PDA

View Full Version : Fishman Ellipse Matrix Blend inbouwen



Flipkoos
27 januari 2010, 23:32
Hoi allemaal,

Al een hele poos heb ik hier een Fishman Ellipse Matrix Blend liggen (combi condensator-microfoon en piezo), wachtend op de gitaar waar ik 'm in wil hebben.

http://www.elderly.com/images/new_instruments/PUA/FEMB-1-8_controls.jpg

Twee vraagjes: wat zijn de ervaringen met dit systeem?
En de volgende:
Ik heb sinds kort een Simon & Patrick Showcase FM, en dit lijkt dit keer een blijvertje...dus hier moet-ie maar es in...
Zou dit eenvoudig zelf te doen zijn? Of kan ik dit beter aan een vakman overlaten? En wat zouden hier ongeveer de kosten van zijn?

Groetjes, Peter

Ello
28 januari 2010, 08:18
Ik heb een Fishman Ellips Aura in mijn Gibson Songwriter. Ik vind het een erg prettige preamp maar het is wel even wennen dat je de knoppen "onzichtbaar" moet bedienen (tenzij je telkens de gitaar op z'n kant wil houden). Ik heb 'm standaard 100% op pick-up blend staand (de Aura kan blenden tussen pickup en "image" (een digitaal gemodelleerd signaal) omdat dat m.i. het beste mijn gitaar weergeeft.

Veel succes met het inbouwen!

LaurentB
28 januari 2010, 13:05
Ik heb laatst een Fishman Matrix Infinity ingebouwd, en dat was niet moeilijk. Maar die heeft alleen een piëzo-element, én het was in mijn Crafter die al de benodigde gaten had, dus dat was wel iets makkelijker dan van nul af aan. maar goed, met voorzichtig boren is die gaten maken nu ook weer niet zo moeilijk.

Flipkoos
28 januari 2010, 14:16
Ik heb laatst een Fishman Matrix Infinity ingebouwd, en dat was niet moeilijk. Maar die heeft alleen een piëzo-element, én het was in mijn Crafter die al de benodigde gaten had, dus dat was wel iets makkelijker dan van nul af aan. maar goed, met voorzichtig boren is die gaten maken nu ook weer niet zo moeilijk.

Als het goed is hoeft er maar eentje in natuurlijk, onderaan...en daar zit al een strap-button. Maar wellicht moet er nog iets van het brugzadel afgevijld?

LaurentB
28 januari 2010, 14:18
Als het goed is hoeft er maar eentje in natuurlijk, onderaan...en daar zit al een strap-button. Maar wellicht moet er nog iets van het brugzadel afgevijld?

Nou, je moet ook een gaatje boren in de brug om de draad van het piëzo-element door te kunnen leiden. Althans, bij die van mij was dat zo.