PDA

View Full Version : sena guitar awards



sunday violence
15 april 2003, 18:17
nog meer gitaristen op dit forum die hier aan meedoen of al eens aan mee hebben gedaan??

ik ben i.i.g erg benieuwd hoe ver ik kom

FNaRK
15 april 2003, 19:47
Collin heeft afgelopen jaar meegedaan, is derde geworden.
Gebruik anders ff de zoek-functie :grin:

sunday violence
15 april 2003, 19:56
ja dat weet ik ik heb wat hem gedownload (een soort bluesshuffle geloof ik) en dat was wel goed ja...

Barret Wallace
15 april 2003, 21:48
Ik ga volgend jaar meedoen zodat ik me voldoende voor kan bereiden, omdat ik geen genoegen neem met de 2e of een lagere plaats :razz: :lol:

Negative K3 fan
15 april 2003, 22:15
ik ga pas meedoen aan die award als ik paganini's 5e capricec (die van het crossroads duel, maar dan iets aangepast, sneller en aangepast op bereik van kalssieke gitaar) op mn klassieke gitaar kan fingerpicken zoals een mp3 die ik onlangs heb gedownload.

Barret Wallace
16 april 2003, 09:13
hmm, sommige shit die daar gespeeld wordt is nog erger dan de 5th caprice :mad:

Negative K3 fan
16 april 2003, 09:24
ook 5th caprice sneller dan in het crossroads duel op een klassieke (nylon dus) gitaar?

Barret Wallace
16 april 2003, 10:00
hmm dude dat is best wel impressive ja :grin:

Mithrandir
16 april 2003, 10:17
Ik ben nimmer nooit goed genoeg om daar aan mee te kunnen doen, ik ga wel kijken ofzo...

sunday violence
16 april 2003, 13:43
aargh die klote caprice haat ik, ik blijf maar vastlopen op dat laatste stuk. ik ga er met mijn gitaarleraar heen en we verzinnen zelf wel iets. of moet je perse iets spelen wat die lui daar zeggen? het is allemaal een beetje onduidelijk namelijk

Barret Wallace
16 april 2003, 15:22
volgensmij mag je gewoon eigen nrs en/of covers spelen

moretel
17 april 2003, 01:39
Kan een ouwe lul ook nog meedoen ?

Barret Wallace
17 april 2003, 09:22
Deelnemen is voor iedereen mogelijk. Er wordt in twee categorieën gestreden om de hoofdprijs: categorie Jeugd (0-12 en12-16 jaar) en de categorie Volwassenen (Akoestisch of electrisch). 16 jaar en ouder. Voor jong en oud is het dus mogelijk om te laten zien wat voor behendigheid hij/zij op dit instrument heeft. De diverse categorieën maken het voor iedereen mogelijk om op zijn of haar niveau te winnen.

De Spelregels:
Je mag 2 nummers van 3 minuten spelen.
Deze nummers mogen eigen composities zijn of van bekende artiesten. De keus is aan jezelf.
Je mag alleen spelen maar ook met je eigen begeleidingsband of tape/DAT/CD.
Je wordt gejureerd op: muzikaliteit, orginaliteit, techniek, presentatie/uitstraling.

Kitaarhiero
20 april 2003, 17:02
Het lijkt me wel leuk om mee te doen met de SGA's en dan een garagerock nummer te spelen met een korte doch doeltreffende solo... Heb je iig al een streepje voor wat betreft originaliteit, tussen al die Pagannini's met Distortion...

sash
21 april 2003, 01:21
Idd wat me opvalt is dat het bijna allemaal van die shreddertjes zijn.
Denk dat ik volgend jaar ook mee ga doen. Lijkt me wel is cool.

moretel
22 april 2003, 10:09
Ik heb gekeken bij Feedback toen Collin speelde, het gehalte shredders viel wel mee daar, er was een man (denk van mijn leeftijd) die speelde op een backing track, misschien zelf gemaakt, dat weet ik niet maar hij speelde zijn solo maar met 2 vingers terwijl hij er wel 5 had :smile:
Dat aanschouwend dacht ik dat kan ik ook, ach het is gewoon leuk om te spelen en dan zie je wel wat er van komt, je krijgt in ieder geval aandacht en je ontmoet andere muzikanten.

telecastermaster
22 april 2003, 12:11
Op 2003-04-16 09:24, schreef Negative K3 fan:
ook 5th caprice sneller dan in het crossroads duel op een klassieke (nylon dus) gitaar?


Het crossroads duel is versneld afgespeeld heb ik gelezen.

telecastermaster
22 april 2003, 12:17
Kunnen ze de categorie Volwassen niet in twee categorieen onderverdelen: "goeie gitaristen" en "slechte gitaristen"? Dan kan ik ten minste misschien nog winnen in de categorie 'slechte gitaristen'. (Dus beste slechte gitarist) :wink:

Negative K3 fan
22 april 2003, 12:38
Op 2003-04-22 12:11, schreef telecastermaster:


Op 2003-04-16 09:24, schreef Negative K3 fan:
ook 5th caprice sneller dan in het crossroads duel op een klassieke (nylon dus) gitaar?


Het crossroads duel is versneld afgespeeld heb ik gelezen.


lijkt me sterk, zó moeilijk is dat nou weer niet, op die begin arpeggio's na.

Phoenix Rising
22 april 2003, 23:21
Je mag blij zijn als je dat ooit nog is zal kunnen spelen, dus zo moeilijk is het WEL.

Negative K3 fan
23 april 2003, 09:22
veel shredders en lkassieke gitaristen/violisten spelen hem doorgaans (een stuk) sneller dan in crossroads... zet kazaa maar eens aan en zoek naar allerlei verseis van de 5th caprice

Barret Wallace
23 april 2003, 11:01
Op 2003-04-22 23:21, schreef Phoenix Rising:
Je mag blij zijn als je dat ooit nog is zal kunnen spelen, dus zo moeilijk is het WEL.

nee zo moeilijk is dat stuk helemaal niet

er zit wel leuke technieken in, string skipping arpreggios etc. een gitarist die deze technieken goed beheerst zal er niet lang over hoeven doen om het stuk te spelen

Phoenix Rising
23 april 2003, 11:38
Het is echt een kwestie van perspectief, die jongens zijn professionals die jaren hebben goefend om zulk soort technieken onder de knie te krijgen.

Naar mijn idee is iets niet zo moeilijk (relatief), als een beginnende gitarist het kan spelen. Kijk, het is misschien niet zo moeilijk VOOR DIE JONGENS, maar dat is héél wat anders dan niet zo moeilijk in het ALGEMEEN.

Groot verschil.

Barret Wallace
23 april 2003, 12:30
wat is volgens jou een beginnende gitarist? iemand die het loopje van NEM kan spelen?

maargoed mensen overdrijven altijd dat het stuk zo moeilijk is maar dat is niet zo er zijn veel moeilijkere stukken dit valt echt wel mee

Barret Wallace
12 mei 2003, 20:18
Wie van het forum doet er trouwens dit jaar mee?

sunday violence
13 mei 2003, 14:16
ik

althans, ik heb me opgegeven

sunday violence
13 mei 2003, 14:29
ik heb wat nummers ingestudeerd van satriani, namelijk train of angels en love thing, en ik ben bezig een eigen compositie te schrijven met mijn gitaarleraar. die willen we dan ook gaan spelen. Als het meezit kan ik als begeleiding van die conservatorium gasten meenemen, dat word het wel lekker strak!

maar ik hoor maar niks van die gasten van de awards. ik heb alleen een mailtje terug gekregen dat mijn aanmelding is verwerkt en dat ze me mailen als ze weten wanneer ik moet spelen.

Barret Wallace
13 mei 2003, 14:33
Hmm ze mailen vast wel, en als je speelt in Feedback rotterdam moet je het maar laten weten dan kom ik ff je gitaarkunsten checken :cool:

sunday violence
13 mei 2003, 14:36
haha cool, zal ik doen!

Barret Wallace
13 mei 2003, 14:52
ok dan :smile: