunt lekker benden. Ik vind hem ideaal. Maar ik heb geen goed vergelijkingsmateriaal, speel alleen maar BC Rich en nu dus Dean. Kan niks zeggen over LTD of Schecter.

HaroldA
29 januari 2010, 00:53
Ik heb een Koreaanse Dean EVO Special Select gehad en die was erg slecht afgewerkt. De inlays waren niet mooi vlak en aan de zijkant van de hals zaten druipers in de lak...

Voor mij dus geen (goedkope) Deans meer!

hocuspocus
18 februari 2010, 13:08
Ik heb een Dean Vendetta 4 (zoeen als nu bij Feedback in de aanbieding http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/dean/vendetta-4-0-tiger-eye) en een Schecter 006 Deluxe, oftewel de cheap-ass versie.

Mijn Dean is 25.5" schaal en in B gestemd met redelijk dikke snaren waardoor ie redelijk zwaar speelt, zeker in vergelijking met m'n Schecter met dezelfde schaal, stemming en snarenset. Raar, maar waar.

De hals van de Dean is volgens mij een boot-vorm, die dichter bij de body een plat vlak heeft. De Schecter heeft een C-vorm hals.

Allemaal leuk en aardig, maar eigenlijk zijn deze twee gitaren niet te vergelijken.
Dean Vendetta 4 - Schecter 006 Deluxe
Neck-thru - Bolt-on
Mahonie - Lindenhout
Dean pickups - cheap-ass pickups (nu niet meer, EMG Hz's ingezet :)

al dit doet er in feite niet toe... je moet gewoon zo'n ding in je klauwen hebben om er een oordeel over te kunnen vormen

:lp:

YannickH
18 februari 2010, 14:16
lijkt net zo'n gothic cort:s
vind het maar niets

Sinner1980
18 februari 2010, 17:38
US Deans zijn geweldige gitaren al vind ik ze niet echt mooi. De Koreaanse varianten vielen mij flink tegen;dan zou ik eerder voor een LTD (de wat duurdere versies). Die bevielen mij erg goed,sterker nog;de LTD ec deluxe en de ESP ec vergeleken en ik merkte nauwelijks verschil...ESP is natuurlijk wel wat vetter maar hey,die kost dan ook bijna het dubbele.
Verder vind ik de Dean die je suggereert niet mooi,vooral omdat ik stringthrough afzichtelijk vind maar das persoonlijk

Geoffrey
18 februari 2010, 21:07
US Deans zijn geweldige gitaren al vind ik ze niet echt mooi. De Koreaanse varianten vielen mij flink tegen;dan zou ik eerder voor een LTD (de wat duurdere versies). Die bevielen mij erg goed,sterker nog;de LTD ec deluxe en de ESP ec vergeleken en ik merkte nauwelijks verschil...ESP is natuurlijk wel wat vetter maar hey,die kost dan ook bijna het dubbele.
Verder vind ik de Dean die je suggereert niet mooi,vooral omdat ik stringthrough afzichtelijk vind maar das persoonlijk

Ietwat rare vergelijking.. :dontgeti:

Wat versta jij onder "de wat duurdere versies" van LTD/ESP?
De LTD ec getest en de ESP ec getest, en je merkte nauwelijks verschil.. lijkt me logisch.

Ik betwijfel sterk of jij al een USA Dean vast gehad hebt.

Sinner1980
18 februari 2010, 21:31
Ietwat rare vergelijking.. :dontgeti:

Wat versta jij onder "de wat duurdere versies" van LTD/ESP?
De LTD ec getest en de ESP ec getest, en je merkte nauwelijks verschil.. lijkt me logisch.

Ik betwijfel sterk of jij al een USA Dean vast gehad hebt.

Je moet die Belgen ook alles uitleggen...

Dude,ESP (made in Japan,duur,beter)eclipse kost je al snel 1500,de LTD versie (made in Korea,goedkoper,ook erg goed maar net iets minder)en dan praat ik in dit geval over de deluxe versie van ca €1000 beviel mij ook goed maar toegegeven,de ESP versie is gewoon wat kanpper,met name qua afwerking.

Ik ben op plaatsen geweest wereldwijd waar een hoop mensen alleen maar van kunnen dromen (ivm mijn vorig beroep). Gitaarwinkels bezocht in NYC,Chicago,Houston,Hong Kong,Tokio,Helsinki,Moskou,London enz. Gitaren op schoot gehad die in je de gemiddelde gitaarwinkel in de Benelux niet snel tegenkomt dus aan mij hoef je niet te twijfelen hoor menneke...Ik ben een volwassen man en geen opschepperig pubertje.
Ik zit op dit forum om kennis uit te wisselen en niet om mensen voor te liegen.
En nu heel snel je mond spoelen,wijsneus:stop:

Geoffrey
18 februari 2010, 23:14
Jij bent grappig.. :crazyhappy:

Sinner1980
19 februari 2010, 00:19
Ja,en jij bent uitgeluld...;)