PDA

View Full Version : Gigantische ruis op men Yamaha



Zatar
27 januari 2010, 21:38
Hello allen!
Sedert kort heb ik problemen met mijn Yamaha SA503 (TVL). Die gaf vroeger wel wat ruis, niet meer of minder dan normaal. Maar nu gaat hij zo effe perfect en soms ineens zo'n gigantische ruis dat men eigen spelen bijna niet te horen is. Ik heb er echter niets aan verandert.
De gitaarkabel is het probleem niet, noch de versterker.
Als ik men volumeknop van het 'hoofdelement' dan toedraai dan is er niets ruis (dus ik vermoed dat het iets met de pickups of shielding te maken heeft). Het probleem blijft in alle standen van de pickup keuze switches.

Om nu daarin te liggen foefelen heb ik zeker en vast niet de nodige ervaring, maar ik wou hier toch even naar jullie gedacht vragen.
http://www.yamaha.com/yamahavgn/Images/Guitars/Product/Views/V3_EN_SA503TVL_BL.jpg

Zatar
5 februari 2010, 09:39
Niemand ideetjes erover??

snaarplukker
5 februari 2010, 09:56
Zit je versterker aangesloten aan een geaard stopkontakt? Anders is er vermoedelijk een draad van je aarde losgeraakt.

golanhall
5 februari 2010, 09:58
Ik weet niet wat er scheelt maar dit is wel een erg mooie gitaar!

Nicks
5 februari 2010, 10:12
klinkt alsof een aarde losgekomen is. Wel balen want bedrading in semi hollows zijn een hel om te fiksen :P

Maar leg uit, als je het volume open draait van het hoofdelement(?? je bedoelt de brug?) valt de ruis weg? En die andere elementen dan?

Hendriks
5 februari 2010, 10:18
Deze Yamaha heeft een wat compexer circuit ,dat betekend dan ook vaak meer kans op storingen .
Je moet toch even het hele circuit nalopen denk ik.
Mooie gitaar trouwens.