PDA

View Full Version : Peavey Vandenberg Puzzle



zoonchild
27 januari 2010, 16:59
Hell has frozen over......vandaag eindelijk mijn mint zwarte peavey vandenberg puzzle mogen ontvangen........;-)

http://i436.photobucket.com/albums/qq89/paulchristy/Vandys3.jpg

http://i436.photobucket.com/albums/qq89/paulchristy/6Vandys.jpg

jutter
27 januari 2010, 17:01
Gefeliciteerd! Helaas dat ik zo'n traditionele gitarist ben....

J-P
27 januari 2010, 17:05
Da`s een mooi setje zeg!!! :blast::blast:

mrweird
27 januari 2010, 17:12
Allemaal peavey's vandenbergs??? Je ben groot Adje fan gok ik :) Heb je ook de fernandes vandenberg en een degelijke Norlin era LP met mooie burst? Dan heb je 't setje kompleet toch?

Misery Signals
27 januari 2010, 17:25
En een Soldano SLO100 om door te spelen natuurlijk :)

MS

macwilliams
27 januari 2010, 17:34
Briljante collectie zoon C.

Marcel61
27 januari 2010, 17:38
Niets zeggen...jij bent Adje :)

zoonchild
27 januari 2010, 17:39
Gefeliciteerd! Helaas dat ik zo'n traditionele gitarist ben....

Ben er ook erg blij mee!

zoonchild
27 januari 2010, 17:39
Da`s een mooi setje zeg!!! :blast::blast:

Thanks dude!;-)

zoonchild
27 januari 2010, 17:43
Allemaal peavey's vandenbergs??? Je ben groot Adje fan gok ik :) Heb je ook de fernandes vandenberg en een degelijke Norlin era LP met mooie burst? Dan heb je 't setje kompleet toch?

Allemaal Peavey Vandenbergs..en allemaal mint......serie 1, 2 en 3... een custom, een quilt en dan nu een puzzle..;-) Die Fernandes komt er ook nog wel.. maar verzamel immers ook nog andere gitaren....niet alleen Vandy's..;-) Ik heb nog minimaal 4 Peavey Vandenbergs op mijn lijstje staan dus ik kan nog wel ff vooruit..;-)

zoonchild
27 januari 2010, 17:44
En een Soldano SLO100 om door te spelen natuurlijk :)

MS

En DIE komt er ook nog wel.........;-)

zoonchild
27 januari 2010, 17:45
Briljante collectie zoon C.

Dank je voor het compliment! ;-)

zoonchild
27 januari 2010, 17:45
Niets zeggen...jij bent Adje :)

I wish, dude..hehe..not even CLOSE.;-)

J-P
27 januari 2010, 18:04
Altijd al een Peavey VDB gewild maar nooit tegenaangelopen.

En jij hebt nog een Robin ook he? Ik had de mijne nooit moeten verkopen, ik had een Machete.

http://riavanminnen.smugmug.com/photos/758157683_yujzs-M.jpg

zoonchild
27 januari 2010, 18:11
Altijd al een Peavey VDB gewild maar nooit tegenaangelopen.

En jij hebt nog een Robin ook he? Ik had de mijne nooit moeten verkopen, ik had een Machete.

http://riavanminnen.smugmug.com/photos/758157683_yujzs-M.jpg

Yep..heb deze......swamp ash Robin Medley......


http://i436.photobucket.com/albums/qq89/paulchristy/blondemedley2.jpg

Bram+
27 januari 2010, 18:15
Gefeliciteerd! Helaas dat ik zo'n traditionele gitarist ben....
wat is er niet traditioneel aan deze gitaar dan? Ik zie een hals, een body, zes snaren, elementen.. Niet echt iets 'revolutionairs' toch?


Mooie gitaar, fijne collectie!

zoonchild
27 januari 2010, 18:24
wat is er niet traditioneel aan deze gitaar dan? Ik zie een hals, een body, zes snaren, elementen.. Niet echt iets 'revolutionairs' toch?


Mooie gitaar, fijne collectie!

Thanks, dude! ;-)

macwilliams
27 januari 2010, 18:33
Geweldig zo een obsessie, kan me daar helemaal in vinden. En ze blijven ze maar maken en re issuen. Zelfs met een dubbele baan zou ik het niet kunnen financieren. Jij hebt pech peavy is een gezond bedrijf en je zult nooit aan het eind komen. Ik heb mazzel Gibson staat aan de rand van een financiële afgrond.

:D

zoonchild
27 januari 2010, 18:41
[QUOTE=macwilliams;2273583]Geweldig zo een obsessie, kan me daar helemaal in vinden. En ze blijven ze maar maken en re issuen. Zelfs met een dubbele baan zou ik het niet kunnen financieren. Jij hebt pech peavy is een gezond bedrijf en je zult nooit aan het eind komen. Ik heb mazzel Gibson staat aan de rand van een financiële afgrond.

Ik ga dus wel alleen maar voor de USA Peaveys uit 1988-1992....en daar is nooit een reissue van uitgebracht. (en dan heb ik het niet over v-types) Met andere woorden.......the real deal..... En ja....ik mag graag verzamelen..;-)

Harm
27 januari 2010, 18:58
Allemaal peavey's vandenbergs??? Je ben groot Adje fan gok ik :) Heb je ook de fernandes vandenberg en een degelijke Norlin era LP met mooie burst? Dan heb je 't setje kompleet toch?

Die fernandes heb ik.... Van Ad zelf gekocht, lang geleden :)

Harm

zoonchild
27 januari 2010, 19:05
Die fernandes heb ik.... Van Ad zelf gekocht, lang geleden :)

Harm

Ik weet het Harm...........en je weet het.als je hem kwijt wilt....;-)

Braindead
27 januari 2010, 20:10
Hey ontzettend mooie gitaar man! Ik zag hem nog voorbijkomen maar had er geen geld voor. Zeer vette gitaar!

zoonchild
27 januari 2010, 20:38
Dank je! Was al een eeuwigheid op zoek naar deze puzzle in mint condition...dus ben er erg blij mee!


Hey ontzettend mooie gitaar man! Ik zag hem nog voorbijkomen maar had er geen geld voor. Zeer vette gitaar!

universe777
27 januari 2010, 21:53
Te gekke collectie (incl. die waanzinnge Robin)!!!!
Ik kan mezelf nog regelmatig voor mijn kop slaan dat ik ooit een schitterende witte Vandenberg heb laten staan die maar 400 gulden was...

TimoSomers
27 januari 2010, 21:55
DIE ROOD/PAARSE IS GEILLLLLLLL.

Mooie collectie!

Braindead
27 januari 2010, 22:26
Je bedoelt zo een? ;)
http://dudebraindead.webs.com/photos/P%20vandenberg/P%20Vandenberg.JPG


Te gekke collectie (incl. die waanzinnge Robin)!!!!
Ik kan mezelf nog regelmatig voor mijn kop slaan dat ik ooit een schitterende witte Vandenberg heb laten staan die maar 400 gulden was...

munkie
28 januari 2010, 12:12
AD-JE! AD-JE!AD-JE!AD-JE! :rockon:

Hij was laatst nog te zien op het Gesprek , beetje lullen over Hendrix met die ouwe zanger van de Kecks. Wel grappig nog altijd met dat Tukkerse accent. Jammer dattie niet meer speelt.

Jay75
28 januari 2010, 12:17
Zijn die gitaren ook anders op de kleur na? Of verder dezelfde?

universe777
28 januari 2010, 12:44
Jawel.
Geweldig!

Je bedoelt zo een? ;)
http://dudebraindead.webs.com/photos/P%20vandenberg/P%20Vandenberg.JPG

rijsberman
28 januari 2010, 13:16
Fernandes is toch niet zo duur?
http://meuk.web-log.nl/meuk/images/2008/04/20/fernandes_greenpunch_2.jpg

zoonchild
28 januari 2010, 17:10
Zijn die gitaren ook anders op de kleur na? Of verder dezelfde?


Zit, op de basisvorm na, aardig wat verschil in. De standaard modellen hebben een geschroefde hals, de customs en puzzles een doorgaande. De body van de standards zijn van populierenhout...die van de anderen mahonie. De inlays verschillen, de elementen verschillen, de hals van de customs heeft een ander (en dunner) profiel dan die van de standards. Al naar gelang de serie en versie zit er een andere Kahler op..al dan niet met het autolatch systeem. Alleen op de customs en puzzles vind je een coiltap. Kortom.....zeer zeker niet allemaal hetzelfde. ;-)

zoonchild
28 januari 2010, 17:14
Jawel.
Geweldig!

Maar deze is niet origineel. De tremolo is vervangen en er is naderhand een (coiltap) schakelaar aan toegevoegd. ;)

zoonchild
28 januari 2010, 17:22
AD-JE! AD-JE!AD-JE!AD-JE! :rockon:

Hij was laatst nog te zien op het Gesprek , beetje lullen over Hendrix met die ouwe zanger van de Kecks. Wel grappig nog altijd met dat Tukkerse accent. Jammer dattie niet meer speelt.

Heb dat ook gezien..geweldig! En laatst ook nog bij Business Class met die Aristides gitaren...hehe.. Ik moet zeggen dat ik Manic Eden toch nog altijd ondergewaardeerd vind. Ik vind het jammer dat ome Adriaan daar niet verder mee is gegaan. Ik blijf het nog altijd geweldig vinden dat een uit de klei getrokken tukker toch mooi in fucking Whitesnake heeft gespeeld en voor tienduizenden heeft gespeeld met Stefke Vaai.......-)

Plus.......toen Kramer met hun Nightswan op de markt kwam was de Vandenberg het antwoord van Peavey...dan moet je toch wel IETS in je mars hebben...lijkt me tenminste zo..;)

Braindead
29 januari 2010, 01:06
Kleine correctie: Poplar is geen populierenhout maar hout van de magnoliaboom. Verder is die van mijn post inderdaad lichtelijk aangepast (tevens een SD hotrails in de neck)maar ik heb nog een andere in het wit die wel helemaal origineel is. Ik vind persoonlijk juist die "poplar" body met esdoorn neck en ebben toets het lekkerst ivm de meer 80's sound, meer felheid maar het is maar wat je wilt. Een neck through voor erbij zou ik ook zeker eens willen proberen maar heb mijn beide neckthrough Charvels verkocht omdat ik toch meer voor geschroefde nekjes ben. En dat maagdelijk witte dat doet toch iets met je :D

Anyway, je hebt een onwijs vette collectie!


Zit, op de basisvorm na, aardig wat verschil in. De standaard modellen hebben een geschroefde hals, de customs en puzzles een doorgaande. De body van de standards zijn van populierenhout...die van de anderen mahonie. De inlays verschillen, de elementen verschillen, de hals van de customs heeft een ander (en dunner) profiel dan die van de standards. Al naar gelang de serie en versie zit er een andere Kahler op..al dan niet met het autolatch systeem. Alleen op de customs en puzzles vind je een coiltap. Kortom.....zeer zeker niet allemaal hetzelfde. ;-)

universe777
29 januari 2010, 08:11
Klopt. Degene die ik NIET gekocht heb had gewoon de zwarte Kahler erop. Hele fijne units overigens.


Maar deze is niet origineel. De tremolo is vervangen en er is naderhand een (coiltap) schakelaar aan toegevoegd. ;)

Gearjunkie
29 januari 2010, 20:48
Kleine correctie: Poplar is geen populierenhout maar hout van de magnoliaboom.

Kleine correctie op de correctie: Poplar = hout van de tulpenboom. Dit heet Liriodendron tulipifera. Magnolia's worden weleens foutief tulpenboom genoemd, dus vandaar je verwarring waarschijnlijk.
Liriodendron groeit vrij snel, Magnolia daarentegen zeer langzaam.

Braindead
29 januari 2010, 22:27
Je hebt helemaal gelijk. Liriodendron tulipifera is slechts familie van de magnolia. Anyway, geen populieren dat is wel duidelijk.


Kleine correctie op de correctie: Poplar = hout van de tulpenboom. Dit heet Liriodendron tulipifera. Magnolia's worden weleens foutief tulpenboom genoemd, dus vandaar je verwarring waarschijnlijk.
Liriodendron groeit vrij snel, Magnolia daarentegen zeer langzaam.

mesaman
29 januari 2010, 23:51
och....ik vind hout zo overgewaardeerd!

verder een hele leuke gitaar.van de berg???,heeft het met skieen te maken?

rijsberman
29 januari 2010, 23:54
Je hebt helemaal gelijk. Liriodendron tulipifera is slechts familie van de magnolia. Anyway, geen populieren dat is wel duidelijk.

Populier is anders ook een familielid van de tulpenboom.

Braindead
30 januari 2010, 00:42
Tja, zo blijven we natuurlijk aan de gang. :) Wellicht familie maar geen populierenhout zoals waar lucifers en klompen van gemaakt worden. ;)

In ieder geval klinkt het lekker als body, ik vind het prettiger in klank dan elzen omdat elzen snel schel kan zijn. Poplar, waarvan de klank wel eens wordt omschreven als gelijkend op dat van elzen klinkt wat smoother. Tenminste in de Vandenbergs die ik heb gehad en nog heb.



Populier is anders ook een familielid van de tulpenboom.

zoonchild
30 januari 2010, 11:43
Anyways.........poplar body...zullen we het daar dan maar op houden?;-)


Tja, zo blijven we natuurlijk aan de gang. :) Wellicht familie maar geen populierenhout zoals waar lucifers en klompen van gemaakt worden. ;)

In ieder geval klinkt het lekker als body, ik vind het prettiger in klank dan elzen omdat elzen snel schel kan zijn. Poplar, waarvan de klank wel eens wordt omschreven als gelijkend op dat van elzen klinkt wat smoother. Tenminste in de Vandenbergs die ik heb gehad en nog heb.

Javaca
30 januari 2010, 17:06
Mooie verzameling.

Komt de nieuwe gitaar waarvoor Adje endorsed er ook nog bij?

speedmusic
26 april 2010, 22:52
Wat zijn dat toch mooie gitaren en vooral zo leuk vanwege de Hollandse roots.

Sinds kort ben ik een bolt on Vandy rijker, maar wat is dat ding zwaar zeg, is dat populieren :soinnocent: altijd zo zwaar?

Ook heb ik een paar vraagjes, de mijne heeft 2 humbuckers, na wat research ben ik er niet achter of dit origineel is en welke versie ik heb.

Tevens zijn beide humbuckers slanted en niet origineel, klopt dit?
Ook moet ik nog op zoek naar tuners daar ook deze niet origineel zijn op zich niet erg maar er is er ook één afwijkend ten opzichte van de anderen. Zijn deze nog te krijgen?

Ook heb nog één van de originele humbuckers, ik weet alleen niet of dit de brug of neck humbucker is.

Ricochet
26 april 2010, 23:37
Er stond er verleden week 1 op MP voor 300. 1 Stemknopje was niet origineel. Zal wel dezelfde zijn?
Pickups waren vervangen door Dimarzios. De singlecoil in de neckpositie was vervangen door een humbucker. Er waren 2 miniswitches toegevoegd, maar weer geplugd met plastic. De originele brughumbucker werd bijgeleverd.

speedmusic
26 april 2010, 23:54
Zat jij ziek thuis dan?

Ricochet
27 april 2010, 00:50
Zat jij ziek thuis dan?

Hahaha, ja dat was ik! (nog steeds niet helemaal beter trouwens) Grappig dat je dat wel besproken hebt maar de gitaar zelf niet...

DEA100MKIV
27 april 2010, 01:01
Deze peavey's spelen zo top! En regelmatig gaan ze voor een prikkie ..


niet de puzzles.. natuurlijk

DEA100MKIV
27 april 2010, 02:30
Ik heb een zwarte in topstaat ...

Heb je beland laat het dan ff weten via pm...


greetz:cheerup:

speedmusic
27 april 2010, 08:29
Hahaha, ja dat was ik! (nog steeds niet helemaal beter trouwens) Grappig dat je dat wel besproken hebt maar de gitaar zelf niet...

Dat kwam omdat ik behoorlijk haast had, moest snel weer thuis zijn om mijn kinderen op te vangen (vriendin zat in de avond dienst).
Door de telefoon gaf de verkoper al aan dat er een tweede belangstellende was die zat echter ziek thuis vandaar.

Ricochet
27 april 2010, 09:20
Dat kwam omdat ik behoorlijk haast had, moest snel weer thuis zijn om mijn kinderen op te vangen (vriendin zat in de avond dienst).
Door de telefoon gaf de verkoper al aan dat er een tweede belangstellende was die zat echter ziek thuis vandaar.

Ah vandaar. Nou, het is je gegund. :)

speedmusic
27 april 2010, 09:35
Dank je wel, ga ondertussen wel op zoek naar een koffer en een andere tuners. Ik was nog op zoek naar een Supertrat, toen ik deze zag. Vandaar dat ik redelijk snel schakelde, de prijs was volgens mij niet verkeerd al weet ik dat niet zeker, ben niet zo op de hoogte van de prijzen.

Ook is aan deze gitaar redelijk gesleuteld, de tuners zijn niet origineel bij ieder tuner zie ik nu 2 gaatjes in de headstock, dit zouden er nul moeten zijn omdat de Vandy tuners geen schroefjes hadden dacht ook in de body zitten inderdaad ook 2 gaatjes 1 voor een miniswitch en één voor een Pot.

Daarnaast kom ik onder de pick-up ringen gaatjes tegen die hier niet horen en staat de neck pick up scheef/slanted (de dimarzio neck is een F model).

Rooker
27 april 2010, 10:19
Gefeliciteerd met je puzzle. Hoop dat ie op te lossen is.:seriousf:

Maar wat is het Nederlandse tintje aan deze gitaar dan? En welke gitarist speelt hier op dan? grtz

bass blom
27 april 2010, 10:29
Gefeliciteerd met je puzzle. Hoop dat ie op te lossen is.:seriousf:

Maar wat is het Nederlandse tintje aan deze gitaar dan? En welke gitarist speelt hier op dan? grtz

oei..........

Rooker
27 april 2010, 10:37
Oh Oh hele stomme vraag zeker:makeup:

Ik doe wel een gok. Eddy van Halen?????

Maar stel dat dat zo is weet ik nog het Nederlandse tintje niet.:soinnocent:

Kim Wilson
27 april 2010, 10:42
Ik ben niet zo thuis in namen van gitaristen, maar zelfs ik weet dat Ad van den Berg een Nederlandse gitarist is.

(Ad van den Berg, Vandenberg, zie je hem? ;) )


Mooie collectie, Zoonchild! Heerlijk, zo'n obsessieve verzameling! :ok:

Sanderltd
27 april 2010, 10:43
Dubbel oei! :cheerup:

Van Halen is afkomstig uit Nederland. Hij is in zijn tienerjaren verhuisd naar Amerika.
Maar in dit geval is deze gitaar de sig van Adrian Vandenberg, een bekende Nederlandse gitarist. Heeft vroeger bij Whitesnake gespeeld.

Ricochet
27 april 2010, 10:54
Daarnaast kom ik onder de pick-up ringen gaatjes tegen die hier niet horen en staat de neck pick up scheef/slanted (de dimarzio neck is een F model).

De originele directmount singlecoil die er in zat stond ook in een hoek(4º meen ik) dus dat "klopt" wel.

Ricochet
27 april 2010, 10:55
oei..........

LOL...mja, enige verbazing kan ik niet onderdrukken.

bass blom
27 april 2010, 10:58
het is tegenwoordig kwa spelen helemaal mijn ding niet meer, maar ik blijf stiekum wel wat heimwee houden naar de mijne.
(en naar de dual rectifier)

http://www.youtube.com/watch?v=yNQNfdnxozU

Rooker
27 april 2010, 10:59
Oei, ik had beter eerst even kunnen googlen:chicken:
Maar ik ben gewoon eerlijk. Ik had hier nooit opgekomen. En dat Eddy van Halen uit Nederland komt is voor mij ook nieuw. In iedergeval altijd leuk een Nederlander met een USA sig gitaar.
Wel een hoop gitaristen bij white snake. Bij de klip van Here I go again telde ik er 3. Allemaal met een Peavy toch. Wel coole dingen! Al ben ik zelf meer van de classics als tele, strat, lp.
Bedankt voor de edukatie!

speedmusic
27 april 2010, 11:03
@ Rooker, ik weet niet wat je geboortejaar is als deze na 1982 is kan ik het wel begrijpen. Hoe goed Ad ook is, hij heeft maar weinig milestones vastgelegd zeker voor een gitarist van dit caliber.

Het enige wat Ad heeft opgenomen met Whitesnake in de studio is juist die solo op here i go again.
(hij zal vast nog wat meer hebben opgenomen alleen dat is niet uitgebracht)

Daarnaast 1 album met Teaser, 1 album met Manic Eden en 3 albums met zijn eigen band Vandenberg. waarvan je het nummer Burning heart misschien wel kent [URL="http://www.youtube.com/watch?v=wGSrv1GnXMM"]Burning Heart clip/URL] Voor het overige
wat los vast zaken, maar niet iets waar zijn naam nadrukkelijk mee is verbonden

Trouwens in de clip tel ik maar 2 gitaristen en geen 3 Vivian Campbell en Ad Vandenberg. Daarnaast Rudy Sarzo bass en Tommy Aldridge op drums.

Ricochet
27 april 2010, 11:17
Enne, het enige wat Ad heeft opgenomen met Whitesnake in de studio is juist die solo op here i go again.



"Restless Heart" kan je ook meetellen. Kwa testosteron wat minder(de Jap.import heeft 2 lekkere rockers meer!), daarentegen zijn de gitaartonen wonderschoon. IMNSHO of coz.:-)

Zijdelings nog die Starkers in Tokyo unplugged sessie met David Coverdale,
en heel erg in de verte het Manic Eden project met het onvolprezen ritmetandem van het toenmalige Whitesnake, de heren Sarzo en Aldridge.

newbreed
27 april 2010, 11:21
Trouwens in de clip tel ik maar 2 gitaristen Vivian Campbell en Ad Vandenberg. Daarnaast Rudy Sarzo bass en Tommy Aldridge op drums.[/QUOTE]

Klopt. Whitesnake heeft meestal met 2 gitaristen gespeeld, Bernie Marsden & Micky Moody, (de gouden bezetting met John Lord en Cozy Powell) Marsden & John Sykes, een heel korte tijd Sykes alleen dacht ik, toen Vivian Campbell en Ad Van den Berg en daarna Ad van den Berg & Steve Vai. Daarna vond
ik t niet meer zo interessant.

En ... Het is clip en niet klip.

speedmusic
27 april 2010, 11:35
Je hebt gelijk Restless Heart ook, die was ik vergeten.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik dit album ooit maar één keer heb gehoord. Toch maar weer eens een kijken of ik dit album nog ergens op de kop kan tikken.

Is het niet zo dat die Japan sessie met Coverdale op dvd is te krijgen?
Die Manic Eden CD vind ik heerlijk, kan ook bijna niet anders met zo'n line up.
Alhoewel er is meer meuk uitgebracht door de diverse "All Star" line ups dan klassiekers.

Leuke link: Adjes kwaliteiten als gitarist in een notendop (http://www.celebrityrockstarguitars.com/rock/Vandenberg_Adrian.htm)

Ricochet
27 april 2010, 12:05
Is het niet zo dat die Japan sessie met Coverdale op dvd is te krijgen?

Leuke link: Adjes kwaliteiten als gitarist in een notendop (http://www.celebrityrockstarguitars.com/rock/Vandenberg_Adrian.htm)

Ja, die is erg leuk. Wel heel erg gebaseerd op de beschrijving van de Dinosaur-Rock-website of iets dergelijks.

Starkers in Tokyo is idd. op DVD te krijgen.

Madcow
27 april 2010, 12:13
Ad van de berg is toch die pedo?

Orpheo
27 april 2010, 12:17
Ad van de berg is toch die pedo?

die pedo is ook een ad van de berg. niet alle hondjes heten fikkie...

speedmusic
27 april 2010, 12:17
Ad van de berg is toch die pedo?

Die pedo heet Ad van den Berg, wij hebben het over Adje Vandenberg (http://www.revolvermagazine.nl/artikel/1361.htm)

vulvasonic
27 april 2010, 12:18
Ad van de berg is toch die pedo?

Nee, Adje is 2.20 meter lang. Ieder normaal mens lijkt een klein kind in zijn nabijheid, vandaar het misverstand.

Rooker
27 april 2010, 23:23
@ Rooker, ik weet niet wat je geboortejaar is als deze na 1982 is kan ik het wel begrijpen. Hoe goed Ad ook is, hij heeft maar weinig milestones vastgelegd zeker voor een gitarist van dit caliber.

Oh ik ben van 81, dus dan zal ik ook nog wel vergeven worden. Maar ik leer hier elke dag weer een hoop.
Excuus voor me late reactie, moest tussendoor ook nog even werken.