PDA

View Full Version : Mossinkoff stratocaster



Sinner1980
26 januari 2010, 17:56
Hey allen,

Gister mijn strat voor een afstelbeurt naar Rob Mossinkoff gebracht.
Ik heb Rob een tijdje geleden even ontmoet tijdens een lokaal concertje.
Even wat over gitaren gebrabbeld enz. De man vertelde een bekwaam afsteller te zijn van gitaren en met name de Fender strat...mijn interesse was gewekt aangezien ik momenteel het liefst op strats speel dus even gebeld voor een afspraak en diezelfde avond nog weggebracht (hij woont in de buurt dus dat scheelt).

Na een hartelijk ontvangst weer lekker verder gesproken over strats.
Hij bouwt ook zelf strats en Fender gebruikt onderdelen die door hem 'ge-relic-ed' worden;deze kun je weer terugvinden op custom shop strats. Ook heeft hij een hoop internationale klanten die hun gitaar laten afstellen door hem,erg tof allemaal.

Even doorgesproken wat ik wilde met mn strat en wat advies gevraagd wat te gaat de afstelling,snaardikte etc. Dit bracht mij naar zijn werkplaats die ook gevuld was met zo'n 15 door hem gebouwde strats en een versterker...tja,dan moet er ff getest worden.
Ik was erg onder de indruk van de algehele feel van zijn strats. Sommige mensen hier hebben het wel eens over gitaren met 'mojo'... Ik kan je vertellen dat deze gitaren zeker in deze categorie vallen. Strats met reversed headstocks,gepolijste en geoliede halsen (aanrader!!),belachelijk dikke halsen,smallere halsen,loodzware strats,superlichte strats...te veel om op te noemen,voor ieder wat wils zeg maar. Eén ding hadden ze wel gemeen;geweldige bespeelbaarheid en een prachtig geluid. Bij Rob draait alles om 'tone' en dat werd duidelijk na wat strats bespeeld te hebben. Echt te gek,uitnodigend/uitdagend om op te spelen ("als wilde paarden die getemd moeten worden" omschreef hij zelf en dat belichaamde mijn gevoel eigenlijk wel.

Als klap op de vuurpijl vroeg hij mij of ik een strat, waar ik moeilijk vanaf kon blijven,wilde lenen zolang mijn eigen gitaar bij hem zou zijn. En daar zeg je natuurlijk ja op,logisch toch?;)
Met als gevolg dat ik in ieder geval deze week lekker kan spelen op deze geweldige gitaar.

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/RobMossinkoffstrat006.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/RobMossinkoffstrat002.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/RobMossinkoffstrat004.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/RobMossinkoffstrat004.jpg

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/RobMossinkoffstrat005.jpg

Nooit fan geweest van relics maar deze vind ik wel knap,met name de hals en de haarscheurtjes in de body. Verder heeft deze strat verreweg de dikste hals die ik ooit heb vastgehouden en vreemd genoeg speelt dit waanzinnig.
Uiteindelijk is de ultieme atractie van deze strat de 'tone'. Echt waanzinnig (en ja,ik heb aardig wat vergelijkingsmateriaal.

Rob heeft een leuke voorraad strats staan voor de verkopp maar bouwt ook in opdracht (custom dus). Een superaardige en relaxte gast die echt de tijd voor je neemt en waar ik voortaan mn strats braaf naartoe breng. Voor de strat liefhebbers een echte aanrader (al is het maar om zn strats eens te checken). Hier nog even de website:

http://www.stratocaster.name/

Leuke site met info over hem en strats in het algemeen,checken dus!:strat:

Sinner1980
26 januari 2010, 17:59
Oeps,nog ff die 'vette' hals

http://i294.photobucket.com/albums/mm95/mikezeeuw/RobMossinkoffstrat003.jpg

Yeah!:rockon:

hezz
26 januari 2010, 18:09
Mooie strat! Heel cool dat je die mag lenen :-)

Robdop
26 januari 2010, 18:14
:lovelove:wat zijn fenders met een binding toch mooi

barno
26 januari 2010, 18:17
nice,
de neckrelic vind ik niks, ik vermoed dat ie 'm uitleent omdat je enkel door te spelen de kale plekken een goed relicuitzicht kan geven, slim gezien

wat een baseballknuppel van een hals idd :)

chantilly
26 januari 2010, 18:25
wauw dat is geen straf! :cheerup:

zo'n hals zie je toch ook niet vaak :ok:

hezz
26 januari 2010, 18:46
Trouwens, verkoopt hij gitaren onder de Fender naam? Dat vind ik ergens toch wel een beetje tricky tenzij hij er de toestemming voor heeft.

Sinner1980
26 januari 2010, 19:13
Trouwens, verkoopt hij gitaren onder de Fender naam? Dat vind ik ergens toch wel een beetje tricky tenzij hij er de toestemming voor heeft.

Hij gebruikt toch ook Fender parts (bodies,halsen etc,ook van allparts trouwens).
Hij customized strats en matcht bodies met halsen etc tot ze naar zijn mening 'perfect' zijn. Waarom zou een Fender hals geen Fender logo mogen dragen?
Het blijft per slot van rekening een Fender hals toch?
Je moet het ook niet zien dat ie dit grootschalig doet du no harm done,plus het feit dat de Fender custom shop ook parts van hem gebruikt en zij hem permissie hebben gegeven om de naam 'stratocaster' in zijn website te vermelden.

Sinner1980
26 januari 2010, 19:16
nice,
de neckrelic vind ik niks, ik vermoed dat ie 'm uitleent omdat je enkel door te spelen de kale plekken een goed relicuitzicht kan geven, slim gezien

wat een baseballknuppel van een hals idd :)

Zou een goede reden zijn idd. Andere reden kan zijn dat ik helemaal gek was van deze strat en dat ik m misschien in de toekomst wil kopen van hem,nog slimmer..

Hendriks
26 januari 2010, 19:20
Mijn Warmoth/RebelRelic heeft ook een Fender logo en eigenlijk baal ik daar van , het is geen Fender. Bedenk dan een eigen logo.

jutter
26 januari 2010, 19:23
Zou een goede reden zijn idd. Andere reden kan zijn dat ik helemaal gek was van deze strat en dat ik m misschien in de toekomst wil kopen van hem,nog slimmer..

U heeft een PM.

barno
26 januari 2010, 19:29
Mijn Warmoth/RebelRelic heeft ook een Fender logo en eigenlijk baal ik daar van , het is geen Fender. Bedenk dan een eigen logo.

Ik ben niet thuis in die wereld maar is het zo dat je als bouwer een licentie kan krijgen van Fender om hun logo te gebruiken? of dat je wel stratocasters mag bouwen maar niet de naam gebruiken (Haar)?

weet iemand hoe dat zit?

niet dat ik zelf strats wil bouwen, vraag het me gewoon af

jutter
26 januari 2010, 19:47
Hey Sinner, bedankt! Ik vroeg me af of de snaren zo enorm hoog liggen of is het gezichtsbedrog?

Sinner1980
26 januari 2010, 19:53
Hey Sinner, bedankt! Ik vroeg me af of de snaren zo enorm hoog liggen of is het gezichtsbedrog?

Gezichtsbedrog,de actie is perfect. Niet te hoog en niet te laag.
Ga ze zeker ff checken man,gewoon doen.
PM me maar mocht je zn telnr willen

fred dons
26 januari 2010, 20:11
Ik ben niet thuis in die wereld maar is het zo dat je als bouwer een licentie kan krijgen van Fender om hun logo te gebruiken? of dat je wel stratocasters mag bouwen maar niet de naam gebruiken (Haar)?

weet iemand hoe dat zit?

niet dat ik zelf strats wil bouwen, vraag het me gewoon af

je kunt als onderdelen bouwer een licentie krijgen om fenders headstock te gebruiken, zie all parts (fuji gen) warmoth en charvel & jackson (ja zelfs merken die in eigendom zijn van fender moeten een licentie krijgen) er zijn geen US fabrikanten van complete gitaren buiten de fendergroep die die licentie hebben.
de headstock trademark van fender is niet geldig in europa waardoor bouwers buiten amerika weer wel de fenderheadstock kunnen gebruiken zonder licentie (maar ze kunnen die dan niet uitvoeren naar de vs)
Een licentie van het fenderlogo daarentegen kun je gevoeglijk vergeten en ieder commercieel gebruik van een dergelijk logo is dus illegaal (ook op licensed nekken zoals die van all parts)

Sinner1980
26 januari 2010, 20:20
je kunt als onderdelen bouwer een licentie krijgen om fenders headstock te gebruiken, zie all parts (fuji gen) warmoth en charvel & jackson (ja zelfs merken die in eigendom zijn van fender moeten een licentie krijgen) er zijn geen US fabrikanten van complete gitaren buiten de fendergroep die die licentie hebben.
de headstock trademark van fender is niet geldig in europa waardoor bouwers buiten amerika weer wel de fenderheadstock kunnen gebruiken zonder licentie (maar ze kunnen die dan niet uitvoeren naar de vs)
Een licentie van het fenderlogo daarentegen kun je gevoeglijk vergeten en ieder commercieel gebruik van een dergelijk logo is dus illegaal (ook op licensed nekken zoals die van all parts)

Ok,dus als ik een Fender van mij compleet modificeer en doorverkoop dan ben ik illegaal bezig... Dat is nl het gene wat hij doet en ook nog eens heel kleinschalig (dus onschuldig).
Het woord illegaal klinkt altijd zo crimineel,beetje jammer dat dat zo lichtzinnig gebruikt wordt:stop:

Hendriks
26 januari 2010, 20:29
Helaas worden er veel "Fenders" aangeboden met reparatie decals , beetje jammer , soms is erg realistisch , ik denk dat 9 van de 10 er bij mijn strat intuinen.

jutter
26 januari 2010, 20:30
Om eerlijk te zijn wil ik wel graag weten of ik een echte originele Fender koop. Ik neem aan dat Rob je dat wel zal vertellen voordat je een gitaar bij hem koopt.

speedmusic
26 januari 2010, 20:31
Ik verkoop de cd's van mijn band toch ook niet onder de naam Metallica?
(even fictief want ik speel niet meer in een band)
Dat is voor mij hetzelfde als gitaren verkopen met de naam Fender op de headstock.
Ik begrijp wel dat Rob het niet zo bedoeld en dat het zeer kleinschalig is maar groot of klein of klein, voor mij ga je een grens over.

jutter
26 januari 2010, 20:33
Helaas worden er veel "Fenders" aangeboden met reparatie decals , beetje jammer , soms is erg realistisch , ik denk dat 9 van de 10 er bij mijn strat intuinen.

Wat vind je dan van deze? Echt of nep?



http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Eric%20Clapton/DSC00967.jpg

Sinner1980
26 januari 2010, 20:34
[QUOTE=speedmusic;2272620]Ik verkoop de cd's van mijn band toch ook niet onder de naam Metallica?
(even fictief want ik speel niet meer in een band)

Zou je dat Axl Rose ook niet wijs kunnen maken? Die was ook maar een onderdeel en die verkoopt zich nu ook als Guns 'n Roses...kan dus wel;)

humbucker
26 januari 2010, 20:39
Ok,dus als ik een Fender van mij compleet modificeer en doorverkoop dan ben ik illegaal bezig... Dat is nl het gene wat hij doet en ook nog eens heel kleinschalig (dus onschuldig).
Het woord illegaal klinkt altijd zo crimineel,beetje jammer dat dat zo lichtzinnig gebruikt wordt:stop:

Het woord illegaal betekent gewoon "niet wettelijk". In hoeverre is Fender eigenlijk op de hoogte van wat hij doet?

Sinner1980
26 januari 2010, 20:41
Ik zou er voor de rest niet zo zwaar aan tillen jongens want het wordt alweer echt zo'n 'Jan Fatsoen' topic en dat was niet mijn opzet.
Ik ben erg onder de indruk van de strats bij hem aanwezig en als je iemand zoekt voor een goede afstelbeurt voor je strat dan is deze persoon een goede suggestie. Mocht je je geroepen voelen om een strat te proberen van hem dan raad ik dat ook zeker niet af. Dat is waar ik mensen van op de hoogte wilde stellen,meer niet.

Als je hier allemaal weer wat achter zoekt:licentie-kul,winstbejag,illegale handel enz dan moet je dit topic lekker laten voor wat het is. Het spijt mij dan voor mn enthousiasme en ik verwijs u weer vriendelijk door naar Fender.com...veel plezier:stop:

speedmusic
26 januari 2010, 20:48
[QUOTE=speedmusic;2272620]Ik verkoop de cd's van mijn band toch ook niet onder de naam Metallica?
(even fictief want ik speel niet meer in een band)

Zou je dat Axl Rose ook niet wijs kunnen maken? Die was ook maar een onderdeel en die verkoopt zich nu ook als Guns 'n Roses...kan dus wel;)

Kan dus niet ;) zelfs Leo mag geen gitaren uitbrengen onder zijn eigen achternaam waarom zou Rob dit wel mogen doen?

Neemt trouwens niet weg dat ik de binding op die "Fender" grandioos vind staan en ook zeker het vakwerk wat Rob levert niet in twijfel trek.

Hendriks
26 januari 2010, 20:52
Wat vind je dan van deze? Echt of nep?



http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Eric%20Clapton/DSC00967.jpg


Ha , die is echt.

Sinner1980
26 januari 2010, 20:53
[QUOTE=Sinner1980;2272627]

Kan dus niet ;) zelfs Leo mag geen gitaren uitbrengen onder zijn eigen achternaam waarom zou Rob dit wel mogen doen?

Zoals ik al zei; dit zijn gewoon Fenders die uit elkaar zijn gehaald,gemodificeerd qua elektronica/nieuwe paintjob/ander slagplaatje enz. Til er niet zo zwaar aan.
Het zijn geen Chinese stukken hout waar een Fender logo op geplakt wordt want dat zou ik ook niet tof vinden (dat riekt idd naar zwendel namelijk).
En nogmaals,die man doet dit als bijkomstige hobby; Fender strats uit elkaar halen en ze naar een hoger niveau tillen,meer niet

barno
26 januari 2010, 21:23
tja, mss kleinburgerlijk van mij maar oneigenlijk gebruik van merknamen - logo's enz kan voor mij gewoon niet. Niet voor slechtere producten, niet voor betere producten. Ik zie geen enkele reden waarom het wel zou moeten kunnen.

Jilles
26 januari 2010, 21:34
M.a.w als je iets verandert (upgrade) aan je originele fender moet je het logo eraf poetsen als je de gitaar wil doorverkopen? Of begrijp ik dit nu verkeerd..?

EDIT:
Sorry, ik zie net dat deze man Fender parts gebruikt en deze vervolgens ook voorziet van een Fender logo. Dat is inderdaad niet helemaal jofel, ook al doen zijn gitaren waarschijnlijk weinig onder voor originele fenders..

Quicksilver
26 januari 2010, 21:50
Verrek die nek is gewoon een honkbalknuppel man, kan me niet voorstellen dat ik daarmee overweg zou kunnen :dontgeti:

Maar ziet er inderdaad goed uit vind ik.. ;)

hezz
26 januari 2010, 22:01
Hij gebruikt toch ook Fender parts (bodies,halsen etc,ook van allparts trouwens).
Hij customized strats en matcht bodies met halsen etc tot ze naar zijn mening 'perfect' zijn. Waarom zou een Fender hals geen Fender logo mogen dragen?
Het blijft per slot van rekening een Fender hals toch?
Je moet het ook niet zien dat ie dit grootschalig doet du no harm done,plus het feit dat de Fender custom shop ook parts van hem gebruikt en zij hem permissie hebben gegeven om de naam 'stratocaster' in zijn website te vermelden.

Ah oke, verkeerd gelezen en begrepen denk ik. Ik was onder de veronderstelling dat 'ie ook naamloze zelfbouw onderdelen gebruikte.

Sinner1980
26 januari 2010, 22:04
EDIT:
Sorry, ik zie net dat deze man Fender parts gebruikt en deze vervolgens ook voorziet van een Fender logo. Dat is inderdaad niet helemaal jofel, ook al doen zijn gitaren waarschijnlijk weinig onder voor originele fenders..[/QUOTE]

Waar zie je dan dat hij parts gebruikt? Heb ik nog niet kunnen vinden op zn website. En idd, sterker nog,ze zijn een stuk beter als menig standaard Fender die ik heb bespeeld. Overigens biedt hij op zn website volgens mij geen gitaren aan,enkel originele en licensed Fender parts die hij een relic look geeft dus om nou te zeggen dat de man echt commercieel bezig is...nou,nee,niet echt dus.
Toen ik bij hem was vroeg ik enkel of de opgestelde strats ook te koop waren en ja,dat kan. Ik maak me eerder druk om boefjes op marktplaats en ebay die neppe troep als zijnde echt verkopen;dat noem ik illegaal.
Hij had ook strats staan die niet voorzien waren van een logo omdat daar bijv een allparts hals op zat. Dit legde hij mij ook uit dus. Een 70's strat die hij had daarentegen had een originele fender body en hals alleen was de lak van de hals afgehaald,vervolgens flink gepolijst en in de olie gezet/pickups en bedrading vervangen en de body flink ge-aged. Kortom een originele Fender met decal uiteraard en een geweldige gitaar,,,niks illegaals aan.

Sinner1980
26 januari 2010, 22:08
Ah oke, verkeerd gelezen en begrepen denk ik. Ik was onder de veronderstelling dat 'ie ook naamloze zelfbouw onderdelen gebruikte.

Dan had ik het compleet eens geweest en had ik dit topic waarschijnlijk niet geopend. Dat had hetzelfde geweest als Hassan op de zwarte markt in Beverwijk aanprijzen want die verkoopt geweldige Armani shirts...neppe shit dus,en daar hou ik ook niet van.

Ik ben blij dat jij wel even de moeite hebt genomen om je even in te lezen
op het topic alvorens moord en brand te gaan schreeuwen over wat wel of niet mag;een goed voorbeeld is gesteld,wie volgt?:cheerup:

Sinner1980
26 januari 2010, 22:10
Verrek die nek is gewoon een honkbalknuppel man, kan me niet voorstellen dat ik daarmee overweg zou kunnen :dontgeti:

Maar ziet er inderdaad goed uit vind ik.. ;)

Dacht ik eerst ook maar speelt buitengewoon lekker en dikt je geluid flink aan;
functioneel en prettig dus al moet het idd wel je ding zijn

Brent Ray Vaughan
26 januari 2010, 22:11
Hoewel de gitaren goed kunnen spelen, klinken,... vind ik het relicwerk uitermate pover. Het slechtere schuurwerk lijkt mij.

Midwolda
26 januari 2010, 22:25
Mooie Stratocaster, in die kleur, en met die bindings, maple hals... echt een beauty.
Behalve de relic-job want daar hou ik niet van. (moet toch wat te zeuren hebben he.)
Zo'n dikke hals kan inderdaad waanzinnig lekker spelen, veel ouwe Gibbies hebben dat ook. :soinnocent:

En dat er Fender op de headstock staat...
zolang het Fender-onderdelen zijn, aangepast of niet, heb ik daar geen moeite mee.
Bij verkoop dan wel even de mod's vermelden he, niet als authentiek verkopen.
Ik ga ook geen decals wegschuren als ik een standaard brug vervang door een vintage met stalen blok.

Orgasmocaster
26 januari 2010, 23:25
Die Body is ook geen Fender.. Ik vermoed dat het WD is, die verkochten de 2tb bound strat bodies op ebay een tijdje geleden.

Fender heeft zoiets nog nooit in (massa) productie gehad, met de uitzondering van misschien een ltd run uit Japan.

mesaman
26 januari 2010, 23:52
ik vind het helemaal niets...ik heb het gevoel dat dit een soort spam is.lelijke nep gitaar met slechte relic en dan iemand die ze overdreven aan prijst. ik heb er een raar gevoel bij.misschien is het allemaal oprecht en heb ik het helemaal mis. maar onderbuikgevoel, fingerspitzengefuhl iets aan mn water en ik zie de bui al hangen......ik denk wegwezen bij deze gitaren....

artnaz
27 januari 2010, 00:02
Dat schuurwerk ziet er inderdaad wat minder uit, maar die Sunburst ook, of ligt dat aan mij?

In ieder geval zou ik erg graag zijn shop willen testen! :D

Chocola
27 januari 2010, 00:55
ontopic:
Wat een fucking boomstam man! Wil ik best eens bespelen want ik ben benieuwd of het lekker klinkt en speelt, aanvoelt e.d. Gitaren zien er goed uit, al ben ik minder blij met zijn relic dingen enzo, vind het niet super. Sowieso ben ik erg negatief tegenover relicen enzo, dus kan aan mij liggen :D.

offtopic:
What is the fucking problem als je Fender op je headstock hebt staan ALS DIE FUCKING NECK OOK VAN HET MERK FENDER IS?!

Het wordt pas een probleem als die meneer deze gitaren verkoopt als echte fabrieks of customshop Fenders. Van wat ik begrijp uit dit topic is dit absoluut niet het geval. Wat zeikt iedereen toch altijd over dat je Fender weg moet schuren enzo in dit soort gevallen? Fender heeft ervoor gekozen om (via via) losse halzen te verkopen, so what? Is een keuze geweest en er is niets mis met het feit dat er dan een logo op staat. Wat ik begrijp uit dit topic is dat die man vrij secuur omgaat met het logo en dat hij het niet op non-Fenders plakt.

Als ik een Gibson neck koop, en een Gibson body... en stop eigen pickups en hardware in, is het dan geen Gibson meer? Waar is de grens? Bij pickups wisselen? Bij een brug? Bij de tuners? Bij een frezing? Een herfret? Wanneer mag een gitaar NIET meer het label dragen van de originele fabrikant?

Orgasmocaster
27 januari 2010, 02:42
ontopic:

offtopic:
What is the fucking problem als je Fender op je headstock hebt staan ALS DIE FUCKING NECK OOK VAN HET MERK FENDER IS?!




de neck is niet van het merk fender, maar licensed by fender... groot verschil.

Pepe
27 januari 2010, 02:52
Rob heeft wel eens een neck voor me gevlakt, ik kende hem van een artikel uit Musicmaker, begin 80, hij heeft wel enige ervaring -understatement-.
Aardige man met grote honden en kleine prijzen. Liefde voor de strat want ik geloof niet dat ik andere gitaren bij hem zag hangen.

Of je een merk logo op een gitaar mag plakken die niet uit die fabriek komt, het zal wel niet maar dat moet ieder voor zichzelf maar uitmaken, ik kan er niet wakker van liggen.
Logoloos vind ik wel wat hebben, een overduidelijk nep logo is een beetje kinderachtig evenals slechte relics maar soit, boeiend.

fred dons
27 januari 2010, 10:37
ik heb zelf ook geen probleem met logo's plakken op "eigenbouw" maar dat maakt het niet minder illegaal als je dat als commercieel bedrijf doet (hoe kleinschalig ook)
ik heb Robs afstelwerk gezien en in mijn handen gehad en dat is gewoon goed en zeker goed genoeg voor een eigen merk.

de bodies en nekken die ik bij Rob gezien heb waren allemaal All Parts, wat niet wil zeggen dat hij ook niet aan originele fenders werkt maar zoals gezegd degene die ik gezien heb waren dat niet en dan is het ook volgens de nederlanse wet (en dus niet alleen VS trademark law) niet toegestaan die decals op te plakken. zowieso zijn die decals niet legaal omdat Fender geen logo's uitgeeft zelfs niet voor restauratie (maar dat is nitpicking ;))

Hendriks
27 januari 2010, 11:04
ik heb zelf ook geen probleem met logo's plakken op "eigenbouw" maar dat maakt het niet minder illegaal als je dat als commercieel bedrijf doet (hoe kleinschalig ook)

Logo's plakken is prima , als je het er bij verkoop maar bijzegd , het probleem is dat niet iedereen het er bij vermeld als hij hem weer doorverkoopt en personen met wat minder kennis van zaken kopen dan zo'n gitaar. Kijk maar eens op MP dan vind je er zo een stuk of wat.

barno
27 januari 2010, 11:11
yep daarom ben ik ervoor om in deze strikt legaal te werken. Bij Rob zit er waarschijnlijk geen slechte bedoelingen bij maar als hij echt zo goed is als iedereen beweert, zou het enkel in zijn voordeel werken als hij er een eigen logo opplakt.

Hendriks
27 januari 2010, 11:27
yep daarom ben ik ervoor om in deze strikt legaal te werken. Bij Rob zit er waarschijnlijk geen slechte bedoelingen bij maar als hij echt zo goed is als iedereen beweert, zou het enkel in zijn voordeel werken als hij er een eigen logo opplakt.

kwaliteit twijfel ik niet over en inderdaad gewoon eigen logo opplakken dan onderscheid je je mee.
Op ebay kun je plenty Fender halzen kopen met sn , schroef die op een goedkope chineze body en verkoop hem als USA , dit gebeurd zoveel. Deze week werd mij nog een "USA standaard strat" te ruil aangeboden , deze had een vintage trem , hals klopte wel , stond op MP voor 750 .

fred dons
27 januari 2010, 11:40
de eerste us standard strats (mid jaren tachtig) hadden ook een vintage trem ipv de 2 point fulcrum dus onmogelijk is het niet maar bij twijfel inderdaad niet inhalen (de nekken waren 21 frets ipv 22 btw)

Hendriks
27 januari 2010, 11:46
de eerste us standard strats (mid jaren tachtig) hadden ook een vintage trem ipv de 2 point fulcrum dus onmogelijk is het niet maar bij twijfel inderdaad niet inhalen (de nekken waren 21 frets ipv 22 btw)

Klopt sn was van 1996

Sinner1980
27 januari 2010, 16:31
ik vind het helemaal niets...ik heb het gevoel dat dit een soort spam is.lelijke nep gitaar met slechte relic en dan iemand die ze overdreven aan prijst. ik heb er een raar gevoel bij.misschien is het allemaal oprecht en heb ik het helemaal mis. maar onderbuikgevoel, fingerspitzengefuhl iets aan mn water en ik zie de bui al hangen......ik denk wegwezen bij deze gitaren....

Tja, ik spam mezelf helemaal gek de laatste tijd. Ik heb soundslive,guitarguitar en thomann ook al geprezen als fijne gasten om zaken mee te doen;omdat ik daar ook fijne zaken mee gedaan heb!
Ik had bij Rob gewoon een goed gevoel,ben blij dat hij mn strat gaat afstellen en wellicht koop ik in de toekomst nog wel eens een strat bij hem,who knows...Zie dit gewoon als een tip mocht je eens een keer een strat afgesteld willen hebben door een kundig persoon ipv je gitaar naar één of andere suffe winkel te brengen die het dubbele rekenen voor een kwalitatief mindere afstelling.
Om dit nu meteen weer te labelen als spam is gewoon oppervlakkig en suf en de oplossing is vrij simpel; lekker niks mee doen en laten voor wat het is:stop:

Sinner1980
27 januari 2010, 16:33
Logo's plakken is prima , als je het er bij verkoop maar bijzegd , het probleem is dat niet iedereen het er bij vermeld als hij hem weer doorverkoopt en personen met wat minder kennis van zaken kopen dan zo'n gitaar. Kijk maar eens op MP dan vind je er zo een stuk of wat.

Helemaal met je eens. Het grappige is dat bij je bij Rob meer betaald als voor de gemiddelde US strat en doorverkoop gaat dan niet helemaal op (tenzij je ergens een custom shop logo vandaan weet te toveren;))

rijsberman
27 januari 2010, 22:39
(tenzij je ergens een custom shop logo vandaan weet te toveren;))

Als je iemand succesvol weet op te lichten, bedoel je?

Sinner1980
28 januari 2010, 19:20
Als je iemand succesvol weet op te lichten, bedoel je?

Ja, en niet voor niks met een knipoog goochem;)

Saf
28 januari 2010, 22:39
mooie gitaar. Lijkt me heerlijk zo'n dikke hals.

Sinner1980
28 januari 2010, 22:50
mooie gitaar. Lijkt me heerlijk zo'n dikke hals.

Is wel wennen maar speelt idd helemaal goed. Wel schrikken als ik nu mn Billy Corgan strat erbij pak. Een wereld van verschil maar beide gitaren zijn te gek.
Morgen gaat de strat weer terug naar Rob. Net bericht gekregen dat ie klaar is met mn vintage hot rod,zal mij benieuwen hoe die nu speelt en vooral klinkt

jutter
28 januari 2010, 23:08
Is wel wennen maar speelt idd helemaal goed. Wel schrikken als ik nu mn Billy Corgan strat erbij pak. Een wereld van verschil maar beide gitaren zijn te gek.
Morgen gaat de strat weer terug naar Rob. Net bericht gekregen dat ie klaar is met mn vintage hot rod,zal mij benieuwen hoe die nu speelt en vooral klinkt

Wat moest er aan die hot rod gebeuren?

Sinner1980
31 januari 2010, 00:29
Wat moest er aan die hot rod gebeuren?

Inmiddels weer opgehaald en speelt en klinkt als een zonnetje.
De hals stond een beetje krom maar dat is verholpen,verder heeft Rob de neckpocket wat uitgefreesd (bleek nodig te zijn,klein beetje maar hoor).
Tremoloveer bijgezet,topkam verlaagd,setje 011 erop gedaan en m piekfijn afgesteld. Dit alles voor een zeer scherpe prijs vind ik,in de winkel was ik zeker het dubbele kwijtgeweest. Kortom;uitermate tevreden en ga in maart mn Corgan strat langs brengen.

Gearjunkie
31 januari 2010, 07:20
Wat vind je dan van deze? Echt of nep?



http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Eric%20Clapton/DSC00967.jpg

Echt of niet, ik vind het niet mooi dat het er zo scheef opstaat. Als je de lijn van de tekst Stratocaster doortrekt zou je tussen de 5e en 6e tuner uit moeten komen.

Sinner1980
31 januari 2010, 11:47
Echt of niet, ik vind het niet mooi dat het er zo scheef opstaat. Als je de lijn van de tekst Stratocaster doortrekt zou je tussen de 5e en 6e tuner uit moeten komen.

Mierenneuken is ook een vak...

jutter
31 januari 2010, 11:57
mierenneuken is ook een vak...

;) ............................

Gearjunkie
31 januari 2010, 12:48
Mierenneuken is ook een vak...

Weet ik ook wel, maar ik vind het bij 7enders vaak jammer dat details vaak net niet kloppen, ondanks een volwassen prijskaartje. Dit is er één voorbeeld van.

Sinner1980
31 januari 2010, 12:55
Weet ik ook wel, maar ik vind het bij 7enders vaak jammer dat details vaak net niet kloppen, ondanks een volwassen prijskaartje. Dit is er één voorbeeld van.

Daar heb je wel gelijk in idd maar het had mij niet opgevallen...toch s mn headstock bestuderen...Ja,mooi evenwijdig geplakt!:strat:

jutter
31 januari 2010, 13:02
Kon mooier, da's waar. Maar ik kan er niet mee zitten; als ik speel zie ik die logo toch niet.

Pepe
31 januari 2010, 13:03
Ik dacht gelijk, gezien het scheve logo, of het is nep of iemand aan de assembly line is steke blind.
Volgens mij moet je lang zoeken om nog zo'n scheef logo op een genuine Fender te vinden.

jutter
31 januari 2010, 13:09
Ik dacht gelijk, gezien het scheve logo, of het is nep of iemand aan de assembly line is steke blind.
Volgens mij moet je lang zoeken om nog zo'n scheef logo op een genuine Fender te vinden.

Scheve dingen pissen ook..:seriousf:

Pepe
31 januari 2010, 13:12
... heb je het nou over je eigen dinges? :???:

jutter
31 januari 2010, 13:14
... heb je het nou over je eigen dinges? :???:

Mijn vrouw vind hem prachtig....!:soinnocent:

Mienmachine
17 september 2010, 20:49
Mijn Warmoth/RebelRelic heeft ook een Fender logo en eigenlijk baal ik daar van , het is geen Fender. Bedenk dan een eigen logo.

Wat is precies een Warmoth/RebelRelic??

Hendriks
17 september 2010, 23:48
Wat is precies een Warmoth/RebelRelic??
Een strat van Warmoth onderdelen , inelkaar gezet en afgewerkt bij RebelRelic , maar dat is alweer een tijdje geleden.