PDA

View Full Version : acoustische versterkers:epiphone,laney of...?



jasper
28 december 2001, 19:17
Wie heeft er ervaring met de volgende versterkers: Epiphone Regent 30, Laney CA60C of Laney 30C Chorus? Wat leveren de Laneys voor een kwaliteit voor hun prijs (600/700 gulden). En aan welke prijsklasse moet ik denken bij een tweedehands Regent 30? Wie heeft er goede ervaringen met betaalbare acoustische versterkers (< 1500 gulden).

Pee
28 december 2001, 19:46
ik heb geen ervaring met akoustische versterkers, maar ik heb gehoord dat ibanez goede versterkers heeft. TA25, TA225
Probeer misschien ook eens Marshall AS50R

Outshine
29 december 2001, 13:56
Ibanez heeft hele leuke akoustische amps. Ik heb es op een dingetje van 500 piek mogen spelen en dr zat echt een heel lekker geluid in.

Casey
29 december 2001, 23:56
Wat is het grote verschil tussen een speciale acoustische amp en een gewone ?
Ik gebruik voor mijn acoustische gitaar gewoon een Fender Bleus JR 15 W Buizenversterker , die geeft een prachtig geluid.
Wat heeft zo'n acoustische wat de mijne niet heeft ?

jasper
30 december 2001, 15:18
Bedankt voor jullie reacties!
Als reactie op Casey: Mij is verteld dat een acoustische versterker juist bepaalde hogetonenspeakers heeft (tweeters?) die in staat zijn om de boventonen en dus ook het specifieke acoustische gitaargeluid weer te geven. Op een acoustische versterker kun je dan ook niet met een elektrische gitaar spelen, omdat die tweeter dan wordt opgeblazen. In vroegere tijden bestond er wel een versterker waarmee je zowel elektrisch als acoustisch kon spelen, via een knop kon je de tweeter(s) dan gewoon even uitzetten. Waarom die uit de handel zijn,is mij onduidelijk.Als jullie nog meer tips hebben voor een goede acoustische versterker...laat het me weten.Ik ben benieuwd naar ervaringen met de m.n. Epiphone.Wie helpt me?

anoniem
17 januari 2002, 16:03